Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja, och tipsad om redan.

Skrivet av jeppe109:

Oj, jag måste haft turen på min sida för jag la en beställning för en stund sedan.

Beställd
november 21, 2021, 10:56 fm

För en halvtimme sen kunde jag inte beställa. Testade däremot igen nyss och då gick det igenom. Så verkar som om de fyllt.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Lust att länka? Hittar inte tyvärr.

Av någon anledning dyker ingen upp när man söker, men hade historiken kvar.
https://www.aliexpress.com/item/1005001619574182.html

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanLW:

För en halvtimme sen kunde jag inte beställa. Testade däremot igen nyss och då gick det igenom. Så verkar som om de fyllt.

Jag har testat ett tiotal gånger igår och i morse, slutsåld hela tiden.

Permalänk
Rekordmedlem

Apropå underliga länkar så var ju Stadialänken som just kom (tidigare länkad) en sådan och dessutom den enda posten medlemmen gjort, lite underligt sammanträffande ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av snajk:

Jag har testat ett tiotal gånger igår och i morse, slutsåld hela tiden.

Min beställning gick igenom på första försöket idag, så jag antar att de fyller på lite då och då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsi0574:

Stadia Premiere Edition (Clearly White) 249kr
Innehåll, Stadia kontroll samt Google ChromeCast Ultra

Normalpris ca,
Stadia kontroll 749kr
ChromeCast Ultra 827kr

https://store.google.com/se/product/stadia?hl=sv&fbclid=IwAR2Z7EhHRAzoJUx-sETqrtn_QUshzIw4l6H2FWnr4oAvlWoOFlc19NrTrSk

Detta har ju varit slut i 2 dagar (sedan i fredags)?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Deerhall:

Detta har ju varit slut i 2 dagar (sedan i fredags)?

Nej, den fanns i lager tidigare idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Deerhall:

Detta har ju varit slut i 2 dagar (sedan i fredags)?

Den visar att den är slutsåld men efter att ha suttit och F5:att ett tag kunde jag lägga en beställning för ett par minuter sedan (om de sen kan leverera den är en annan fråga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apropå underliga länkar så var ju Stadialänken som just kom (tidigare länkad) en sådan och dessutom den enda posten medlemmen gjort, lite underligt sammanträffande ?

Är det inte bara en affiliate länk då?

Permalänk
Medlem

Gällande google stadia-paketet så är det inte helt omöjligt att det lägger upp det i mindre batch för att slippa scalpers som köper 100st på ett bräde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Gällande google stadia-paketet så är det inte helt omöjligt att det lägger upp det i mindre batch för att slippa scalpers som köper 100st på ett bräde.

Får hålla utkik de verkar komma in då och då

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SuperNova:

Är det inte bara en affiliate länk då?

Jo och den enda posten av användaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo och den enda posten av användaren.

Ja det är ju lite shaaadyyy...

Permalänk
Medlem

Gick att lägga till den i korgen men sen kunde jag inte slutföra köpet.. Konstigt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Gällande google stadia-paketet så är det inte helt omöjligt att det lägger upp det i mindre batch för att slippa scalpers som köper 100st på ett bräde.

Scalpers har ju en särskild plats i helvetet, men det borde man väl kunna komma runt genom att begränsa maxantal per mejl/IP-nummer/mottagare etc?

Visst det går ju att komma runt, men blir mycket jobb för många beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Är det inte bara en affiliate länk då?

Skrivet av mrqaffe:

Jo och den enda posten av användaren.

Det är ju bara en fbclid-parameter, det får alla länkar från Facebook och är ingen affiliate-länk.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Produkt: 75" QN95A Neo QLED 4K Smart TV (2021) (Benify-rabatt)
Länk: https://www.benify.se
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724738
Pris: 24990kr

Utsedd till årets näst-bästa vardagsrums-TV av HDTVTest (efter Sony A90J) samt 5/5 poäng i bright-room performance-test i deras "blind-test" (går ju såklart att identiera denna Samsung i ett sådant test när alla andra TV:s i testet var OLED, men ändå). Den ultimata TV:n för barnfamiljer och ni som har TV:n i väldigt ljusa rum.

Finns i alla storlekar upp till 85" och även som QN90, som i princip samma TV fast sämre anti-reflex-beläggning och utan one-connect-box.

För er som inte har Benify så finns ju nästan samma TV (färg etc som skiljer sig, men samma spec)

Elgiganten säljer denna, som jag förstått det, är samma TV (någon får gärna rätta mig) för 26 990 kr.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Nästan samma men detaljer vet jag inte närmare vad som skiljer sig

https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022... den är snäppet under TVn via Benify

Permalänk
Skrivet av Partyprime:

Den kommer finnas för ca 800kr på Aliexpress på Black friday, skickas från ett Europa varuhus.

Tack, bra poäng. Jag fortsätter snoka runt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Nästan samma men detaljer vet jag inte närmare vad som skiljer sig

https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022... den är snäppet under TVn via Benify

Det som skiljer sig är One Connect och 4 HDMI 2.1 vs 1 stycken HDMI 2.1

Allt annat är detsamma så vitt jag vet.

Samt alla har inte Benify.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Nu blir man ju redigt jädra sur, då jag köpte uppgraderingspaketet för någon vecka sedan hos Inet för 8000kr bara för i7 processorn KF och ROG STRIX Z690-A...

Öppet köp 30 dagar ju.

Ändrar man på komplett dealen så får man CPU mobo CPU kylare och 1x 8 GB ram för 8200

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Öppet köp 30 dagar ju.

