Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Skulle man kunna köra denna som skärm kanske till datorn?

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/digital-signage/461...

Det funkar
Satans billigt

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Det funkar
Satans billigt

Såg den försvann så tog bort inlägget men tyckte den verka satans billig

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Kan man inte på nåt sätt få nån notis i form av mail eller nåt när den är åter i lager?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag hörde av mig till kundservice ifall dom kunde matcha, men efter uträkning från dom kunde dom ej göra det, då innebär det alltså retur av samtliga delar och sedan köp igen... Seeegt.

Men får väl bli det. Tänker inte gå miste om en sådan här chans, det får man bara en gång i livet

Hur gäller det när jag har använt CPUn och mobon sedan köp från Inet? Tillbaks till originalförpackning då?
Har inte kvar förpackningen till CPUn... Den var ju fruktansvärt billigt packeterat så jag hade inte en tanke på att spara den fula kartongen

Tycker synd om butiker när kunder är såpass grisiga att de returnerar använda varor för att de ändrat sig eller vill ha en deal i efterhand.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av DOGE:

Tycker synd om butiker när kunder är såpass grisiga att de returnerar använda varor för att de ändrat sig eller vill ha en deal i efterhand.

Poängen med ångerrätt är just att man ska kunna ändra sig. Att det sedan nyttjas av folk som jagar enstaka hundralappar för att spara pengar är nog snarare ett kvitto på hur de individerna värderar sin egen tid.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Poängen med ångerrätt är just att man ska kunna ändra sig. Att det sedan nyttjas av folk som jagar enstaka hundralappar för att spara pengar är nog snarare ett kvitto på hur de individerna värderar sin egen tid.

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag lyckades få tag på 2st 2m Hue LED-strip kit (inte förlängning) för 199kr/st från Mediamarkt igår strax innan 11. Den försvann från deras hemsida typ direkt efter att jag hade köpt två. Fick notis från PostNord-appen idag att paketet är bokat, så jag håller tummarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Mja, köper man på distans så har man rätt att prova produkten. Därmed måste man kunna öppna. Hygienartiklar osv som inte kan återanvändas ska därmed inte ha ångerrätt på öppnad förpackning men annars är det helt ok tycker jag.
De som utnyttjar det systematiskt är dem som inte har heder.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Butikerna kan ju med lätthet lösa detta problem genom att erbjuda prismatchning under fjorton dagar.

Sen är ju lite av hela poängen med distansköplagen och ångerrätten att man ska ha möjlighet att testa produkterna likt man kan "testa" dem i butik.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av DOGE:

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Hela poängen med ångerrätten i distansavtalslagen är att man ska kunna prova en produkt för att se om den möter dina förväntningar och kunna returnera om det visar sig vara något helt annat än det som utlovats.

Där står också att läsa att man endast får testa produkten i den omfattning som krävs för att utröna just detta – det är alltså inte längre ångerrätt på saker man testat till den grad att man är nöjd och bestämt sig för att behålla bara för att det råkar dyka upp en deal på samma vara på annat håll.

Om du köper saker som visar sig vara skräp, men väljer att behålla dem för att du testkört dem är upp till dig.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Är Razor BlackShark V2 Pro värt det för användning på pendeln, gaming och för ett headset för vanlig kommunikation? Eller ska man vänta på deals på andra headsets?

Nuvarande deal https://www.amazon.se/Razer-Blackshark-sportheadset-Kardioidm...

Eller är Sony WH-XB900N Mer värd för 990?
https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-xb...

Permalänk
Skrivet av hugohugge:

Är Razor BlackShark V2 Pro värt det för användning på pendeln, gaming och för ett headset för vanlig kommunikation? Eller ska man vänta på deals på andra headsets?

Nuvarande deal https://www.amazon.se/Razer-Blackshark-sportheadset-Kardioidm...

