PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ibland går det för bra, traskade in på MM för att se hur det går med min order, beställde för 4v sedan och har inte fått sms. Sa till killen att jag avbeställer om den inte har kommit. Han gick till lagret och kom ut med en PS5, de hade tydligen fått in ett gäng. Samtidigt ser jag på webhallen "din order paketeras och inväntar upphämtning av logistikpartner". Dessutom blev jag utvald av elgiganten. Gaah iland problem. Någon som vet om det går att lämna tillbaka varor köpta vi webben direkt till butik hos @webhallen ? Jag är inte intresserad av att sälja till överpris.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tack som fan lyckades äntligen få tag på ifrån webhallen

Permalänk
Skrivet av padinni:

Tack!! Lyckades beställa på webhallen efter att nyss suttit sedan kl 15.00 på power och spammat refresh utan framgång.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Någon som vet om det går att lämna tillbaka varor köpta vi webben direkt till butik hos @webhallen ? Jag är inte intresserad av att sälja till överpris.

Yes, jag har nyttjat ångerrätt i deras butik i Sickla på varor jag köpt via webben, så det ska gå finfint.

Edit:
Från Webhallens hemsida:
Om det underlättar för din del går det givetvis bra att återlämna ditt ångrade köp i närmaste Webhallen-butik, istället för att skicka den till oss.

Permalänk
Medlem

Tja! Lyckades också precis beställa från Webhallen! Tack för tipset! Vet man när den batchen kan tänkas skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skalman555:

Tack!! Lyckades beställa på webhallen efter att nyss suttit sedan kl 15.00 på power och spammat refresh utan framgång.

Gjorde exakt samma sak, oseriöst av power att inte se till så att allt funkar innan dem lockar dit folk.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för er andra som lyckades beställa från Netonnet igår och valde expressleverans med PostNord? Har ni fått kolli-id?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Hur ser det ut för er andra som lyckades beställa från Netonnet igår och valde expressleverans med PostNord? Har ni fått kolli-id?

Inte än men fått från postnord att leverans är bokad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorpank:

Gjorde exakt samma sak, oseriöst av power att inte se till så att allt funkar innan dem lockar dit folk.

Tror jag skrev det ovan men jag beställde kl 10 igår och valde postnord express till ombud.
Imorse fick jag mejl om att det är skickad med kolli och från kl 14 idag kunde jag se att paketet är påväg.
Det ser ut som det kommer fram under morgondagen (troligen fm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Hur ser det ut för er andra som lyckades beställa från Netonnet igår och valde expressleverans med PostNord? Har ni fått kolli-id?

Fick svar från kundtjänst 15.00 idag att ordern just nu packas och kommer sändas idag. Ingen uppdatering på status, står fortfarande ”mottagen”

Permalänk
Medlem

Bokade express med Best och skall ha leverans hem idag mellan 17-22. Inte hört något från Best så jag misstänker att den kommer först imorgon. Kan man ha lite förståelse, men lite surt att man betala 99:- för att få den idag. Imorgon är ingen hemma och kan ta emot…🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denaxe:

Bokade express med Best och skall ha leverans hem idag mellan 17-22. Inte hört något från Best så jag misstänker att den kommer först imorgon. Kan man ha lite förståelse, men lite surt att man betala 99:- för att få den idag. Imorgon är ingen hemma och kan ta emot…🙄

Bests spårning tenderar börja vid 17:00. Så ge det en halvtimme till så ska du nog se att du har en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla svar! Låter som att en får ha lite tålamod bara.

Permalänk
Medlem

Intressant att Webhallen tar på sig mer ordrar när det inte hänt någonting med min beställning från i fredags.

Permalänk
Medlem

Chattade precis med Netonnet och fick en bättre länk till Best med mer info. Såg ingen leveransstatus på deras hemsida mer än att paketet var påväg till deras terminal. Netonnet avslutade snabbt chatten så jag kunde inte fråga mer. 1 min senare fick jag ett sms från Best
” Hej, du har en planerad leverans ikväll från NetOnNet. Tyvärr har det uppstått en försening av din leverans. Vi alternativt din e-handlare återkommer med besked när leverans kan ske. Mvh Best”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denaxe:

Bokade express med Best och skall ha leverans hem idag mellan 17-22. Inte hört något från Best så jag misstänker att den kommer först imorgon. Kan man ha lite förståelse, men lite surt att man betala 99:- för att få den idag. Imorgon är ingen hemma och kan ta emot…🙄

Du får tillbaka frakten för express om de inte levererar som överenskommet:

"Leveransgaranti
Om du har valt Expresshantering och vi av någon anledning misslyckas med att leverera dina varor inom utsatt tid så får du fraktkostnaden tillbaka."
https://www.netonnet.se/content/marketing/frifrakt/

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av McAn_:

Intressant att Webhallen tar på sig mer ordrar när det inte hänt någonting med min beställning från i fredags.

