Permalänk

Mini PC vitt tema

Tjena!

Tänker bygga en ny dator med Lian Li's nya mini chassi (release 6/1-22) som har stöd för ATX. Det blir vitt tema.

Har inte hängt med sista tiden kring komponenter och har försökt läsa mig till på forumet så tacksam om ni ser några tokigheter eller förslag på förbättringar. Kan tänka mig några till tusenlappar i budgeten om det är välmotiverat

Datorn kommer användas för spel i 1440p. Grafikkortet behåller jag från gamla burken (RTX 2070).

Permalänk
99:e percentilen

43 liter är väl kanske inte direkt "mini", särskilt inte med det stora fotavtrycket. Du skulle kunna kolla på NR200P, som just nu går för endast 799:- på Inet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ska du verkligen lägga en tusenlapp extra på moderkortet bara så det är vitt? Skulle uppskatta att ditt bygge just nu kostar 2-3 000 kr mer än vad det behöver för den vita färgen, om det är nåt du tycker är värt så kör på.

Här är två andra vita moderkort som är tusenlappen billigare:
Asus ROG Strix B550-A Gaming
Gigabyte B550 Vision D-P

Om det inte behöver vara vitt:
Moderkort 1 400 kr billigare
RAM 600 kr billigare
PSU 400 kr billigare
Processorkylare 450 kr billigare
Fläktar 850 kr billigare

Totalt 3 700 kr billigare.

Permalänk
Skrivet av Alling:

43 liter är väl kanske inte direkt "mini", särskilt inte med det stora fotavtrycket. Du skulle kunna kolla på NR200P, som just nu går för endast 799:- på Inet.

Tack för tipset men kommer nog hålla mig till Lian Li även om det kanske inte platsar i kategorin "mini"

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Ska du verkligen lägga en tusenlapp extra på moderkortet bara så det är vitt? Skulle uppskatta att ditt bygge just nu kostar 2-3 000 kr mer än vad det behöver för den vita färgen, om det är nåt du tycker är värt så kör på.

Här är två andra vita moderkort som är tusenlappen billigare:
Asus ROG Strix B550-A Gaming
Gigabyte B550 Vision D-P

Om det inte behöver vara vitt:
Moderkort 1 400 kr billigare
RAM 600 kr billigare
PSU 400 kr billigare
Processorkylare 450 kr billigare
Fläktar 850 kr billigare

Totalt 3 700 kr billigare.

Har bytt ut moderkortet mot D-P och sparar en slant, tack för tipset! Även om vitt tema är dyrare så är det för min del värt pengarna.