Eller är Sony WH-XB900N Mer värd för 990?
https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-xb...

har sett blackshark v2 pro gå för 999 på elgiganten för kanske 1-2 månader sen(månandens gamingfynd, fanns i lager kanske 6 av månadens dagar), så går säkert invänta lägre pris.

Inväntar själv en ordentlig rabatt på steelseries arctis 9, då den verkar ha dubbla trådlösa ljudkanaler, så jag tex kan ha bluetooth från discord på datorn och ljud från tvn samtidigt om jag fattat det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Men det funkar inte alltid. Elgiganten ger t ex möjligheten att testa det man köper, och ibland är det verkligen nödvändigt. Jag köpte t ex en laptop för någon månad sen, men för mig är det otroligt viktigt att det inte är en lövblås som låtsas vara en laptop, och då kunde jag utvärdera det och sedan lämna tillbaka den (det var en lövblås).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugohugge:

Är Razor BlackShark V2 Pro värt det för användning på pendeln, gaming och för ett headset för vanlig kommunikation? Eller ska man vänta på deals på andra headsets?

Nuvarande deal https://www.amazon.se/Razer-Blackshark-sportheadset-Kardioidm...

Eller är Sony WH-XB900N Mer värd för 990?
https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-xb...

Razor BlackShark V2 Pro är ganska värdelöst för pendeln då den saknar vad jag vet Bluetooth.

Sony WH-XB900N är bättre men har ganska medioker ANC men det stämmer för de flesta headset i denna prisklass.

Bose QuietComfort 35 II för 1890 hos Dustin (Undvik CDON då det är en marknadsplats försäljare).
Sony WH-1000XM3 1790 kr

Är två alternativ som har utmärkt ANC men kostar en hel del extra.

Edit Båda dessa Headset är ganska dåliga för Gaming då BT adderar en hel del fördröjning.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av Anders9110:

Razor BlackShark V2 Pro är ganska värdelöst för pendeln då den saknar vad jag vet Bluetooth.

Sony WH-XB900N är bättre men har ganska medioker ANC men det stämmer för de flesta headset i denna prisklass.

Bose QuietComfort 35 II för 1890 hos Dustin (Undvik CDON då det är en marknadsplats försäljare).
Sony WH-1000XM3 1790 kr

Är två alternativ som har utmärkt ANC men kostar en hel del extra.

Edit Båda dessa Headset är ganska dåliga för Gaming då BT adderar en hel del fördröjning.

Är Bose QuietComfort 35 II värt att lägga pengarna på eller borde man vänta o see om några bättre deals poppar upp?
Tänkte också mest använda BT funktionen för när man sitter på tunnelbanan o ha den ikopplad för dekstop/gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugohugge:

Är Bose QuietComfort 35 II värt att lägga pengarna på eller borde man vänta o see om några bättre deals poppar upp?
Tänkte också mest använda BT funktionen för när man sitter på tunnelbanan o ha den ikopplad för dekstop/gaming

Upp till dig ifall du vill vänta kan komma bättre deals.

Ifall du använder kabel till hörlurarna för gaming så funkar det utmärkt kräver dock en separat mikrofon för Voice chatt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av hugohugge:

Är Bose QuietComfort 35 II värt att lägga pengarna på eller borde man vänta o see om några bättre deals poppar upp?
Tänkte också mest använda BT funktionen för när man sitter på tunnelbanan o ha den ikopplad för dekstop/gaming

Dom är beroendeframkallande. Mina gick sönder, kör nu Sony 3 versionen. Men gillade Bose bättre. Komforten är magisk.

Fungerar att använda till datorn också med bluetooth.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugohugge:

Är Bose QuietComfort 35 II värt att lägga pengarna på eller borde man vänta o see om några bättre deals poppar upp?
Tänkte också mest använda BT funktionen för när man sitter på tunnelbanan o ha den ikopplad för dekstop/gaming

Lite billigare på Amazon
https://www.amazon.se/-/sv/dp/B0756GB78C/

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugohugge:

Är Bose QuietComfort 35 II värt att lägga pengarna på eller borde man vänta o see om några bättre deals poppar upp?
Tänkte också mest använda BT funktionen för när man sitter på tunnelbanan o ha den ikopplad för dekstop/gaming

De har bland marknadens bästa brusreducering och är i mitt tycke de skönaste lurarna du kan köpa med så pass bra brusreducering.

I samma liga har du Sonys WH-1000xm3 och xm4 vilka också är kanonlurar som sitter skönt på skallen.

Permalänk
Medlem

Denna nånting att ha? RX3060 12 GB, extremt lite lagring men har nya SSD så det räcker till

Kör 5600xt och 32 GB ram idag plus 3700X, kanske flytta över kortet i denna och sälja HPn med 5600xt för nån slant? Det sätter väl BIOS stopp för.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5814361

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Denna nånting att ha? RX3060 12 GB, extremt lite lagring men har nya SSD så det räcker till

Kör 5600xt och 32 GB ram idag plus 3700X, kanske flytta över kortet i denna och sälja HPn med 5600xt för nån slant? Det sätter väl BIOS stopp för.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5814361

Väldigt ovärt med dina komponenter, köp gpu löst bara. Dyker ju upp på lager lite då och då. 3060 presterar som ett 5700 och 5600xt är väl hack i häl där så även det steget lär vara tämligen liten skillnad.(5600xt var inte med i testet jag kollade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Butikerna kan ju med lätthet lösa detta problem genom att erbjuda prismatchning under fjorton dagar.

Sen är ju lite av hela poängen med distansköplagen och ångerrätten att man ska ha möjlighet att testa produkterna likt man kan "testa" dem i butik.

Fast man testar ju inte produkter i butik ändå så jag håller med om att produkter skall vara oöppnade.

Man kan ju inte gå in på classe och packa upp en borrhammarr och testa några hål i en betongbit man har med sig. Så varför ska man få göra det hemma?

Däremot, marknadsförs maskinen med att den ska klara 20mm hål och den inte klarar det när man får hem den så ska man ju självklart få returnera.

Jag vill i alla fall inte köpa begagnade saker för nypris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

I min bok är det självklart endast oanvända prylar man nyttjar ångerrätt på. Men har man ingen heder i kroppen förstår jag ditt argument.

Man nyttjar ångerrätten om prylen inte uppfyller det man förväntar sig eller om man helt enkelt ångrat sig. Givetvis ska man vara försiktig, behandla produkten på ett sätt som minimerar de spår som lämnas och begränsa användandet till det som krävs för att utvärdera produkten.

Om du avhåller dig från att nyttja ångerrätten är din ensak, men kom inte och skuldbelägg andra med ditt struntprat om heder.

Om man sen som @totte1015 vill ångra köp där man använt prylarna fullt ut och dessutom slängt originalkartongen, så lär man nog bli varse om att butikerna faktiskt kan göra avdrag. Jag har svårt att tro att en butik skulle acceptera en retur av CPU utan originalförpackning (och avsaknad av ESD-skydd).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Fast man testar ju inte produkter i butik ändå så jag håller med om att produkter skall vara oöppnade.

Man kan ju inte gå in på classe och packa upp en borrhammarr och testa några hål i en betongbit man har med sig. Så varför ska man få göra det hemma?

Däremot, marknadsförs maskinen med att den ska klara 20mm hål och den inte klarar det när man får hem den så ska man ju självklart få returnera.

Jag är rätt säker på att om du går in på Classe och ber att få titta på en borrhammare, t.ex. en Dewalt DCH133N, så kommer en säljare att plocka fram en sån och packa upp den (om dom nu redan inte har ett demoex) så att du kan klämma och känna på den. Att du sen inte kan provborra inne i butiken är väl inte så konstigt.

