PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Testade förut att lägga i varukorgen men priset ändrades inte, men nu när jag gjorde det så fungerade det, kan köpa för 5990:-
Har redan en så beställning fullföljdes aldrig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Skrivet av dingding123:

Lyckades beställa en ps5 den 23:e tack vare er här på sweclockers. Men nu till mitt problem, paketet avgick från webhallen vid 18 tiden mot veddesta redan den 23e. Sedan dess har det varit tyst och inga uppdateringar om att det ankommit och sorterats osv. Någon med samma problem? Bör jag oroa mig för att ngn annan satt och spelade på min ps5 på självaste julafton?

Funkar bra för mig, bor norröver, var i Umeå 08:00 tidigare idag

Permalänk
Medlem

Köpte precis via elgiganten, standard utgåva.

Permalänk
Medlem

Jag såg precis att Retrospelbutiken får in ps5 med tillbehör och spel den 29e - http://retrospelbutiken.se/store/search.php?s=playstation+5+c...

Permalänk

Ni som köpt via elgiganten, blev era skickade idag? Min ligger som mottagen men dem har ej packat den ännu.

Permalänk
Skrivet av giggelingbear:

Ni som köpt via elgiganten, blev era skickade idag? Min ligger som mottagen men dem har ej packat den ännu.

Beställde vid 14 igår och den är inte skickad än...
Står att den ska komma idag.. men på hemsidan när man köper står det leverans tid en vecka...

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wigggetor:

Beställde vid 14 igår och den är inte skickad än...
Står att den ska komma idag.. men på hemsidan när man köper står det leverans tid en vecka...

Mvh

Står lika för mig, beställde igår vid 14 tiden, fick bekräftelse mail att den skulle levereras idag, står också fortfarande under orderstatus att den skall komma fram idag, dock har den "Ej skickad" som status på elgiganten.

Visar sig under dagen om den kommer.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce GTX 1080Ti Rog strix OC 11GB | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Skrivet av Elletoft:

Står lika för mig, beställde igår vid 14 tiden, fick bekräftelse mail att den skulle levereras idag, står också fortfarande under orderstatus att den skall komma fram idag, dock har den "Ej skickad" som status på elgiganten.

Visar sig under dagen om den kommer.

Ja, bara hoppas att dom inte ska ha in den i lager o sorteras osv... bring kanske skickar ut den direkt till kund..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wigggetor:

Ja, bara hoppas att dom inte ska ha in den i lager o sorteras osv... bring kanske skickar ut den direkt till kund..

Jo hoppas på det jag med, får se ikväll om den kommit fram eller inte
Kommer den fram är det bara vänta på nästa paket sen

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce GTX 1080Ti Rog strix OC 11GB | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Tillgängligt igen. Begränsat antal.

Permalänk
Medlem

Tack!

Playstation 5 Digital hos Webhallen.
https://www.webhallen.com/se/product/320479-Playstation-5-Dig...
Tack Bugulu för tipset! Hann beställa, och om orderbekräftelsen går att lita på så fick jag köpa en!
En kompis försökte en timme senare, men då var de slut...

Permalänk

För er som köpte via elgiganten i går pratade med kundtjänst, dem skickas ut nästa vecka tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

För er som köpte via elgiganten i går pratade med kundtjänst, dem skickas ut nästa vecka tydligen.

Jag skrev och fråga kundtjänst också, de svarade att de skulle skickas ut under veckan nu, fick direkt tillbaks kostnaden för frakten, så jag förmodar att den inte kommer skickas nu i veckan utan att det blir under nästa vecka. Men får jag den inom 2 veckor är det ändå bra då jag egentligen inte ens skulle köpa en utan det blev bara så när de fanns i lager

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce GTX 1080Ti Rog strix OC 11GB | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

Jag skrev och fråga kundtjänst också, de svarade att de skulle skickas ut under veckan nu, fick direkt tillbaks kostnaden för frakten, så jag förmodar att den inte kommer skickas nu i veckan utan att det blir under nästa vecka. Men får jag den inom 2 veckor är det ändå bra då jag egentligen inte ens skulle köpa en utan det blev bara så när de fanns i lager

Pratade med kundtjänst idag, då jag hade i all hast valt standard fraktsätt så ringde och kollade om det fanns möjlighet att byta till express, vilket hon sa hon kunde fixa, hon sa även att dom bjuder på den. Men att datumet som står som ankomst (30/12) kan ändras då det är mellandagsrea och buden har mycket att göra. Hon nämnde då inget om att det inte skulle skickas förrän nästa vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1mpa:

Pratade med kundtjänst idag, då jag hade i all hast valt standard fraktsätt så ringde och kollade om det fanns möjlighet att byta till express, vilket hon sa hon kunde fixa, hon sa även att dom bjuder på den. Men att datumet som står som ankomst (30/12) kan ändras då det är mellandagsrea och buden har mycket att göra. Hon nämnde då inget om att det inte skulle skickas förrän nästa vecka?

OK, ja jag vet inte ja de verkar svara lite olika beroende på vem man pratar med, står fortfarande på deras hemsida under orderdetaljer att min ps5a ska levereras idag, men känns inte så troligt då det fortfarande står ej skickad på den.

