Hjälp mig att välja mellan två TV-apparater.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att välja mellan två TV-apparater.

Denna information hjälper inte mig så mycket som har lite bråttom med att välja. Kan inte riktigt intuitivt bara se vilken som är bättre och varför.

Tänkte länka dom färdiga sida vid sida, men den verkar inte vilja skapa en sådan länk, så här är det näst bästa. Scrolla bara ned till Philips PUS9006, 58 tummaren (Philips 58PUS9006/12), bocka i den, och scrolla sen upp och tryck på, "jämför". Den andra (Samsung QE65Q80AATXXC) är redan ibockad.

https://www.netonnet.se/compareselector/9119/1016718

Ignorera storleksskillnaden.

Jag vet att ena är nedsatt från 20 lax till 10 lax, medan den andra är nedsatt från 13000:- till 7500:-, bara det är ju stor skillnad tillsammans med storleken på dom olika TV-apparaterna. Låter som ett självklart val, men... Jag tvekar ändå.

Är det en, "Denna skulle jag välja alla dagar i veckan.", just på grund av att den ena är både större och har varit betydligt dyrare, eller finns det nånting jag inte ser, eftersom min kunskap är så låg för en adekvat bedömning?

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av LeoLejon:

Denna information hjälper inte mig så mycket som har lite bråttom med att välja. Kan inte riktigt intuitivt bara se vilken som är bättre och varför.

Tänkte länka dom färdiga sida vid sida, men den verkar inte vilja skapa en sådan länk, så här är det näst bästa. Scrolla bara ned till Philips PUS9006, 58 tummaren (Philips 58PUS9006/12), bocka i den, och scrolla sen upp och tryck på, "jämför". Den andra (Samsung QE65Q80AATXXC) är redan ibockad.

https://www.netonnet.se/compareselector/9119/1016718

Ignorera storleksskillnaden.

Jag vet att ena är nedsatt från 20 lax till 10 lax, medan den andra är nedsatt från 13000:- till 7500:-, bara det är ju stor skillnad tillsammans med storleken på dom olika TV-apparaterna. Låter som ett självklart val, men... Jag tvekar ändå.

Är det en, "Denna skulle jag välja alla dagar i veckan.", just på grund av att den ena är både större och har varit betydligt dyrare, eller finns det nånting jag inte ser, eftersom min kunskap är så låg för en adekvat bedömning?

Tack på förhand.

Jag sitter själv här på nyårsafton och funderar på samsung qa80 65 lr lg b1 55 tum.

Om man jämför där jag funderar på så är philips alldeles för dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Jag sitter själv här på nyårsafton och funderar på samsung qa80 65 lr lg b1 55 tum.

Om man jämför där jag funderar på så är philips alldeles för dålig.

Ja, det är inte helt lätt det här när man inte köpt en TV på 7-8 år. Min fungerar bra än, men det börjar bli dags och jag är helt vilse.

Vet att det är lite, "Vad skall du ha den till?", över det hela, dessutom, men just nu är jag inte säker. Primärt är det väl att se på diverse streamingtjänster med, men har funderat på att ta upp SIM-racing-karriären, återigen. Men det kan ju hända att idéerna flödar när man väl sitter där med en ny TV sen.

Hur som helst, tack för en lite fingervisning, iaf. Inget av det i jämförelserna säger mig riktigt något. Visst, jag har en aning om vad vissa saker är, men vet inte vad man skall ha koll på ifall man plötsligt får för sig att skaffa världens ljudanläggning, t ex. Då hade man ju velat framtidssäkra (vet att det kan vara ett diffust begrepp) någorlunda, och inte råka ta något som är på väg att gå i graven alldeles snart.

Aja, jag blir nog rätt nöjd vilken TV jag än väljer, med tanke på hur gammal min TV är nu.

Hur som helst. Gott nytt år och god fortsättning. 🤓😁📺