Går du till en byggvaruhus så går det säkert att snacka sig till att få prova, eller så kommer dom kanske ge dig ett erbjudande i stil med "köp den och prova hemma, om du inte gillar den får du lämna tillbaka den". Skulle du tveka att lämna tillbaka den om du fått detta erbjudande, köpt den och sen kommit på att du inte gillade den?

Skrivet av SuperNova:

Jag vill i alla fall inte köpa begagnade saker för nypris.

Det vill ingen, men det har inte så mycket med ångerrätt att göra. Om någon lämnar tillbaka en produkt i nyskick, i sin originalförpackning, där du inte kan märka några spår av att den varit uppackad så är den väl ändå att betrakta som ny. Om den säljs som ny, men bär spår av användning så är det ju uppenbarligen så att butiken brustit i sin hantering alternativt betett sig bedrägligt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Utnyttjat ångerrätt endast 1 gång och då skämdes jag som en hund. Jag har då skapat merjobb för butiken och troligtvis får de sälja den som ett demo ex.

Jag ser ner på folk som missbrukar ångerrätten eller som slarvar när de beställer och köper fel. Kan inte hjälpa det tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av df9517:

Utnyttjat ångerrätt endast 1 gång och då skämdes jag som en hund. Jag har då skapat merjobb för butiken och troligtvis får de sälja den som ett demo ex.

Jag ser ner på folk som missbrukar ångerrätten eller som slarvar när de beställer och köper fel. Kan inte hjälpa det tyvärr.

Du pratar ju om ångesträtt, inte ångerrätt.

Det är jättebra att det finns öppet köp (det låter som att det är det du pratar om) i de fall varan inte motsvarar förväntningarna, då tillverkaren kanske marknadsfört produkten på ett vilseledande sätt eller att produkten helt enkelt inte håller måttet. Man kan också reklamera varan, men personligen görs det då produkten verkar motsvara förväntningarna men det är något uppenbart fel som borde kunna åtgärdas. I annat fall utnyttjas öppet köp. Vilket är sällan (läs aldrig).

Det är de som utnyttjar öppet köp "systematiskt" som borde skämmas kan man tycka, men de gör nog inget olovligt. Olämpligt är nog ordet.

Permalänk
Skrivet av hugohugge:

Är Razor BlackShark V2 Pro värt det för användning på pendeln, gaming och för ett headset för vanlig kommunikation? Eller ska man vänta på deals på andra headsets?

Nuvarande deal https://www.amazon.se/Razer-Blackshark-sportheadset-Kardioidm...

Eller är Sony WH-XB900N Mer värd för 990?
https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-xb...

Jag är faktiskt båda.
Razer till burken och xb900n på jobbet.
Xb är så mycket bättre på alla sätt.

Mic, batteri tid, komfort, ljud. Allt.
Xb900 är värt varenda krona.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar BF-erbjudandet med Telia? Jag har för närvarande 299kr/mån för 500mbit fram till juni nästa år, kan jag redan nu förlänga det via detta erbjudande? Såg i tips-tråden att någon förnya varje år trots att det är för nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hur fungerar BF-erbjudandet med Telia? Jag har för närvarande 299kr/mån för 500mbit fram till juni nästa år, kan jag redan nu förlänga det via detta erbjudande? Såg i tips-tråden att någon förnya varje år trots att det är för nya kunder.

Förslagsvis tar du kontakt med dem o kollar.
Felia har stått roll-modell för inkonsekvens och selektiva beslut så allt kan hända!

Permalänk
Skrivet av Anders9110:

Upp till dig ifall du vill vänta kan komma bättre deals.

Ifall du använder kabel till hörlurarna för gaming så funkar det utmärkt kräver dock en separat mikrofon för Voice chatt.

ahh det är lite av en dealbreaker. Vet någon om det finns något liknande fast fungerande mic wireless eller att man får med en bluetooth sak att inkoppla så den skulle fungera på en dator utan bluetooth?