New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Skrivet av Loyd:

Och fortsätt du att förneka. vi får väll se vem som hade rätt snart Fortfarande fakta att man sakta "förstör" saker långsamt för att sedan sälja nåt från p2w shoppar. Ja eller så kanske amazon är det förste företaget att göra något för spelarna utan att ta betalt.

Utöver en gammal video på en gammal version som nu är helt förändrad från releasen som andra säge,r vad har du för fakta och exempel som du påstår på det man förstör?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Loyd:

Och fortsätt du att förneka. vi får väll se vem som hade rätt snart Fortfarande fakta att man sakta "förstör" saker långsamt för att sedan sälja nåt från p2w shoppar. Ja eller så kanske amazon är det förste företaget att göra något för spelarna utan att ta betalt.

Men vad är det ens att förneka?
Det finns inget till salu som löser ett problem i spelet?

Jag vet inte med dig, men jag har i alla fall ingen spåkula eller direktkanal till den skeggiga gubben där uppe som kan säga vad som kommer om en månad eller ett halvår — Rent logiskt lär man utgå från vad fakta säger idag, och det är inte enklare som att det finns bara kosmetiska tillägg i den presenterade butiken inuti spelet i dagsläget, varken mer eller mindre.

Det finns heller inga annonserade utlägg om vad som kommer infinna sig i butiken, varken i korttid eller längre fram. Skulle säkerligen kunna göra en lista på 100 saker jag tror kommer infinna sig i spelet om ett halvår, någon av dem är säkerligen rätt — Kan jag också säga "Ha, vad var det jag sa!" då med?

Det är ju bortom reson att bara anta saker utan någon som helst backning. Man kan absolut göra en utbildad gissning baserat på mönster, trender och generella praxis. Men jag kan inte se att något sådant existerar för Amazon Game Studios och New World, det är en "ny" studio med deras första fullt släppta spel, det finns ingen praxis eller tidigare historik på ett västländskt spel i denna storlek.

Sedan om du menar att kosmetiska tillskott eller eventuellt betalda expansioner skulle "förstöra spelet", det får du stå för isåfall. Men något lär spelet göra för att överleva i längden, servrar och personal kostar pengar i slutet av dagen.

Skrivet av blue eyed devil:

Många spel lever ju på att sälja cosmetics, jag hade fan köpt om det fanns en cool armor vilket det inte gör nu....

Precis!

Nu är det inte något i butiken som direkt tilltalar mig personligen heller, men de saker som finns känns vettigt prissatta åtminstone till skillnad från allt koreanskt skräpt vi fått leva med senaste åren. Men den dagen det kommer något jag faktiskt är intresserad utav ser jag inga problem med att lägga ut 150 kronor på lite bling

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Lite väll många fanboys som hugger direkt. lugna ner er nu.

https://www.youtube.com/watch?v=KRoYayTU-L4&ab_channel=KiraTV

Videon är publicerad 15 maj och baseras på vad han tror och har hört.
Den är otroligt o-aktuell.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelsk:

Ni som lirar solo, hur har er upplevelse varit?

Än så länge kanon. Spelar bara solo. Ett tips, skaffa en azoth perk i dina gatheringverktyg så kan du använda fast travel hur ofta du vill utan att riskera att tömma ditt förråd. Du köper dessa billigt på AH. Köp en "sickle" med azoth perk så får du azoth på var tredje planta du plockar.
Springa mellan uppdragen är något man tröttnar på väldigt fort.

Sen ett tips till, se till att levla upp dina yrken direkt från start. Du levlar även din char på det (litegrann).

En sak som jag stör mig på lite är att gearen man kan köpa från sin fraktion för belöningstokens inte är speciellt bra. Det är mycket enklare att farma lite guld och köpa sig något bättre på AH.
De borde göra den gearen till bland det bästa utanför dungeons för att få folk att lägga ned tiden på att levla fractionens reputation.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Men vad är det ens att förneka?
Det finns inget till salu som löser ett problem i spelet?

Jag vet inte med dig, men jag har i alla fall ingen spåkula eller direktkanal till den skeggiga gubben där uppe som kan säga vad som kommer om en månad eller ett halvår — Rent logiskt lär man utgå från vad fakta säger idag, och det är inte enklare som att det finns bara kosmetiska tillägg i den presenterade butiken inuti spelet i dagsläget, varken mer eller mindre.

