Permalänk
Medlem

Gaming laptop max 10k

Tänkte köpa en gaming laptop till barnen, max 10k som budget. Är ju en djungel. Vad rekomenderar ni att man köper?(är ju lite rea just nu)

Permalänk
Medlem

Är du sugen på begagnad så har jag precis lagt ut min gaming laptop till salu. Kan länka till min annons på tradera om det önskas. Är en lenovo 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahapp1:

Är du sugen på begagnad så har jag precis lagt ut min gaming laptop till salu. Kan länka till min annons på tradera om det önskas. Är en lenovo 5

Hej. Tackar men vill nog satsa på en ny så man får garanti mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojlee:

Hej. Tackar men vill nog satsa på en ny så man får garanti mm

Köpte datorn den 2021-08-25 så antar att det är ett tag till på garantin.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

Tackar. Har kikat lite på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojlee:

Tackar. Har kikat lite på den.

Skulle inte rekommendera den då TGP:n bara är på 85W ser det ut som och den saknar MUX Switch, båda dessa faktorer kan resultera i ganska låg prestanda, närmre ett RTX2060.

Skulle rekommendera att leta efter Legion 5 (icke-Pro) på Black Friday med RTX3060 med full 130W TGP och den bättre 165hz-skärmen (finns många olika varianter att välja på). Kan hända den hamnar runt 10 tusen.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro