Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nu har Telia höjt till 379:- för 500Mbit.
Kass, skulle ju precis in och teckna...

Står ju fortfarande 299kr/mån för 500mbit när man kollar? Iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nu har Telia höjt till 379:- för 500Mbit.
Kass, skulle ju precis in och teckna...

Om någon läser det här, man får tydligen olika pris beroende på om man klickar sig in direkt via bredband eller om går via black friday länken. Nu visar den 299

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Som många konstaterat tidigare, Bahnhof ville inte göra något åt mitt pris heller så nu har jag (tyvärr) sagt upp mitt abonnemang hos dem också, och tänkte scouta lite vart man ska signa upp ikväll.

Vilka mer än Telia är det som kör 299kr/mån för 500/500?

Permalänk

Halebop kunde iallafall matcha 1000 mbit/s för 249 som befintlig kund. Ingen router, men det har man sedan tidigare.

Permalänk
Medlem

Är ofantligt nöjd med Bahnhof och har kört deras 100/100 339kr sedan jag flyttade till lägenheten. Varje år prisökning på småpengar som började bli irriternade.

Hade det inte varit för att jag snubblade in på denna tråden hade inget hänt, men nu hotade jag med att säga upp för att Telia kör sin 500/500/299kr, fick då erbjudande på 250/250/299kr. Bara att köra, tack så mycket Sweclockers Visserligen inte 500/500, men Bahnhof är Bahnhof..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Är ofantligt nöjd med Bahnhof och har kört deras 100/100 339kr sedan jag flyttade till lägenheten. Varje år prisökning på småpengar som började bli irriternade.

Hade det inte varit för att jag snubblade in på denna tråden hade inget hänt, men nu hotade jag med att säga upp för att Telia kör sin 500/500/299kr, fick då erbjudande på 250/250/299kr. Bara att köra, tack så mycket Sweclockers Visserligen inte 500/500, men Bahnhof är Bahnhof..

Skaplig deal ändå med 250/250/299kr. Ringde du direkt till uppsägningen?
Var dom svårövertalade?
Jag är också långvarig Bahnhof-kund och har kört med 100/10 för 155 kr/mån i 10 år nu utan prishöjningar (Framtidens bredband Gbg), så jag vågar knappt säga ett knyst till kundtjänst ifall de upptäcker att de har glömt att höja mitt pris under alla dessa år

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

Fick du inte avsluta redan 11/30? Jag sade upp mitt 11/22 och avslut sker 11/30. Bredband2 aktiveras 2021-12-01.

Hade 1 månads uppsägningstid hos Banhof och ville inte betala dubbelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Det kan dröja när det sköts "automatiskt".
Enklast är att ringa när ditt nuvarande nät dött. Så aktiverar dom ditt nya på 5 minuter typ.

Dom har ca 7-8h på sig som att jag sover till 7 alt kl 8 på morgonen så misstänker att det inte kommer vara några som helst problem

Permalänk
Inaktiv

Skönt att Telias bredband 299 kr för ett år och sen 699 kr får fart i röven på de andra. Ringde för att säga upp mitt 500/500 hos Bredband2 för 419 kr i månaden. De kontrade med att jag fick kostnadsfritt i ett 6 månader och sen tillbaka till 419. Vilket blir billigare än telia såklart.

Så om ni har Bredband2 är min rekommendation att ringa dit först, så kan ni få det ännu billigare! Fattar inte att de går vinst på det här men aja. Bara tacka och ta emot. 209 kr i månaden för 500/500 trodde jag inte var möjligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TobiasStockholm:

Det påstod Halebop att det inte var möjligt... Men jag vet inte.

Då pratar dom i nattmössan det är fullt möjligt om man lägger på en tjänst på en lgh som redan har en aktiv tjänst kommer den inte hoppa på förens den gamla tjänsten är borta.
Så har jag gjort för några år sedan med när jag bytte leverantör.

Kan vara olika såklart beroende på nät men jag sitter på ett öppet fibernät med flera olika leverantörer.

Permalänk
Medlem

Jag sa upp Bahnhof 100/100 för 329kr/mån för Telias 500/500 för 299kr/mån idag. De kunde inte matcha något nämnvärt, erbjöd 250/250 för 369kr/mån... Byte 23:e december och kalendernotis inlagd för november nästa år att säga upp Telia innan det blir dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerryE:

Skaplig deal ändå med 250/250/299kr. Ringde du direkt till uppsägningen?
Var dom svårövertalade?
Jag är också långvarig Bahnhof-kund och har kört med 100/10 för 155 kr/mån i 10 år nu utan prishöjningar (Framtidens bredband Gbg), så jag vågar knappt säga ett knyst till kundtjänst ifall de upptäcker att de har glömt att höja mitt pris under alla dessa år

Har aldrig gjort något sådant här så jag var osäker på hur det skulle gå. Men efter allt jag läst här så lät det simpelt att ordna! Ringde, berättade om Telias erbjudande, han kom med erbjudande på 250/250 349kr och jag sa helt enkelt 299kr eller så får jag tyvärr säga upp. Han "kollade lite" och gick med på det. Snabbt och enkelt!

