Permalänk
Medlem

Ammo Can PC

Så lite Bakgrund till hur projektet startade.
Jag har alltid velat modifiera en ammunitions låda till att hålla en helt okej spel dator i. Vilket jag hade lite problem med tidigare då jag aldrig hittade någon som vart tillräckligt stor eller så har den vart för stor.
Samt så ville jag inte ha stora hål för kylningen som syns allt för väl, utan ville försöka "dölja" ventilationen så gott som möjligt.
Så det fick bli ett par ATX datorer innan jag äntligen ramlade på en hemsida medans jag letade efter en mer robust ryggsäck som även sålde just alla typer av ammunitions lådor. Så utav rent intresse så började jag kolla runt lite om storlekarna på dom för att kolla om det vart någon som skulle kunna fungera.
Då träffar jag på en med yttermått 30 x 22 x 18.5cm. Jag började då självklart börja ta olika mått på SFF komponenter för att se om det verkar ens möjligt, vilket till min förvåning såg ut som att det borde få plats med väldigt små marginaler.

Full build log här https://www.sweclockers.com/forum/trad/1645882-ammo-can-pc

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Kul idé och snyggt genomfört!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk

Snyggt!
Hoppas övriga komponenterna är "military grade". ASUS TUF kanske?

edit:
Ah, såg nu att det va MSI-grafikkort.
Oavsett, coolt bygge.

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt! Får topp betyg.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Supersnyggt. <3

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Bra idé och bra genomförande!!

Solklar 5/5!!

Permalänk
Musikälskare

Coolt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Var lite udda på det sättet jag gillar!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Grymt! Har en gammal Thodio (https://store.thodio.com/products/2018-50-cal-a-box-the-origi...) jag köpte för 7 år sedan. Kanske dags att uppgradera den också!

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Nått av det snyggaste ja sett tror ja allt

Permalänk
Medlem

Hur snyggt som helst säger jag bara!