Va, på riktigt? Uselt om din order inte uppdaterats på snart en vecka medan andra som beställt för ett par dagar sedan verkar fått bekräftelse om utskick.
Vad säger deras kundservice? (Om du ens fått svar)

Permalänk

Någon som har koll på om man får tillbaka pengarna för fraktkostnaden automatiskt från Netonnet, vid en försening eller om man själv behöver påpeka detta?
Jag misstänker själv att det är det senaste.

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jultomten (Best) dök precis upp och levererade en PS5 från Netonnet som beställdes igår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jultomten (Best) dök precis upp och levererade en PS5 från Netonnet som beställdes igår!

Fråga:
Aviserade dom innan dom dök upp? Kan man följa bilen som man kan med tex Budbee? Hur såg förpackningen ut, kan man se att det är en PS5’a?
Har beställt en PS5 i julklapp till grabben. Inte aå kul om det helt plötsligt ringer på dörren och han öppnar och ser en PS5…

Permalänk
Medlem

Tusen tack. Kom med elg utlottning. Och beställd. Hoppas den kommer nästa vecka. Som man kämpat för att få en. Och alltid missat

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denaxe:

Fråga:
Aviserade dom innan dom dök upp? Kan man följa bilen som man kan med tex Budbee? Hur såg förpackningen ut, kan man se att det är en PS5’a?
Har beställt en PS5 i julklapp till grabben. Inte aå kul om det helt plötsligt ringer på dörren och han öppnar och ser en PS5…

Jag fick ett sms ett par timmar innan där man kan spåra leveransen, innan dess gick den inte ens att se eller spåra… verkar vara snabba puckar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denaxe:

Fråga:
Aviserade dom innan dom dök upp? Kan man följa bilen som man kan med tex Budbee? Hur såg förpackningen ut, kan man se att det är en PS5’a?
Har beställt en PS5 i julklapp till grabben. Inte aå kul om det helt plötsligt ringer på dörren och han öppnar och ser en PS5…

Nu var det ett bra tag sedan jag fick en leverans från NetOnNet men du kan följa bilen. Som sagt, spårningen aktiveras vid 17-tiden som du fick nu, dock med en försenad leverans. Du kan följa bilen och också se ungefärlig tid när de kommer. Förpackningen är en ful brun vanlig kartong, så du kan inte utröna att det är en Playstation 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denaxe:

Fråga:
Aviserade dom innan dom dök upp? Kan man följa bilen som man kan med tex Budbee? Hur såg förpackningen ut, kan man se att det är en PS5’a?
Har beställt en PS5 i julklapp till grabben. Inte aå kul om det helt plötsligt ringer på dörren och han öppnar och ser en PS5…

Det var ett kollinummer i mailet som jag fick av Netonnet när de meddelade att paketet har skickats. Kollinumret fungerade dock ej hos Best, så idag kontaktade jag Netonnet och de sa till mig att ta väck de två första nollorna i kollinumret som de skickade ut då det var någon bugg. När jag kollade upp kollinumret utan de två nollorna så kunde jag se paketet och att det hade ankommit till deras terminal. Runt kl 16:30 idag fick jag SMS från Best om att en leverans är på gång, och då kunde jag klicka på den länken och se uppskattad tid för leverans och så.

PS5 kom i en brun kartong, så grabben kommer inte se alls att det är en PS5. Formen på kartongen är det enda som kan få en att gissa att det är en PS5. Ett tips med, när du öppnar kartongen så försök att ta ut PS5 varsamt. Jag skulle lyfta upp den ur den bruna kartongen och då råkade jag riva upp PS5 kartongen för det är så lite utrymme att få in händerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Ett tips med, när du öppnar kartongen så försök att ta ut PS5 varsamt. Jag skulle lyfta upp den ur den bruna kartongen och då råkade jag riva upp PS5 kartongen för det är så lite utrymme att få in händerna.

Jag tror det är lättare sagt än gjort när väntan har varit lång för att få händerna på en Ps5

Permalänk

Fick orderbekräftelse strax efter 9 från NoN. Fortfarande inget leveransbesked 60+ i chatt kö.

Permalänk
Skrivet av frozenfire:

Fick orderbekräftelse strax efter 9 från NoN. Fortfarande inget leveransbesked 60+ i chatt kö.

Vilket fraktalternativ valde du?

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilka tider Webhallen skickar med Postnord? Min order står fortfarande kvar på "..inväntar upphämtning av logistikpartner" sedan kl 10 i förmiddags. Det känns ovanligt segt.

Edit: Märkligt att man inte lyckas få i väg paketet när det varit färdigt för leverans tidigt på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Intressant att Webhallen tar på sig mer ordrar när det inte hänt någonting med min beställning från i fredags.

valde du hämtning i butik? Verkar som Webhallen hanterar dom ordrarna annorlunda ibland.