Jämför man med andras erbjudanden via många andra operatörer så är det kanske inte så bra. Men jag gillar det som Bahnhof står för så att säga nej till 500/500 för att få 250/250 för samma pris kändes ändå värt det. Uppgradering för min del oavsett! Telia vill jag tyvärr inte röra med tång.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

Har aldrig gjort något sådant här så jag var osäker på hur det skulle gå. Men efter allt jag läst här så lät det simpelt att ordna! Ringde, berättade om Telias erbjudande, han kom med erbjudande på 250/250 349kr och jag sa helt enkelt 299kr eller så får jag tyvärr säga upp. Han "kollade lite" och gick med på det. Snabbt och enkelt!

Jämför man med andras erbjudanden via många andra operatörer så är det kanske inte så bra. Men jag gillar det som Bahnhof står för så att säga nej till 500/500 för att få 250/250 för samma pris kändes ändå värt det. Uppgradering för min del oavsett! Telia vill jag tyvärr inte röra med tång.

På Banhof? Jag fick tvärnej där iaf till att prismatcha 250/250 för 249kr månaden.
Nåväl, Banhof mfl får lite rotation på kunder nu under December/Januari hehe.

Permalänk
Medlem

Hörde precis av mig till Telia som befintlig kund och den jag fick prata med var helt ovillig att ge något erbjudande för det är bara för nya kunder. Jag kunde få binda mig i 12 månader för 529kr (500/500) men 299kr var inte att tänka på.
Spelade ingen roll att jag sa att då säger jag upp abonnemanget och går till telenor/bredbandsbolaget istället för där är jag ny kund, det var upp till mig om jag ville byta.

Verkar vara lotteri vilken kundtjänstmänniska man får tag på på Telia.

Permalänk
Skrivet av gnun:

Hörde precis av mig till Telia som befintlig kund och den jag fick prata med var helt ovillig att ge något erbjudande för det är bara för nya kunder. Jag kunde få binda mig i 12 månader för 529kr (500/500) men 299kr var inte att tänka på.
Spelade ingen roll att jag sa att då säger jag upp abonnemanget och går till telenor/bredbandsbolaget istället för där är jag ny kund, det var upp till mig om jag ville byta.

Verkar vara lotteri vilken kundtjänstmänniska man får tag på på Telia.

Ringde du till uppsägningsavdelningen? - Om inte, ring uppsägningsavdelningen. Eller chatta med uppsägningsavdelningen.

Permalänk

Bahnhof gav mig inte ens nåt erbjudande. Blev Telia 500/500 för 299:-

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

På Banhof? Jag fick tvärnej där iaf till att prismatcha 250/250 för 249kr månaden.
Nåväl, Banhof mfl får lite rotation på kunder nu under December/Januari hehe.

Rackarns, får se vad man kan luska fram nästa år istället!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteThord:

Ringde du till uppsägningsavdelningen? - Om inte, ring uppsägningsavdelningen. Eller chatta med uppsägningsavdelningen.

Tack!

Testade igen, chattade med uppsägning, dom ville matcha.
Ringde upp och erbjöd 500 för 299kr, det som förra ville ha 529kr för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

Rackarns, får se vad man kan luska fram nästa år istället!

Jag gick över till Telenor bara.
Bytet sker 2022-01-01 på natten.

Permalänk
Medlem

Det kan vara olika på olika adresser. Vissa adresser har alltid erbjudandet 500/500 för 299 kronor. Man kan behöva ringa kundtjänst för att få det priset. Vid Nybeställning och det inte är Black Week, ring 90-200 och fråga efter Geof kampanj på fiber bredband, då kommer handläggaren förstå vilken rabbatt man efterlyser: 100/100, 250/250 och 500/500 för samma månadskostnad 299 kronor per månad. alltså valfri hastighet för 299 kronor per månad. Observera att det bara är nykundserbjudande. Befintliga kunder måste ringa till uppsägningsavdelningen (internt heter dom SaveDesk) för att få nykundserbjudande.
Oftast kan vanliga kundtjänst inte sänka priset på befintliga kunder, 100/100 kostar tex 479 kronor per månad på de flesta adresser (ordinarie pris) men SaveDesk kan nästan alltid erbjuda 100/100 för 299 kronor per månad även på befintliga kunder.
Med black Friday kampanjen tas startavgiften bort. Oftast vid Geof kampanjer tas startavgiften bort även där

Permalänk
Skäggig legend

Hej, jag har precis tecknat Telenor (250/250) som inte riktigt fungerar som det ska och massa annat strul. Hastighet som fluktuerar och Google tror jag är i Norge etc. De har bett mig genom länk skriva min IP till Google att de ger min IP svensk reklam. Aja...

