Söker roliga racingspel på steam som inte är Forza eller Need for speed?

Permalänk
Inaktiv

Söker roliga racingspel på steam som inte är Forza eller Need for speed?

Hej. Har ni tips på roliga racing spel på steam där man kan välja olika fordon men också förstöra för andra players i racet? Som i Mario Bros Race när man kan kasta bananer med mera på banan.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oj oj, har du inte testat Wreckfest? Det är destruction derby på steroider

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

+1 på Wreckfest. Folkracing och destruction derby med gamla slitna skräpbilar (och mindre slitna och skräpiga fordon i DLC:er).
Alltid lika kul att trycka sida vid sida mot en annan bil och lyckas dra in den i en stolpe eller stenbumling, med tillhörande krash och flygande delar.

Permalänk
Avstängd

Jag hade ett spel till XB 360 som jag verkligen gillade, Blur. Det var typ som Mario Kart parat med någon arkad-racer. Alltså "riktiga bilar", realistiska banor och så, men med power ups, vapen och så som en kart-racer. Tyvärr verkar det ha plockats bort från Steam på grund av licensgrejer så jag vet inte om det är så lätt att få tag i idag, om man inte går piratvägen förstås (eller köper det på skiva).

Annars är ju Burnout-serien trevlig. Det är ju arkadracing men med fokus på att preja ut de andra bilarna och så. Burnout Paradise har en lite annan karaktär än de tidigare spelen, med en öppen värld och så, men det är fortfarande samma fokus på att attackera övriga deltagare i tävlingarna och så och håller bra fortfarande. Dock känns det som att Burnout 3 är ett lite bättre spel för min del i alla fall.

Permalänk
Medlem

Wreckfest är helt klart bästa preja någon av bananspelet ute just nu, även gamla Flatout som Wreckfest är sprirituell uppföljare till kan vara värt att kolla in. Flatoutserien är lite mer arkadigt och börjar kanske bli till åren men ändå väldigt kul.

Söker du efter något mer likt Mariocart har jag för mig att det finns ett Sonic racing på steam som ska vara väldigt mycket samma sak med power ups och liknande men aldrig spelat det själv.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av cadiremar:

+1 på Wreckfest. Folkracing och destruction derby med gamla slitna skräpbilar (och mindre slitna och skräpiga fordon i DLC:er).
Alltid lika kul att trycka sida vid sida mot en annan bil och lyckas dra in den i en stolpe eller stenbumling, med tillhörande krash och flygande delar.

Allra bäst blir det om man spelar med folk man känner, och alla sitter i discord; så man verkligen kan skratta åt sina kompisar när dom smetas längs med stenbumlingarna vid kanten

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Art Of Rally
https://store.steampowered.com/app/550320/art_of_rally/
Dock är det ett top down spel som man kör ensam (rally duuhh!) men är förbannat bra och har riktigt bra känsla.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Förutom ovan nämnda Wreckfest som är ruskigt kul i online-läget kan jag tipsa om Mario Kart-klonerna från Sega. Spelat mestadels av detta https://store.steampowered.com/app/212480/Sonic__AllStars_Rac.... Finns nyare varianter som jag inte testat.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Hot Wheels Unleashed
https://www.youtube.com/watch?v=xv1qD7kgD1M
Ser ut att vara rätt ok!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!