Ändrar man på komplett dealen så får man CPU mobo CPU kylare och 1x 8 GB ram för 8200

Jag hörde av mig till kundservice ifall dom kunde matcha, men efter uträkning från dom kunde dom ej göra det, då innebär det alltså retur av samtliga delar och sedan köp igen... Seeegt.

Men får väl bli det. Tänker inte gå miste om en sådan här chans, det får man bara en gång i livet

Hur gäller det när jag har använt CPUn och mobon sedan köp från Inet? Tillbaks till originalförpackning då?
Har inte kvar förpackningen till CPUn... Den var ju fruktansvärt billigt packeterat så jag hade inte en tanke på att spara den fula kartongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur gäller det när jag har använt CPUn och mobon sedan köp från Inet? Tillbaks till originalförpackning då?
Har inte kvar förpackningen till CPUn... Den var ju fruktansvärt billigt packeterat så jag hade inte en tanke på att spara den fula kartongen

Då blir det prisavdrag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Det som skiljer sig är One Connect och 4 HDMI 2.1 vs 1 stycken HDMI 2.1

Allt annat är detsamma så vitt jag vet.

Samt alla har inte Benify.

Benify privat kostar väl typ tjugo kronor? OneConnect är ju väldigt trevligt tycker jag, störst skillnad om man ska väggmontera förstås men även på fot saknar man ju inte direkt ett ormbo av feta HDMI-kablar på tevebänken.

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Då blir det prisavdrag.

Förbannat...
Detta är exakt anledningen till varför man måste spara ALLT, samtidigt så brister plats för dessa förbannade kartonger av alla slag, så just i detta fall tänkte jag att jag kunde slänga...
Man slutar aldrig bli besviken på sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Förbannat...
Detta är exakt anledningen till varför man måste spara ALLT, samtidigt så brister plats för dessa förbannade kartonger av alla slag, så just i detta fall tänkte jag att jag kunde slänga...
Man slutar aldrig bli besviken på sig själv.

Man lär så länge man lever. Generellt rekommenderas det att man sparar alla kartonger under öppet köp eller åtminstone ångerrätten. Det gör du nästa gång!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Benify privat kostar väl typ tjugo kronor? OneConnect är ju väldigt trevligt tycker jag, störst skillnad om man ska väggmontera förstås men även på fot saknar man ju inte direkt ett ormbo av feta HDMI-kablar på tevebänken.

Ingen aning vad det kostar. Har inte Benify. Har inget emot OneConnect, men kabeln är rätt fragile. Har själv gjort av med 1 och den ersatte Samsung. Den kabeln gick på 7K enligt kvittot/servicekvittot
Standardkabeln kostar kring 3K.

Har en annan tv, The Frame, som nyligen fick kabelfel (ikonen visas på skärmen). Så är inte jätteimponerad av den lösningen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag hörde av mig till kundservice ifall dom kunde matcha, men efter uträkning från dom kunde dom ej göra det, då innebär det alltså retur av samtliga delar och sedan köp igen... Seeegt.

Men får väl bli det. Tänker inte gå miste om en sådan här chans, det får man bara en gång i livet

Hur gäller det när jag har använt CPUn och mobon sedan köp från Inet? Tillbaks till originalförpackning då?
Har inte kvar förpackningen till CPUn... Den var ju fruktansvärt billigt packeterat så jag hade inte en tanke på att spara den fula kartongen

Har aldrig lämnat tillbaka utan tillbehör o förpackning osv. Men prisavdrag som andra sa lät rimligt.

Personligen så är inte paketet superduperbra tbh. Man kan köpa samma mobo och CPU från proshop just nu för 2199+5899 eller något sådant

Men jag vill iofs använda annan CPU kylare och ram minnen om jag skulle ha köpt det paketet. Men hade då isnf valt billigaste ram och sålt CPU kylare så kan man kanske få hela paketet för under 8k.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Har aldrig lämnat tillbaka utan tillbehör o förpackning osv. Men prisavdrag som andra sa lät rimligt.

Personligen så är inte paketet superduperbra tbh. Man kan köpa samma mobo och CPU från proshop just nu för 2199+5899 eller något sådant

Men jag vill iofs använda annan CPU kylare och ram minnen om jag skulle ha köpt det paketet. Men hade då isnf valt billigaste ram och sålt CPU kylare så kan man kanske få hela paketet för under 8k.

Ja alltså det slår ju kampanjen från Inet med hästlängder iallafall.

8079kr betalade jag ju ENDAST för Intel Core i7 12700KF, och då ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 mobon

Hade jag vetat att för 9999kr skulle jag få i9an istället, plus 32GB (eller 64GB egentligen om man lägger till) och dessutom en bättre kylare än den jag har (Pure Rock) samt då mobo, hade jag ju tagit det.

Varför hade du velat använda annan ram då?
Jag sitter nu på 2033Hz 32GB från 2017, det gör ganska stor negativ skillnad på denna processorn med den frekvensen.

Jag hade redan planerat in bra erbjudanden för kylare och ramminne inför BF detta år, så kommer detta paketet...

Jag vill verkligen hitta någon lösning på det.

Kanske försöka sälja mobo och processorn till "nästan" nypris? Iallafall högre än (misstänker) 20% prisavdrag för att jag inte har kartongen till CPUn

Har någon annan här känsla av vad ni tycke jag borde göra, skriv förfasen, jag är väldigt öppen för förslag.
Detta hatar jag med BF och allt, man går alltid miste om bättre erbjudanden någonannanstans, och det stressar mig som fan känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Gick att lägga till den i korgen men sen kunde jag inte slutföra köpet.. Konstigt

Jag har varit med om samma 2ggr, har du lyckats lägga någon beställning?
Varje gång jag ska gå vidare står det att produkten är slut och avlägsnats från kundvagnen.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.