Men nu funderar jag på att hoppa på Telia 500/500 istället då det är samma pris som telenor ger och att få snabbare på köpet är ju ingenting man tackar nej till egentligen.

Nu till kruxet, blockerar Telia fortfarande hemsidor? Telenor gjorde det för många år sedan men verkar ha släppt det. Detta är egentligen inget problem med andra tillvägagångssätt, men undran kvarstår.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hej, jag har precis tecknat Telenor (250/250) som inte riktigt fungerar som det ska och massa annat strul. Hastighet som fluktuerar och Google tror jag är i Norge etc. De har bett mig genom länk skriva min IP till Google att de ger min IP svensk reklam. Aja...

Men nu funderar jag på att hoppa på Telia 500/500 istället då det är samma pris som telenor ger och att få snabbare på köpet är ju ingenting man tackar nej till egentligen.

Nu till kruxet, blockerar Telia fortfarande hemsidor? Telenor gjorde det för många år sedan men verkar ha släppt det. Detta är egentligen inget problem med andra tillvägagångssätt, men undran kvarstår.

Inget jag någonsin har gått in på har varit blockerat iallafall. I absolut värsta fall så har jag VPN som backup.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt bostad och är ny kund för alla bredbandsleverantörer, och jag antar att jag har Öppen Fiber då alla erbjuder leverans när jag skriver in min adress på de olika hemsidorna. Valet står nu mellan:

Telias erbjudande om 500/500 för 299kr/mån i 12 månader bundet.
Tele2 erbjudande om 1000/100 för 299kr/mån + 399kr startavgift i 24 månader utan uppsägningstid. Tele2 behöver tydligen installera en egen mediaomvandlare men både hårdvara och installation är kostnadsfritt.

Finns det någon anledning till varför jag inte ska välja tele2? Behövs snabbare uppladdning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoe:

Finns det någon anledning till varför jag inte ska välja tele2?

Den dagen du väljer en annan ISP än Tele2 så får du vackert själv bekosta mediaomvandlar-bytet till den som alla andra utom Tele2 använder....

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur lång tid det tar med ett hastighetsbyte inom samma operatör? Bahnhof i detta fall.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Någon som har koll på hur lång tid det tar med ett hastighetsbyte inom samma operatör? Bahnhof i detta fall.

Det tog en dag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Det tog en dag för mig.

Då så! Herren i telefonen trodde 1h, men jag antar att det var själva registreringen han menade. Tack!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Bjoe:

Jag har precis köpt bostad och är ny kund för alla bredbandsleverantörer, och jag antar att jag har Öppen Fiber då alla erbjuder leverans när jag skriver in min adress på de olika hemsidorna. Valet står nu mellan:

Telias erbjudande om 500/500 för 299kr/mån i 12 månader bundet.
Tele2 erbjudande om 1000/100 för 299kr/mån + 399kr startavgift i 24 månader utan uppsägningstid. Tele2 behöver tydligen installera en egen mediaomvandlare men både hårdvara och installation är kostnadsfritt.

Finns det någon anledning till varför jag inte ska välja tele2? Behövs snabbare uppladdning?

Beror väl helt på hur snabb uppkoppling du behöver? Behöver du inte 1000 Mbit så ska du absolut inte välja Tele2.

Jag har också ny bostad (om en månad) och har öppen villafiber och skulle aldrig få för mig att installera någon mediaomvandlare och binda mig hos någon operatör hårdvarumässigt.

Jag kommer själv välja Telia imorgon 500/500 för 299:- vilket är ett bra pris. Kruxet är att inte bli lat utan förhandla nästa år vid samma tidpunkt om bra pris igen annars kostar det helt plötsligt 699:-

Det är ju så Telia tjänar pengar att folk blir lata och låter autogirot ticka på.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bahnhof gav mig inte ens nåt erbjudande. Blev Telia 500/500 för 299:-

Tyckte faktiskt Telenors erbjudande tidigare i år där man fick 250/250 för 249kr är ett mkt bättre deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tyckte faktiskt Telenors erbjudande tidigare i år där man fick 250/250 för 249kr är ett mkt bättre deal.

Varför? Du får ju dubbla hastigheten för bara 17% prishöjning?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet