Permalänk
Medlem

Hur styra RGB på min dator?

Jag har 3 olika RGB-saker som lyser på min dator. Det är ram från Corsair, processorfläkt från Cooler Master och moderkort från Asus. Jag vill hitta ett program som funkar för all RGB. Hittills har jag inte testat något. Tips?

Permalänk

Om alla rgb sakerna är anslutna till moderkortet antingen via expansionsport (ramminnen) eller rgb port så tror jag du ska kunna styra dem via någon mjukvara från asus. Minns dock inte vad den heter.

Det ända som just nu trillar in i huvet är Asus aura men är nästan säker på att aura är Msi dock men inte helt hundra...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Corsair Icue ska funka tillsammans med Asus-moderkort som jag förstår det.

Eftersom du har Asusmoderkort borde Asus Aura funka också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Om alla rgb sakerna är anslutna till moderkortet antingen via expansionsport (ramminnen) eller rgb port så tror jag du ska kunna styra dem via någon mjukvara från asus. Minns dock inte vad den heter.

Det ända som just nu trillar in i huvet är Asus aura men är nästan säker på att aura är Msi...

Ok, testar Asus Aura!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Corsair Icue ska funka tillsammans med Asus-moderkort som jag förstår det.

Eftersom du har Asusmoderkort borde Asus Aura funka också

Börjar med Aura

Permalänk

Jag använder ett program som heter SignalRGB för att styra EK fläktar och asus moderkort istället för asus aura/armoury crate då jag tycker det mer eller mindre är bloatware.
Man behöver nog kolla igenom så alla ens produkter stödjs innan man kör igång.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades, efter några försök, att få OpenRGB att fungera på min dator, hade lite problem med det i början dock med att färgerna återställdes efter jag väckt datorn ifrån viloläge. OpenRGB styr just nu Ram-minne, grafikkort och mitt moderkort.

Jag har MSI som Moderkort och GPU och Kingston Fury som Ram-minne.

jag testade att installera MSIs egna program men lyckades inte få det fungera exakt som jag ville.

Permalänk

Tyvärr är det så att man blir lite tvungen att köra med corsairs fläktar osv och köra med icue för att få det riktigt bra.
En jäkla massa sladdar och specialkontakter tyvärr.