Bärbar dator till grabben som vill spela Minecraft

Permalänk

Bärbar dator till grabben som vill spela Minecraft

Hej, som rubriken säger så önskar sig min äldsta son sig en dator när han fyller nio.
Vi har ingen stor budget för detta då han ska få ny cykel och en massa annat i år så en dator i prisklassen max 2500 kr.
Diskuterar fortfarande med frugan om han ska lägga till lite pengar själv så är det helt omöjligt med satt mål så får vi titta på det andra alternativet.
Vi har inget emot att köpa en dator som har blivit refurbished.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonfruitSWE:

Hej, som rubriken säger så önskar sig min äldsta son sig en dator när han fyller nio.
Vi har ingen stor budget för detta då han ska få ny cykel och en massa annat i år så en dator i prisklassen max 2500 kr.
Diskuterar fortfarande med frugan om han ska lägga till lite pengar själv så är det helt omöjligt med satt mål så får vi titta på det andra alternativet.
Vi har inget emot att köpa en dator som har blivit refurbished.

Tack på förhand

Missade att det var bärbar dator. Men skulle rekommendera begagnad likväl med grafikkort t ex 960m, 1050, 1650, med minst 4 GB minne och dubbelkärnig CPU.

För den budgeten rekommenderar jag någon begagnad dator som har grafikkort med minst 4 GB minne (för att klara Minecraft bra).
Ett nytt 1650 grafikkort kostar ca 2400kr men begagnat kan du få en hel dator för bara lite mer. T ex denna för knappt 3000kr: https://www.tradera.com/item/1202/522229932/gamingdator-lenovo-90l1-gtx-1650-speldator-razer

missförstod att det gällde laptop
Visa signatur

7800X3D, RTX 3080 12Gb, Aorus Elite AX X670 Rev 1.1, Define R6, 64GB CL30 6Ghz, Corsair AX1200i