SSD:n spikar till 100% och ALLT fryser i 30 sekunder, NÅDA MIG!!

Permalänk
Medlem

SSD:n spikar till 100% och ALLT fryser i 30 sekunder, NÅDA MIG!!

Hej,

Jag har de senaste månaderna haft ett otroligt frustrerande med (jag antar) min SSD där jag har operativsystemet installerat.
Det började efter en ominstallation utav windows 10 och det gör att hela systemet hänger sig i runt en halvminut crika och under tiden ligger SSD:n på 100% användning tills det så småningom släpper, ibland sker det sällan och ibland ofta. Jag trodde fram tills nu att det var SSD:n som bara blivit gammal och slutat fungera som den ska då den är från en gammal skoldator men igår fick jag hem en Kingston A400 och installerade om windows 10 på den men problemet finns ändå kvar. Jag vet att just A400 är rätt kassa hårddiskar men i och med att jag har samma problem med två olika hårddiskar så drar jag slutsasten att det inte är fel på den nya SSD:n. Jag har redan Kingston SSD manager och där står det att det inte finns någon FW tillgänglig. Nu är min fråga vad fan är det för fel och vad behöver jag göra? Jag har googlat en hel del men har ändå inte lyckats få bukt med den här skiten. EVIGT tacksam för hjälp!!!

Moderkort M5A97 R.20
Processor FX 8320
RTX 3060
Kingston A400 240GB

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Har du flera diskar inkopplad när du gör W10 installationen?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Har du flera diskar inkopplad när du gör W10 installationen?

Ja, en HDD bara

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk

Min rekommendation är att byta ut SSD. Aldrig haft så stora problem som med Kingston A400, när jag köpte den ny frös Windows helt i nån sekund titt som tätt, detta blev bättre efter ny firmware släppts och jag uppdaterat. Nu på senare tid har den börjat tappa partioner och annat kul så nu har jag bytt ut den. Detta är inte isolerade problem, min son har samma modell av SSD och den har oxå alltid krånglat. Inga problem med nyare och äldre SSD's från andra tillverkare.