3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av medbor:

Han betalade ju ett högre pris än lanseringspris helt klart, inte en del av ursprungliga kön om han köpte i april?

Tror helt enkelt inte det är relevant att jämföra

Fast jag tror ändå de flesta som beställt kort för 8k på EG och nu antingen fått ordern cancellerad eller erbjudande om V2-kort för 11-12k, hellre hade valt erbjudandet om det där V1-kortet för 9k

@webhallen, om ni betar av ordrar från oktober 2020 nu i oktober 2021, tror ni ordrar från januari 2021 bli erbjudna ersättningskort runt januari 2022? (det där lät spydigt, vilket jag inte menade, försöker bara vara realistisk med samma försening mellan köp och ersättningskort)

Man börjar ju nästan luta mot att ge upp på 30-serien och hoppas på bättre tur med 40-serien 2022-2023 eller något.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lord_moggo:

Fast jag tror ändå de flesta som beställt kort för 8k på EG och nu antingen fått ordern cancellerad eller erbjudande om V2-kort för 11-12k, hellre hade valt erbjudandet om det där V1-kortet för 9k

@webhallen, om ni betar av ordrar från oktober 2020 nu i oktober 2021, tror ni ordrar från januari 2021 bli erbjudna ersättningskort runt januari 2022? (det där lät spydigt, vilket jag inte menade, försöker bara vara realistisk med samma försening mellan köp och ersättningskort)

Man börjar ju nästan luta mot att ge upp på 30-serien och hoppas på bättre tur med 40-serien 2022-2023 eller något.

Nej tar det inte som spydighet alls, situationen är skit och kommer vara skit. Det som känns bra nu är att det trillar in skvättar hela tiden, inga 100+ poster men det trillar in kort sakta men säkert.

Dra ett pm med ordernummer så ska jag se om jag har något annat kul att erbjuda

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Han betalade ju ett högre pris än lanseringspris helt klart, inte en del av ursprungliga kön om han köpte i april?

Tror helt enkelt inte det är relevant att jämföra

Nja 7990 vs 8990 det är endast 1000kr skilland.

Han hävdar även att han fick rev1 kort. Medans de som har beställt sedan lanseringen inte fått sina kort. Utan får nu istället betala 4000 kr extra ifall de vill få likvärdigt kort.

Något som de andra butikerna här i tråden redan bevisat att de har levererat till förlust men till kundens nöjdhet.
Köpte du för 7990 så får du det, oavsett om det är rev2, lhr.

Nu hävdar användaren att han fick sitt dessutom rev1 för priset han betalade, men ingen annan i tråden har fått det. Utan de får avbryta köpet eller betala upp till 4000kr extra för mellanskillnaden.

Elgiganten kör fulspel här. Oavsett om denne användare talar sanning eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Tack för bevis!

Tänkte även mer på paketet du fick som bekräftar att du fått det. För annars kan det lätt photoshoppas, men det kan ju iof ditt kvitto med.

Får välja att tro på dig. Vilket gör hela situationen än mer galen.

Så EG väljer favoriter här, eller något annat fuffens.

Ställer mig tveksam ännu, då du är hittills den enda som fått denna deal, vad det verkar som.
Folk har väntat längre än dig.

Sedan om det nu stämmer, så får du ursäkta oss som inte tror på dig i.o.m omständigheterna.

Inga mer bevis nu..jag bryr mig inte ni tror. La ju mer ut denna info för att ni skall stå på er och formulera er väl.
Ett av argumenten jag hade var att ordern var avbruten (avbrott=uppehåll mellan två händelser) och att jag förväntade mig leverans å så blev det...

Obs! bilden är tagen på mitt köksbord om ni undrar

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Webhallen

"Happy" 1 year anniversary

Idag "firar" jag 1 år i denna tråd, eller egentligen hade jag ett öga på den tidigare men det var 1 år sedan jag läste era rop av frustration i denna tråden och bägaren rann över för mig. Hade jag frågat om lov där och då från mina chefer att uppdatera kö-tabeller med information kring lev-tider samt antal inkommande så hade jag fått blankt nej som svar. Något som troligen hade förändrat Webhallens position i denna tråd radikalt. Kan säga att såhär i efterhand så är det ingen som klagat på mig, tvärtom har jag blivit uppmärksammad för detta, vilket är väldigt kul!

Ni i tråden (förstå mig rätt när jag säger att jag hoppas att de flesta av er inte ser detta inlägg) är de jag vill tacka för det goda mod ni har haft! Den energi ni har bidragit till med i tråden har verkligen drivit den energi jag har stoppat tillbaka i tråden off-hours.

Som några av er vet så gick jag över till Config i februari och har inte vart lika aktiv här som då av förklariga skäl, men nu är det ändring på det!

Med det sagt vill jag presentera min nya roll på Webhallen som lustigt nog är ny sedan denna vecka såhär på årsdagen. Jag kommer jobba med Community och Content! Sweclockers kommer vara en av mina domäner jag basar över och min aktivitet här kommer vara bättre än tidigare! Kommer även vara inkluderad i en del kommande projekt så ni kommer se och höra mer av mig överlag

Ha en skön kväll alla!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

https://i.imgur.com/oOSGAYy.jpg

Inga mer bevis nu..jag bryr mig inte ni tror. La ju mer ut denna info för att ni skall stå på er och formulera er väl.
Ett av argumenten jag hade var att ordern var avbruten (avbrott=uppehåll mellan två händelser) och att jag förväntade mig leverans å så blev det...

Obs! bilden är tagen på mitt köksbord om ni undrar

Jag vet inte hur känslig info det är på den lappen, men streckkoderna går att återställa helt eftersom du inte maskerat hela koden med fullt svart färg, alla tonade områden är lätta att läsa med enkla redigeringstekniker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

https://i.imgur.com/oOSGAYy.jpg

Inga mer bevis nu..jag bryr mig inte ni tror. La ju mer ut denna info för att ni skall stå på er och formulera er väl.
Ett av argumenten jag hade var att ordern var avbruten (avbrott=uppehåll mellan två händelser) och att jag förväntade mig leverans å så blev det...

Obs! bilden är tagen på mitt köksbord om ni undrar

Tack!

S̶å̶ ̶e̶l̶g̶i̶g̶a̶n̶t̶e̶n̶ ̶s̶p̶e̶l̶a̶r̶ ̶f̶u̶l̶s̶p̶e̶l̶ ̶h̶e̶l̶t̶ ̶e̶n̶k̶e̶l̶t̶.̶ ̶V̶a̶f̶a̶n̶.̶

Edit: Du har noll sympati från min sida.
Från vad som har framkommit utav vad du skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Idag "firar" jag 1 år i denna tråd, eller egentligen hade jag ett öga på den tidigare men det var 1 år sedan jag läste era rop av frustration i denna tråden och bägaren rann över för mig. Hade jag frågat om lov där och då från mina chefer att uppdatera kö-tabeller med information kring lev-tider samt antal inkommande så hade jag fått blankt nej som svar. Något som troligen hade förändrat Webhallens position i denna tråd radikalt. Kan säga att såhär i efterhand så är det ingen som klagat på mig, tvärtom har jag blivit uppmärksammad för detta, vilket är väldigt kul!

Ni i tråden (förstå mig rätt när jag säger att jag hoppas att de flesta av er inte ser detta inlägg) är de jag vill tacka för det goda mod ni har haft! Den energi ni har bidragit till med i tråden har verkligen drivit den energi jag har stoppat tillbaka i tråden off-hours.

Som några av er vet så gick jag över till Config i februari och har inte vart lika aktiv här som då av förklariga skäl, men nu är det ändring på det!

Med det sagt vill jag presentera min nya roll på Webhallen som lustigt nog är ny sedan denna vecka såhär på årsdagen. Jag kommer jobba med Community och Content! Sweclockers kommer vara en av mina domäner jag basar över och min aktivitet här kommer vara bättre än tidigare! Kommer även vara inkluderad i en del kommande projekt så ni kommer se och höra mer av mig överlag

Ha en skön kväll alla!
/Patrik

Låter lovande! Härligt med transparens och inte någon som vrider all information till sin egen fördel och försöker få allt att låta perfekt. Ge oss lite av all hästskit ni samlat på er, vi klarar det!

Tror ingen önskar sig mer än öppenhet och vart allt är på väg, antal kort och hela situationen som sådan går ju inte att ändra på eller lösa i en handvändning

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag vet inte hur känslig info det är på den lappen, men streckkoderna går att återställa helt eftersom du inte maskerat hela koden med fullt svart färg, alla tonade områden är lätta att läsa med enkla redigeringstekniker

E du sugen å lägga din tid på detta så helt ok för mig Känner inte att jag gjort ngt brottsligt direkt.
Var mer att jag redan flippat det till annan sugen gamer till självkostnadspris i princip.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

E du sugen å lägga din tid på detta så helt ok för mig Känner inte att jag gjort ngt brottsligt direkt.
Var mer att jag redan flippat det till annan sugen gamer till självkostnadspris i princip.

....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

E du sugen å lägga din tid på detta så helt ok för mig Känner inte att jag gjort ngt brottsligt direkt.
Var mer att jag redan flippat det till annan sugen gamer till självkostnadspris i princip.

Jag bryr mig inte, men om det är viktigt ur garantisynpunkt eller något så kanske det är bättre att byta till en mer maskerad bild eller något? Som sagt jag vet inte ens vad som är känsligt alls eller varför den maskerades från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

E du sugen å lägga din tid på detta så helt ok för mig Känner inte att jag gjort ngt brottsligt direkt.
Var mer att jag redan flippat det till annan sugen gamer till självkostnadspris i princip.

Säga vad man vill om El gigantens kösystem, men hann få två 3080 kort av dom under november 2020 trots ordrar i oktober, där varken INET, WEBBHALLEN eller komplett och några till, fick till några leveranser trots flera ordrar på lanseringsdagen.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag bryr mig inte, men om det är viktigt ur garantisynpunkt eller något så kanske det är bättre att byta till en mer maskerad bild eller något? Som sagt jag vet inte ens vad som är känsligt alls eller varför den maskerades från början

Är ju inte mitt längre därav anledningen, men kanske inte behövts..

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

Säga vad man vill om El gigantens kösystem, men hann få två 3080 kort av dom under november 2020 trots ordrar i oktober, där varken INET, WEBBHALLEN eller komplett och några till, fick till några leveranser trots flera ordrar på lanseringsdagen.

För att sedan flippa dom. Du har noll sympati från min sida.

Permalänk
Medlem

T

Skrivet av SleeZy:

För att sedan flippa dom. Du har noll sympati från min sida.

Nej så var det inte, första kortet var PNY retur ex som jag hämtade i Örebro...dagen efter fick jag leverans av mitt TUF kort varvid PNY kortet returnerades till EG. De sista kortet såldes som sagt utan större avans idag.
Slutsatsen jag drar är mer att har man inte fått ngt kort på ett år så kan man ju inte ha varit särskilt aktiv eller möjligen haft stor otur.
PNY kort 8100:- Återlämat EG
TYF kort 7990:- I burk
Gigabyte kort 8900:- sålt i dag med liten avans, i princip tim debitering pålagd.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

Nej så var det inte, första kortet var PNY retur ex som jag hämtade i Örebro...dagen efter fick jag leverans av mitt TUF

Har ju inget med tråden att göra. Vi pratar om kortet via EG som du var så glad att "få"

Sedan skriver du att du redan sålt det vidare.

Jag tror att du ljuger om sagda kort. Photoshop.
Även om du inte ljuger om det kortet så är det fortfarande dålig stil att du köpte det för att flippa det, som du redan skrivit om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Har ju inget med tråden att göra. Vi pratar om kortet via EG som du var så glad att "få"

Sedan skriver du att du redan sålt det vidare.

Jag tror att du ljuger om sagda kort. Photoshop.
Även om du inte ljuger om det kortet så är det fortfarande dålig stil att du köpte det för att flippa det, som du redan skrivit om.

sålde till min kollega som var ute efter ett.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

sålde till min kollega som var ute efter ett.

Så var det med det, hoppas ni får era kort.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Har ju inget med tråden att göra. Vi pratar om kortet via EG som du var så glad att "få"

Sedan skriver du att du redan sålt det vidare.

Jag tror att du ljuger om sagda kort. Photoshop.
Även om du inte ljuger om det kortet så är det fortfarande dålig stil att du köpte det för att flippa det, som du redan skrivit om.

Han får väl göra vad han vill med kortet han köpt?
Han hade kunnat elda upp det i en youtubevideo lika gärna, inget som begår oss andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Han får väl göra vad han vill med kortet han köpt?
Han hade kunnat elda upp det i en youtubevideo lika gärna, inget som begår oss andra.

Klart han får, men läs igenom tråden så förstår du varför jag inte tror på honom. (säg senaste 5 sidorna bak max bör ge grund)

Han hävdar alltså att han har fått ett kort från EG för inköpspriset han betalade i april 8990.
Medans de andra som har köpt sedan release dagen inte fått några kort eller heller likvärdiga kort. Utan de blir erbjuden att avbryta köpet, eller betala 3000-4000kr mellanskillnad för att få kortet. Då EG inte vill stå för förlusten, vilket de andra företagen har gjort.

Så anledningen att jag blev irriterad mot honom nu, är för att han kommer med eventuellt felande uppgifter med flit, eller så hade han tur och fick ett kort trots allt, före alla andra trots att han beställde det senare.

Sedan har han mage att erkänna att han direkt efter flippade kortet.

Du förstår väl då hur det är att kasta skit i ansiktet på alla andra som väntar på sina kort?
Så jag tror inte på honom. Tror att han vill röra om det i grytan helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Klart han får, men läs igenom tråden så förstår du varför jag inte tror på honom. (säg senaste 5 sidorna bak max bör ge grund)

Han hävdar alltså att han har fått ett kort från EG för inköpspriset han betalade i april 8990.
Medans de andra som har köpt sedan release dagen inte fått några kort eller heller likvärdiga kort. Utan de blir erbjuden att avbryta köpet, eller betala 3000-4000kr mellanskillnad för att få kortet. Då EG inte vill stå för förlusten, vilket de andra företagen har gjort.

Så anledningen att jag blev irriterad mot honom nu, är för att han kommer med eventuellt felande uppgifter med flit, eller så hade han tur och fick ett kort trots allt, före alla andra trots att han beställde det senare.

Sedan har han mage att erkänna att han direkt efter flippade kortet.

Du förstår väl då hur det är att kasta skit i ansiktet på alla andra som väntar på sina kort?
Så jag tror inte på honom. Tror att han vill röra om det i grytan helt enkelt.

Skulle tro att han gick före i kön pga rätt ordval och för att han betalat mer än de som väntat länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Klart han får, men läs igenom tråden så förstår du varför jag inte tror på honom. (säg senaste 5 sidorna bak max bör ge grund)

Han hävdar alltså att han har fått ett kort från EG för inköpspriset han betalade i april 8990.
Medans de andra som har köpt sedan release dagen inte fått några kort eller heller likvärdiga kort. Utan de blir erbjuden att avbryta köpet, eller betala 3000-4000kr mellanskillnad för att få kortet. Då EG inte vill stå för förlusten, vilket de andra företagen har gjort.

Så anledningen att jag blev irriterad mot honom nu, är för att han kommer med eventuellt felande uppgifter med flit, eller så hade han tur och fick ett kort trots allt, före alla andra trots att han beställde det senare.

Sedan har han mage att erkänna att han direkt efter flippade kortet.

Du förstår väl då hur det är att kasta skit i ansiktet på alla andra som väntar på sina kort?
Så jag tror inte på honom. Tror att han vill röra om det i grytan helt enkelt.

Det har du ju rätt i såklart. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle tro att han gick före i kön pga rätt ordval och för att han betalat mer än de som väntat länge

1000kr mer är ju inte så mycket mer, jämfört med att de nu ska betala 3000-4000kr extra beroende på modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej allt svart går till kön, vita är folk i kö på svarta i regel mer känsliga mot så därför har vi släppt upp vita vid olika tillfällen.

/Patrik

Därför blev det ett riktigt snyggt vitt strix

Permalänk
Medlem

Lol, jag har inget ekonomiskt behov av att "flippa" grafikkort och är förmodligen äldre än de flestas mammor här på forumet.
Som en sista gest till "Sleezy" (förtroendegivande nick förresten) lägger jag även upp en screen från klarna om detta möjligen ökar er ambition att stå på er mot EG. Sov gott pojkar.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SleeZy:

1000kr mer är ju inte så mycket mer, jämfört med att de nu ska betala 3000-4000kr extra beroende på modell.

Min erfarenhet att Elgigantens support beror mycket på vem du pratar med. Vem som är "floormanager" vid just det tillfället. Mitt 3090 PNY är ett lysande exempel. De hade 3 slots 3090 PNY för 19K, fast det skulle levereras januari 2022. (måste vara ett placeholderdatum). Samtidigt hade de flera 2,7 slots 3090 PNY (PNY har bara 2 modeller av 3090 då) i lager för först 27K, sen 25K och för att stabilisera sig på 22 eller 23K. Så på mitt kvitto så fick jag betala 19K för 2,7 slotsmodellen. Kundtjänstmedarbetaren skulle prata med sin arbetsledare som gick med på att byta ut kortet. Är det någon av er som köpte 3 slotsmodellen som fått leverans ännu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nasen:

Lol, jag har inget ekonomiskt behov av att "flippa" grafikkort och är förmodligen äldre än de flestas mammor här på forumet.
Som en sista gest till "Sleezy" (förtroendegivande nick förresten) lägger jag även upp en screen från klarna om detta möjligen ökar er ambition att stå på er mot EG. Sov gott pojkar.
https://i.imgur.com/szRSbEn.jpg

Jag tror att du talar sanning. Men klart när beslutet att avbryta ordrar kommer från högre ort, så finns det inte lika mycket utrymme att göra undantag. Om ni någonsin har beställt över disk hos Elgiganten så ser ni ju att ordersystemet är från förra årtusendet. Någon kö kan man aldrig ta del av. Tror det var ett misstag att det där 3080 kom ut på hemsidan (för jag minns att Gigabyte 3080 fanns att beställa på Elgigantens hemsida en kort stund under april). Givetvis hade man missat det tillfället =P.

Permalänk
Medlem

@webhallen: finns det någon uppdatering kring 3080 TUF non-oc?
Har en order som är lagd 2020-09-21 07:26.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sptr112:

Jag förstår faktiskt inte vad du vill att jag ska svara på? Det är osammanhängande och konstigt formaterat. vill du ha svar på något får du ställa din fråga tydligare

Jag tycker som sagt att ett bra första steg för de som inte accepterat Elgigantens "erbjudande" om att betala mellanskillnaden är att kontakta ARN, då de i mina ögon finns goda möjligheter att tvinga fram ett bättre erbjudande med stöd av KKL. Hur den processen går till och vilka eventuella ytterligare steg som kan tas får jag lämna till någon kunnigare, har inte någon praktisk erfarenhet av detta.

är att kontakta ARN... ahh sorry blev ett roligt missförstånd i början första gången du svara på min citat något jag skrev först så som "Det är bara så konstigt i mina ögon alla som skriver här som inte gör en ARN anmälan"
Sen skrev du något på det.. som jag missförstod att du tyckte varför ska kunderna kontakta ARN det blir massa onödigt extra jobb för ARN... så jag säger missförstånd från mitt håll sorry freind*

Permalänk
Medlem
Skrivet av aker:

@webhallen: finns det någon uppdatering kring 3080 TUF non-oc?
Har en order som är lagd 2020-09-21 07:26.

De har redan erbjudit folk att byta ut beställningar från september 2020 mot V2-varianten och skickat korten för de som nappade på detta. Jag skulle testa att PM:a honom om detta och se om de fortfarande har några kvar.

Erbjudandet dök upp här i tråden förra tisdagen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q