Det finns heller inga annonserade utlägg om vad som kommer infinna sig i butiken, varken i korttid eller längre fram. Skulle säkerligen kunna göra en lista på 100 saker jag tror kommer infinna sig i spelet om ett halvår, någon av dem är säkerligen rätt — Kan jag också säga "Ha, vad var det jag sa!" då med?

Det är ju bortom reson att bara anta saker utan någon som helst backning. Man kan absolut göra en utbildad gissning baserat på mönster, trender och generella praxis. Men jag kan inte se att något sådant existerar för Amazon Game Studios och New World, det är en "ny" studio med deras första fullt släppta spel, det finns ingen praxis eller tidigare historik på ett västländskt spel i denna storlek.

Sedan om du menar att kosmetiska tillskott eller eventuellt betalda expansioner skulle "förstöra spelet", det får du stå för isåfall. Men något lär spelet göra för att överleva i längden, servrar och personal kostar pengar i slutet av dagen.
Precis!

Nu är det inte något i butiken som direkt tilltalar mig personligen heller, men de saker som finns känns vettigt prissatta åtminstone till skillnad från allt koreanskt skräpt vi fått leva med senaste åren. Men den dagen det kommer något jag faktiskt är intresserad utav ser jag inga problem med att lägga ut 150 kronor på lite bling

Men varför är dom så sega med att lägga till kosmetiska saker, vill dom inte tjäna cash eller, så sur på mig själv att jag inte fixade golden rage twitch armorn, så hade man sluppit se ut som en disktrasa när man springer omkring.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Men varför är dom så sega med att lägga till kosmetiska saker, vill dom inte tjäna cash eller, så sur på mig själv att jag inte fixade golden rage twitch armorn, så hade man sluppit se ut som en disktrasa när man springer omkring.

Fast...det ser lite galet ut när lowlevels springer runt i värsta goldplate armorn Helst när det står typ 4-5 st i samma stad.
Men jag håller med, armorutseendena är ganska tråkiga än så länge. Som sig bör tycker jag, spelet har bara börjat Vem minns inte armorn i WoW vanilla på lägre till mid level

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en i9900k med dark rock pro 4, grym kylare. Vad har du för cpu och temps då?

Jo men har ju spelat massor med spel och aldrig sett dessa temps.

5900X på en 360mm vattenkylare. Ska dock byta tillbaka till min Dark Rock 4 Pro. Har för mig temps sprang upp till 70C eller mer men det kan också berott på att GPUn blev varm vilket påverkade CPU kylaren.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Lite väll många fanboys som hugger direkt. lugna ner er nu.

https://www.youtube.com/watch?v=KRoYayTU-L4&ab_channel=KiraTV

Typiskt svar från en som inte spelar ett spel utan bara gnäller över allt
New world har många problem, det du säger existerar inte ens.

Om det kommer saker som faktiskt ger en fördelar i framtiden, ja då kan vi ta det snacket.

Just nu är det bara bullshit.

Den videon var bara så lol också. Massa rambling utan substans.

Personligen har jag haft kul i new world, speciellt levlandet. Det finns massor av saker som känns beta fortfarande enligt mig.
Så nej det är verkligen inte perfekt, långt ifrån. Men vi har roligt iaf.
Skulle de släppa ITEMS som gör det P2W så ja, då är det dödsstöten för spelet. Men jag tror Amazon inser detta själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

En fråga är spelet bra? Tänker på bra uppdrag och bra historia

Detta är mer ett öppet mmo som på gamla tiden. Questen är bara där för du ska ha någon stans att gå men meningen är att du ska utforska, slåss och crafta. Det är inte som nyare mmo där du har quests som leder dig till max lvl. Du ska själv skapa din egen vad du känner för att göra i spelet och allt får du exp för.

Jag tycker det är sjukt roligt och äntligen kommer ett bra mer öppet mmo spel där man bara myser med varje dag och inte åker på räls med quests.

Gillar man inte sånt här och är mer inne i wow liknande så är detta mmo inte för en. Gillar man mmo som de var innan wow så är det vekligen något att prova.

Jag är själv uppe i 110 timmar nu och har haft roligt varje sekund

Permalänk
Skrivet av Mocka:

5900X på en 360mm vattenkylare. Ska dock byta tillbaka till min Dark Rock 4 Pro. Har för mig temps sprang upp till 70C eller mer men det kan också berott på att GPUn blev varm vilket påverkade CPU kylaren.

aa beror ju lite på vilket luftflöde man har, men klart om den varma luften från gpu stiger upp till cpun så ökar värmen. Luft ftw, skulle aldrig väga vatten. Mycket säkrare med luft

Men jag tror i det här spelet får både gpu och cpu jobba hårt..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fungerar vilken VPN som helst? VPN ingår nämligen i Norton Deluxe.
Äger inte spelet än och har Telenor varför jag frågar.

