Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Red Ring of Death – Microsoft visar tecken på självdistans

Permalänk
Medlem

Hade tre stycken som fick RROD. När den sista dog var garantin slut.

Permalänk
Inaktiv

Hade en 360 jag köpte på dag 1, den klarade sig så länge jag hade den, men jag körde den i och för sig väldigt lite då den väsnades så förbaskat. MS hade ju gått ut och sagt efter de premiärvisat 360n att den skulle bli tyst, och visst, den var ju också tyst, relativt en motorgräsklippare typ. Men fasen också vad den levde om! Hela tiden! Och med en obalanserad optisk skiva isatt också blev det ju resor värre.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Min 360 var en väldigt tidig variant och fick såklart också RRoD. Löste det genom att vira in den i handdukar och låta den överhettas, sen funka den igen

Never. EVER. Forget. Your. Towel.

Visa signatur

__________________________

Now that we have seen eachother, said the unicorn, if you believe in me - I'll believe in you || DT: Asus ROG Crosshair V Formula-Z / AMD Phenom FX8350BE / EVGA Supernova G2 750W / 16GB G.Skill Ripjaws Z PC-14900 CL9 / PC Radeon R9 290X 4GB OC / 14TB varierad lagring / Razer Blackwidow 2013 / Logitech G600 || Div. Laptops hi/lo

Permalänk
Medlem

Har gått igenom två stycken RRoD på egna xboxar, och sedan flera vänner som fått sina ringar. Lagades på den tiden genom att öppna hela xboxen och köra i ugnen i några minuter på 200 grader, precis som jag gjort flera gånger med två 8800 GT.

Nu är jag inne på min tredje xbox 360, en elite från kanske 2009? Rullar än idag för lite cod zombies och MW2, precis upptäckt dead or alive 4 också

Kan Xbox 360 Elite få RRoD på samma sätt som de tidigare varianterna?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Min gamla Falcon-generation Xbox 360 fick rödring sommaren 2008, men det var en ganska smidig process att få den åtgärdad av Microsoft. På kul öppnade jag den Xbox:en och bytte kylpasta för att ha något att pilla med en tråkig dag.

Inga problem med Jasper eller Slim, även om de senare inte fick samma volymanvändning som den som behövde vård.

Permalänk
Medlem

Minns knappt hur många olika 360 jag hade genom åren. Minst tre men kan ha varit fyra eller fem?!

Den första konsolen köpt på releasedagen överlevde genom hela min ägo, vilket nog var kanske 2 år. Sålde den sedan till en kompis, där den fick RROD ett år eller två senare. Tror han återupplivade den genom bakning en gång men dog mer permanent senare.

Anledningen till att första konsolen såldes var för att GameStop hade en bra deal vid inbyte av PS2 och jag ville ha en ny med HDMI när jag köpte min första HDTV. Den fick RROD efter något år och åkte in på garantireparation.

När 360 Slim släpptes tror jag att GameStop hade någon inbyteskampanj och konsolen ovan då byttes ut.

Sedan tror jag att det blev en fjärde konsol vid någon ytterligare inbyteskampanj, när jag gjorde mig av med ett Wii som bara samlade damm. Dock osäker om jag behöll denna eller omedelbart sålde den, kan ha varit så att jag bara var ute efter den Kinect man fick i samma paket…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Inaktiv

Back in the day var man ju orolig, bytte så fort "Jasper" moderkortet kom ut osv. Dock aldrig haft RROD, min polare har kvar sin gamla 360 Core från 2005 som funkar fortfarande. Lite sjuktligt att man hade koll på varenda moderkortsrevision för att undvika nåt som aldrig inträffade...

Permalänk
Medlem

Lever än:

Åker fortfarande fram ibland för gh alldelles för sent på natten när man har folk över!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Hade en releasebox som fick RRoD 2 dagar innan Gears of War 2 släpptes. Den var jobbig...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Min första (~2007) fick inte RRoD, däremot dog DVD-läsaren på den efter bara några veckor. Ersättaren fungerar än idag.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Nu är jag inte 100% men jag tror att det var samma problem som Nvidia 8000-9000 serien hade. De kom ut när lödtenn som innehöll bly blev förbjudet. Så de hade inte bemästrat/testat de nya lödtenn varianterna tillräckligt.

Jag hade en Dell laptop med ett 8400GT som dog pga detta ungefär samtidigt som min xbox fick RROD. Efter garantitiden på bägge maskinerna såklart.

Jag var på mindre bra humör en period i slutet av 00-talet.

Permalänk
Medlem

Jag klarade mig som tur var

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hade en release xbox som levde tills den blev stulen, men hade vunnit en i en TV-spels tävling så gjorde inte så mycket. Största förlusten var några sparningar som jag fortfarande kan sakna ibland (en 100% ME1 sparning främst).

Permalänk
Testpilot

Hade en lite halv-specialutgåva av den första HDMI-varianten av Xbox 360, den var en grön Halo 3-version som jag tyckte var väldigt snygg och kom med matchande handkontroll. Den var modifierad så garantin gällde troligtvis inte längre och självklart råkade den då ut för red ring of death så jag kunde inte byta den (och ville nog inte chansa att få den utbytt till en vit heller).

Jag köpte istället en ny Xbox (Jasper-modellen) och bytte ut skalen och så hade jag en fungerande Xbox men med Halo-utseendet. Den funkar än idag så visst fick dom ordning på problemen ändå.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi skulle behöva ett ord som kombinerar bug och feature. Bugture låter inte bra

Fetbugg