Hjälp med att identifiera upphängning för gardiner

Permalänk
Medlem

Hjälp med att identifiera upphängning för gardiner

Jag har flyttat in i en ny lägenhet och då är dessa installerade för upphängning av gardiner men jag kan för mitt liv inte lista ut hur de ska användas. Det som sticker ut är som en krok i metall riktat nedåt och det sitter en fjäder i som fjädrar tillbaka kroken.

Vad behövs för att sätta upp en rullgardin eller gardinstång i dem tror ni? De går ju alltid att skruva ner men skulle vara intressant att veta ändå.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av rSon:

https://i.imgur.com/EHZ9xbf.jpg

Jag har flyttat in i en ny lägenhet och då är dessa installerade för upphängning av gardiner men jag kan för mitt liv inte lista ut hur de ska användas. Det som sticker ut är som en krok i metall riktat nedåt och det sitter en fjäder i som fjädrar tillbaka kroken.

Vad behövs för att sätta upp en rullgardin eller gardinstång i dem tror ni? De går ju alltid att skruva ner men skulle vara intressant att veta ändå.

Det som sitter i taket blockerar väl en spaltventil, för det svarta med färgkladd på är väl en spaltventil ?

Jag tror att du haft Kirschfästen vid sidan av fönstret och nån har skruvat bort dem, man ser ju hålen där och det i taket är nått som tillfört nått specifikt som suttit där och är inget en del av ett standardsystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att det är fästen till Ikea Fyrtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilak:

Jag är ganska säker på att det är fästen till Ikea Fyrtur.

Där har vi det! Tack!