Ingen aning, min vän testade att köpa Nord VPN, och den fungerar. MEN han kunde inte köra med Sverige som utgångsland på VPNen. Då fick han fortfarande problem. Bytte han istället till Danmark så fungerade det.

Nu säger nån i NW forumet att de ska ha löst det på ownit/Telenors ände idag. Men det är iaf inte löst för han jag känner.

Level 56 nu och kämpar på! Kul att ALL kö var borta på servern idag. Folk loggade in hela tiden och frågade "wtf no queue?". Såg att jotunheim var den ända med över tusen kö vid 17 tiden. Så de är helt klart mer rimligt nu för de allra värsta servrarna.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Att kapa träd i det här spelet måste ju vara det tråkigaste som finns, men jag behöver fan lvl 100

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Hur är det med köerna, tänker främst på Midgard där det verkar som många spelar? Har det släppt något sedan release? Eller lirar folk på andra servrar?

Visa signatur

B550 | 5800x | NH-D15 | 32gb 3600mhz | RTX3070
KC 2500 2tb | Gx 850w | Meshify 2 compact
LG 34GN850 | Varmilo MA105 ec rose | Xtrfy M4

Permalänk
Medlem

Antar spelet är galet för alla andra med nu?. Verkar ha blivit knas med någon update

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Antar spelet är galet för alla andra med nu?. Verkar ha blivit knas med någon update

Nej är inne och kör nu inga problem alls

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Gustavianen:

Hur är det med köerna, tänker främst på Midgard där det verkar som många spelar? Har det släppt något sedan release? Eller lirar folk på andra servrar?

Köerna är typ borta nu, tror dom ökade antalet spelare från 2000 till 2800 på en server och så blir man kickad mycket snabbare vid afk.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Nej är inne och kör nu inga problem alls

Antar du inte har automatiska uppdateringar på steam 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Antar spelet är galet för alla andra med nu?. Verkar ha blivit knas med någon update

Antar du menar detta?
https://twitter.com/playnewworld/status/1446329623311106048

Finns två workarounds varav en är:

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Känns som utvecklarna har gjort något åt belastningen på ens dator. För min dators fläktar är betydligt tystare nu efter patchen och datorn är även svalare?

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Känns som utvecklarna har gjort något åt belastningen på ens dator. För min dators fläktar är betydligt tystare nu efter patchen och datorn är även svalare?

Hade samma känsla igår kväll. Fast inte överallt. I stan, fullt med folk, så låg min gpu på 65 grader. Men på vissa ställen ute i världen skuttade tempen helt plötsligt upp till 75 och det kändes som om det skedde på ställen där det inte ser så resurskrävande ut.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Detta är mer ett öppet mmo som på gamla tiden. Questen är bara där för du ska ha någon stans att gå men meningen är att du ska utforska, slåss och crafta. Det är inte som nyare mmo där du har quests som leder dig till max lvl. Du ska själv skapa din egen vad du känner för att göra i spelet och allt får du exp för.

Jag tycker det är sjukt roligt och äntligen kommer ett bra mer öppet mmo spel där man bara myser med varje dag och inte åker på räls med quests.

Gillar man inte sånt här och är mer inne i wow liknande så är detta mmo inte för en. Gillar man mmo som de var innan wow så är det vekligen något att prova.

Jag är själv uppe i 110 timmar nu och har haft roligt varje sekund

Gött låter som gamla goda tider när man får ränna runt och leta godsakerna...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Funkade med verify game files med. Men ja något skumt lyckades dom med.

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Antar du inte har automatiska uppdateringar på steam 😂

Kom in efter update utan problem också

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Blev tyvärr en refund.

Som en typisk PVE-spelare var det inget för mig.
Questingen och storyn var oerhört basic och repetativ och combaten var inget för mig. Kändes som man 90% av tiden var låst i nån animation och blev rätt frustrerad. Förstår att dom går för något mer Dark Souls inspirerat men det funkade inte alls för mig.
Craftingen verkade väl lovande men är personligen inte så vansinnigt förtjust i crafting till den grad att det är det som håller mig fast i spelet.