Verkar inte gå att få någon riktig klarhet i det, då jag ställde frågan direkt om de skulle skicka paketet idag eller imorgon så fick jag bara till svar igen att det skickas från ett separat lager och att de skulle levereras så fort som möjligt.
Så mycket möjligt att statusen på ordern inte ändras innan jag fått leveransen heller, får helt enkelt avvakta och se.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce GTX 1080Ti Rog strix OC 11GB | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

OK, ja jag vet inte ja de verkar svara lite olika beroende på vem man pratar med, står fortfarande på deras hemsida under orderdetaljer att min ps5a ska levereras idag, men känns inte så troligt då det fortfarande står ej skickad på den.

Verkar inte gå att få någon riktig klarhet i det, då jag ställde frågan direkt om de skulle skicka paketet idag eller imorgon så fick jag bara till svar igen att det skickas från ett separat lager och att de skulle levereras så fort som möjligt.
Så mycket möjligt att statusen på ordern inte ändras innan jag fått leveransen heller, får helt enkelt avvakta och se.

Ja jag är bara glad om den dyker upp ! Får hålla tummarna det inte blir allt för länge!

Permalänk
Medlem

Jag skrev nyss med Elgigantens kundtjänst via chatt, fick besked om att min order skulle skickas ut nästa vecka och fick tillbaka kostnaden för frakten..

Permalänk
Skrivet av broilerr:

Jag skrev nyss med Elgigantens kundtjänst via chatt, fick besked om att min order skulle skickas ut nästa vecka och fick tillbaka kostnaden för frakten..

Fick höra antingen i slutet av denna veckan eller början av nästa.

Permalänk
Medlem

Jag pratade direkt med chatten hos Elgiganten och dem sa följande att express lev inte var möjligt att välja, så man ska få tillbaka sina pengar. Jag swishade för Ps5 så dem swishade tillbaka 79kr 👍

När det kommer till leveransen så påstår dem att Websidan och orderbekräftelsen är fel.
Riktiga leveransdatumet är 1 vecka. Antingen slutet på denna eller början på nästa.

Får avvakta och se om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beställde på julafton från Cdon och fick den idag. Inte illa!

Permalänk
Medlem

Tack, han beställa innan tog slut

Permalänk
Medlem

Jag beställde från EG i måndags och valde standard leverans. Enligt hemsidan är den inte skickad och det står att den komma till mitt ombud den 3/1. Men när jag kollar på min "Mina Paket" applikationen, så står det att den redan är i Stockholm och att den håller på att köras ut av Bring. Någon annan som har liknande status? Känns faktiskt som den kan dyka upp redan idag eller senast i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Ni som köpt via elgiganten, blev era skickade idag? Min ligger som mottagen men dem har ej packat den ännu.

Har pratat med dom idag de sa att dom ska skicka ut dom samtidigt 2022.01.03...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawa1040:

Har pratat med dom idag de sa att dom ska skicka ut dom samtidigt 2022.01.03...

De har ändrat min orderstatus idag till plockas, (gjordes i morse) men sedan har det inte hänt något mer.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce GTX 1080Ti Rog strix OC 11GB | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag beställde från EG i måndags och valde standard leverans. Enligt hemsidan är den inte skickad och det står att den komma till mitt ombud den 3/1. Men när jag kollar på min "Mina Paket" applikationen, så står det att den redan är i Stockholm och att den håller på att köras ut av Bring. Någon annan som har liknande status? Känns faktiskt som den kan dyka upp redan idag eller senast i morgon.

Fick precis en notis från Bring att min PS5:a finns att hämta. Orderstatus på EG's hemsida är fortfarande "Ej skickad"

Permalänk
Medlem

Bring

Skrivet av Chess_Norris:

Fick precis en notis från Bring att min PS5:a finns att hämta. Orderstatus på EG's hemsida är fortfarande "Ej skickad"

Vart har du fått notis från Bring?

Har dom någon app eller sida? För jag har inte fått någon spårnings nummer från Eg då den inte skickats.

Permalänk
Inaktiv

Först av allt, stort tack till dig Bugulu!

Jag hann med beställning när jag vaknade. Tog expressfrakt med "Best".

* Lade in beställningen vid 10:19.
* Fick mejl om att ordern var skickad vid 13:33.
* Nu sitter jag här med PS5 konsolen hemma 16:39.

Stack ut till stan och köpte lite spel samt diverse grejer innan dess. Nu är Nyåret räddad!

Ps! Beställde för några dagar sedan via Elgiganten, enligt dem skulle det anlända efter 2 dagar vid expressleverans men det visade sig inte vara så. Avbeställde direkt dagen efter och den som väntar sig på något gott väntar inte förgäves!
Snacka om blixtsnabbt leverans av NetonNet, tack NoN! Det är så en expressleverans ska vara och betyda!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

De har ändrat min orderstatus idag till plockas, (gjordes i morse) men sedan har det inte hänt något mer.

Samma här, har du fått någon ny uppdatering ?