Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Jag försökte också att förlänga mitt Black Friday-erbjudande från förra året. För bredbandet skulle det inte vara något problem alls, men det tv-paket som jag också har finns det just nu inte någon kampanj på (och ingen egentlig motsvarighet), så det gick alltså då inte att få hela erbjudandet förlängt ett år till.

Får ta en funderare.

Edit: Jag har just nu Telia som leverantör med både bredband och tv-paket.

Förtydligande
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cadtekniker:

Tredje året i rad med telia 500/500 för 299
Jag ringde bara Nybeställning->Bredband och sa att jag kan erbjuda dom att ha mig kvar som kund ett år till och det ville dom..
Jättetrevlig säljare på Telia och fick bekräftelse en kort stund senare.

Vart hittar ni det där erbjudandet jag kan inte se det när jag går in på Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Vart hittar ni det där erbjudandet jag kan inte se det när jag går in på Telia.

https://www.telia.se/privat/bredband/abonnemang-kontantkort/p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har hunnit igenom Bredbandsbolaget, Bredband2, A3, Ownit, Comhem, Bahnhof & Telia.

Telia har för mig varit den mest stabila leverantören. Aldrig haft problem med dippar i hastighet eller konstiga responstider.

Enda jobbiga med Telia är ju att de lämnar ut flest ip adresser om man ska tro nyheterna.

Permalänk
Medlem

Även jag fick möjlighet att som befintlig Teliakund teckna om avtalet enligt annonserat "Black friday" pris för nya kunder!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av MickeBoy:

Jag försökte också att förlänga mitt Black Friday-erbjudande från förra året. För bredbandet skulle det inte vara något problem alls, men det tv-paket som jag också har finns det just nu inte någon kampanj på (och ingen egentlig motsvarighet), så det gick alltså då inte att få hela erbjudandet förlängt ett år till.

Får ta en funderare.

Vilken leverantör har du?
Tog Telias erbjudande förra året med tv och bredband och var på väg att höra av mig för att försöka förnya nu när det är så många som lyckats utan tjafs.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

ownit är så jävla fula.

Deras "BF" erbjudande är 3 månader för 99kr/månaden.
Detta är något de haft flera år, alltid. Så ingen kampanj.

Löjligt att kalla det BF erbjudande. Fult.

Permalänk
Inaktiv

Kollar på Telia, men blir lite nojig. Jag priatkopierar inte men samtidigt är jag väldigt mån om min integritet. Vill absolut inte att dom ger ut mitt IP osv hejdlöst då jag te.x. ibland kan arbeta på projekt som är känsliga och vill inte kunna bli spårad osv osv i den bemärkelse att det är saker jag gör som ingen annan ska veta förutom berörda oavsett om det inte är olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Bara jag som ser 1000/1000 för 249kr hos Telenor? Blir dock 899kr när jag matar in min adress
https://cdn.discordapp.com/attachments/318458694138593290/912...

Har du någon länk till erbjudandet?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Har du någon länk till erbjudandet?

Priserna verkar vara beroende på vart du bor, jag får inte heller dom där bra erbjudanden som han länkar ovan utom dom ändras till sämre erbjudande om jag skriver in min adress.
https://www.telenor.se/handla/bredband/

Permalänk
Medlem

Jag hoppa på Telenors 1000/1000 för 249 kronor i månaden i 12 månader, avsevärt bättre än Tele2/ComHems coaxial-skräp där jag fick ut 150/10 för 439 kronor i månaden.

Får väl hoppas att man kan hoppa på något BF-erbjudande hos Telenor om ett år.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Då Bahnhof inte kunde prismatcha Telia har jag nu också förlängt med Telia i ytterligare ett år - Bredband 500 för 299:- / månad. Det var inga problem, använde först chatten (legitimerade mig med bankid) och därefter fick jag frågan om de kunde ringa upp mig. Man försökte givetvis kränga på mig andra tjänster också, men det tackade jag nej till. Vi ses om ett år igen, ha det gott så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Vart hittar ni det där erbjudandet jag kan inte se det när jag går in på Telia.

https://www.telia.se/privat/erbjudanden/black-friday

Permalänk
Inaktiv

Den där blir fel denna är rätt:
https://www.telia.se/privat/bredband/abonnemang-kontantkort/p...

Permalänk
Medlem

Sade upp mitt hos Ownit och hoppade på Telia 500/500 för 299kr. Telenors 1000/1000 för 249kr gick inte på min adress då de inte hade avtal med kommunikationsoperatören som grävt fiber på min adress.

Nöjd ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Har du någon länk till erbjudandet?

https://www.telenor.se/handla/bredband/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Vilken leverantör har du?
Tog Telias erbjudande förra året med tv och bredband och var på väg att höra av mig för att försöka förnya nu när det är så många som lyckats utan tjafs.

Jag missade att skriva det inser jag, men jag har Telia jag också.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att Banhof inte matchar erbjudandena 250/250 för 249kr/mån känns som att dom inte har något att förlora på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Jag missade att skriva det inser jag, men jag har Telia jag också.