Kändes lite som det var designat som ett PVP-only spel med mycket grinding och crafting och PVE-delarna kändes som nånting dom klappade på i sista stund.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Testpilot
Skrivet av blue eyed devil:

Men varför är dom så sega med att lägga till kosmetiska saker, vill dom inte tjäna cash eller, så sur på mig själv att jag inte fixade golden rage twitch armorn, så hade man sluppit se ut som en disktrasa när man springer omkring.

De har ärligt talat inte haft tid. Väldigt mycket av spelet som fick senareläggas i förmån för ett stabilt och "spelklart"-spel. Exempelvis förmågan att flytta sin gubbe mellan servrar var tänkt för lanseringen, men kommer inte förrän idag, nu drygt 1 ½ vecka efter lanseringen.

Spelet fick ett fixerat leveransdatum, vare sig det var "klart" eller inte.
De jobbar för fullt med att få ut den första "expansionen" redan nu innan årsskiftet som kommer tillföra bland annat 6st till nya dungeons och två till vapen. Detta kommer innebära fler zoner upp till norr på kartan också. Dessa saker skulle infunnit sig redan nu på släpp, men hann aldrig implementeras tyvärr.

Är rätt säker på att det kommer fler kosmetiska tilllägg allt eftersom, men kommer säkerligen komma en handfull innan årskiftet i samband med första stora patchen som nämndes ovan. Just nu är jag bara glad att trots rusningen som skedde fick vi ändå ett fullt spelbart spel, och inte ännu en "early access" eller Cyberpunk-historia

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Exempelvis förmågan att flytta sin gubbe mellan servrar var tänkt för lanseringen, men kommer inte förrän idag, nu drygt 1 ½ vecka efter lanseringen.

Vart läser man info om detta? Jag följer både Twitter och New World forums, så vitt jag vet har jag inte sett något om att detta skulle ske idag?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Hjemrdeil:

Vart läser man info om detta? Jag följer både Twitter och New World forums, så vitt jag vet har jag inte sett något om att detta skulle ske idag?

Mesta delen utav information/nyheter kring New World sker på deras forum faktiskt (som du redan besöker), detta lades ut för en vecka sedan: https://forums.newworld.com/t/message-from-the-new-world-team...

"We are also working hard on a feature that will allow you to transfer your characters to a different server, so if you choose one now just to get up and playing, you can make a different choice later to play on a server with your friends. Our goal is to release this feature next week, once we’ve thoroughly tested and are sure it’s ready."

Idag är "sista dagen" på den veckan som specifierades i det där inlägget, om de inte väljer att sjösätta funktionen under helgen det vill säga. Menyerna är redan i spelet, så antar att det är arbete på serversidan som behöver färdigställas - Sedan är jag 99% säker att just datumet 8.e Oktober specifierades på annat håll, dock inte något jag lovar, utan lär gräva igenom Discorden för mitt Company efter den källan, så får återkomma där

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Mesta delen utav information/nyheter kring New World sker på deras forum faktiskt (som du redan besöker), detta lades ut för en vecka sedan: https://forums.newworld.com/t/message-from-the-new-world-team...

"We are also working hard on a feature that will allow you to transfer your characters to a different server, so if you choose one now just to get up and playing, you can make a different choice later to play on a server with your friends. Our goal is to release this feature next week, once we’ve thoroughly tested and are sure it’s ready."

Idag är "sista dagen" på den veckan som specifierades i det där inlägget, om de inte väljer att sjösätta funktionen under helgen det vill säga. Menyerna är redan i spelet, så antar att det är arbete på serversidan som behöver färdigställas - Sedan är jag 99% säker att just datumet 8.e Oktober specifierades på annat håll, dock inte något jag lovar, utan lär gräva igenom Discorden för mitt Company efter den källan, så får återkomma där

Server transfer funktionen las väl till i spelet på förra patchen nu i veckan, men efter alla problem under maintenance som gjorde att det tog sån jäkla tid att få upp servrarna igen så ser det ju inte direkt ljust ut för att de ska låta oss transferra idag.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Hoppar in med ett inlägg som kanske hjälper någon med samma fps strul i New World som brorsan hade. Spelet hade plötsligt fastnat på 10 fps cap och var satt där oavsett grafikinställningar och upplösning. Tydligen ville inte gpu jobba över 12% i spelet. Gjorde en felsökning med drivare, power supply och virusscan men inget åtgärda felet. Tydligen så var de citrix som bråka med spelet, en applikation han hade installerat för att kunna göra skoluppgifter. Avinstallera programmet och fpsen hoppa upp till 60 igen.