Har ni några tips, jag har tyvärr bara telia att välja på och de vill inte ge mig nykundserbjudandet igen
- eftersom de var så struliga förra året så började inte avtalet att gälla förrän 17/12 vilket kanske komplicerar saken.

Permalänk
Medlem

Ringde nyss Telenor och skulle säga upp. Slutade med att jag fick behålla mitt gamla erbjudande med 250/250 för 299kr/mån men utan bindningstid denna gång. 🙂

Visst Telia är billigare men jag känner mig inte trygg med dom ändå.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Chrillthebill:

Sade upp mitt hos Ownit och hoppade på Telia 500/500 för 299kr. Telenors 1000/1000 för 249kr gick inte på min adress då de inte hade avtal med kommunikationsoperatören som grävt fiber på min adress.

Nöjd ändå!

fick du 500/500? Jag hade bara tillgång till bredband 500 (500/100)för 299:-

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Telenor "matchade" Telias 500Mbit med 329kr för 500Mbit i 12 månader. Sitter ansluten via open universe nätet.

Dock återstå se om det stämmer...fick ett skumt svar om att "ring in och uppgradera från 250 till 500Mbit om 3 dagar så får du rabatten på 329kr". Så tydligen läggs jag in på 250Mbit för 299kr som jag sedan ska uppgradera till 500Mbit för 329kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Telenor "matchade" Telias 500Mbit med 329kr för 500Mbit i 12 månader. Sitter ansluten via open universe nätet.

Dock återstå se om det stämmer...fick ett skumt svar om att "ring in och uppgradera från 250 till 500Mbit om 3 dagar så får du rabatten på 329kr". Så tydligen läggs jag in på 250Mbit för 299kr som jag sedan ska uppgradera till 500Mbit för 329kr.

Hojta till när du vet om det stämmer så ska jag ringa in och försöka få den dealen också

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Skrivet av hulkenstrong:

Telenor "matchade" Telias 500Mbit med 329kr för 500Mbit i 12 månader. Sitter ansluten via open universe nätet.

Dock återstå se om det stämmer...fick ett skumt svar om att "ring in och uppgradera från 250 till 500Mbit om 3 dagar så får du rabatten på 329kr". Så tydligen läggs jag in på 250Mbit för 299kr som jag sedan ska uppgradera till 500Mbit för 329kr.

Ringde dom lite tidigare och det bästa dom kunde erbjuda mig (även jag via Open Universe) var 250/250 för 299. Kanske får ringa dom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Kollar på Telia, men blir lite nojig. Jag priatkopierar inte men samtidigt är jag väldigt mån om min integritet. Vill absolut inte att dom ger ut mitt IP osv hejdlöst då jag te.x. ibland kan arbeta på projekt som är känsliga och vill inte kunna bli spårad osv osv i den bemärkelse att det är saker jag gör som ingen annan ska veta förutom berörda oavsett om det inte är olagligt.

Gör du inget olagligt så lär inget hända ändå, jag tvivlar på att någon skulle sitta och gå igenom all sparad trafikdata bara för att se vad just du besöker för sajter. Om du ändå känner dig för nojig är det väl bara köra med VPN så är det problemet löst.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

fick du 500/500? Jag hade bara tillgång till bredband 500 (500/100)för 299:-

Jajamen, 500/500.

Permalänk
Medlem

Kollade precis med Telia. Jag har ett löpande abonnemang, rätt dyrt sådant, och frågade om jag kunde teckna mig på det BF-erbjudande som fanns men det gick inte sa de, bara nyteckning. Tyvärr har jag inget alternativ till Telia där jag bor så kan inte "hota" med att byta leverantör.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Har ni några tips, jag har tyvärr bara telia att välja på och de vill inte ge mig nykundserbjudandet igen
- eftersom de var så struliga förra året så började inte avtalet att gälla förrän 17/12 vilket kanske komplicerar saken.

Tog du uppsägning som kategori i chatten? Min deal började inte gälla förns 28/12 förra året då jag hade uppsägningstid tills dess hos Bahnhof. Så det ska inte strula till det. Bara testa chatten igen, eller ringa in. Välj då uppsägning, där har du nog störst chans att få prata med någon som vill rädda kunder kvar.

Edit: Såg nu att du enbart kan ha Telia. Kanske det som krånglar till det då du ändå inte kan byta till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kollade precis med Telia. Jag har ett löpande abonnemang, rätt dyrt sådant, och frågade om jag kunde teckna mig på det BF-erbjudande som fanns men det gick inte sa de, bara nyteckning. Tyvärr har jag inget alternativ till Telia där jag bor så kan inte "hota" med att byta leverantör.

Om du har någon annan i hushållet skulle jag rekommendera att säga upp ditt befintliga och be frugan eller någon i din närhet att stå på det nya. Inte roligt att betala mer än vad man behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Om du har någon annan i hushållet skulle jag rekommendera att säga upp ditt befintliga och be frugan eller något i din närhet att stå på det nya. Inte roligt att betala mer än vad man behöver.

Ska prova ringa och gnälla lite. Så avigt att behöva säga upp för att kunna nyteckna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2