Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Ja, brukar ingå via ditt jobb. Annars är det väl 19kr eller vad det är engångskostnad. https://www.benify.se/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja, brukar ingå via ditt jobb. Annars är det väl 19kr eller vad det är engångskostnad. https://www.benify.se/

https://www.benifydealsprivat.se/ 29kr. Helt klart värt det även om du inte använder det så ofta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

https://www.benifydealsprivat.se/ 29kr. Helt klart värt det även om du inte använder det så ofta.

Tack! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTMLS:

Tack! : )

Förut hade Samsung även en rabattkod (WELCOME) för ytterligare 10% eller något sånt på första köpet via Benify. Är alltid värt att kolla på Benify när man ska köpa speciellt Samsung-prylar. Brukar finnas rabatter även på helt nylanserade produkter nämligen, men de största rabatterna brukar då och då dyka upp på deras dyrare soundbars när de funnits på marknaden ett flertal månader (bortåt 60% rabatt eller så).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Det vore verkligen en fantastisk funktion.

Visst kan de va lite smutt att kunna starta tvättmaskinen när man inte är i närheten... men jag förstår inte riktigt varför man ska göra det? Man måste ju ändå vara där för att lägga in tvätten och hälla i tvättmedel/sköljmedel (jag vet att det finns självdoserande, men de är totalt värdelösa på grund av det flytande tvättmedlet som krävs), hur svårt är det då att trycka igång den också?

Fortsätter diskussionen här. Att starta på distans är ibland ett bättre alternativ än senarelagd start. Om du ska iväg men inte vet hur länge du blir borta kan du fylla maskinen, ställa in att den får fjärrstyras (ett aktivt val du måste göra varje gång) och sedan starta den när du vet att nu är du på väg hem

Flytande kulörtvättmedel funkar i allmänhet bra, värre med vittvättmedel men du kan alltid dosera manuellt. Jag kör en Miele som kan använda deras egna tvättmedel. Ett tvättmedel bestående av två medel som blandas olika beroende på kulör- eller vittvätt. Det är dyrt men otroligt bra, även på vittvätt.

Sedan är det suveränt med en notis i mobilen att tvätten är klar när maskinen står i källaren.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

6170 kr är vad S21 kostar, inte S21 FE. Däremot så går den för 6960 kr genom benify som jag personligen anser är värt de extra kronorna för att undvika computersalg.

computersalg is rated fairly high on prisjakt, what's the problem with it?
I can see their listing is quite a mess, but bought from them once or twice and it was fine

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

computersalg is rated fairly high on prisjakt, what's the problem with it?
I can see their listing is quite a mess, but bought from them once or twice and it was fine

Yes their website is horrible, but otherwise my only beef with them is their long delivery times. However they’ve always delivered eventually.
Never had to deal with RMA’s or returns though.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Visst, men de är alla skräp. En del går sönder så fort man tittar på dem.

Sen finns det olika typer av adaptrar som passar till olika typer av telefoner. Jag fick med en adapter till min Moto Z2 som inte fungerar i min Pixel 5 (som inte heller hade någon medföljande adapter) exempelvis. Vissa telefoner stöder analogt ljud via USB-C (min Moto exempelvis) medan andra inte gör det (Pixel) utan kräver en "adapter" som egentligen är en DAC.

Skrivet av pine-orange:

Om vi tar Beats Solo... 3,7V*0,35Ah*1000=1395Wh så du får köra din 800W mikrovågsugn i ~1,5 timmar

Problemet är väl inte så mycket strömmen de förbrukar utan resurserna för att ha ett batteri i en enhet som tidigare inte behövde det? Jag lägger inte så mycket vikt vid detta dock, men jag vill ändå ha kvar hörlursutgången. Jag har haft BT-lurar i många år men de är långt ifrån perfekta, ljudkvaliteten är sämre och det är segt när batteriet tar slut vid fel tillfälle. Men det har liksom inget med hörlursutgångens vara eller icke vara, BT lurar funkar precis lika bra på en telefon med hörlursutgång som en utan. Däremot fungerar inte de tiotalet reservlurar jag har liggandes på telefoner utan porten, det går heller inte att koppla in dem i många andra enheter, bilar, förstärkare, högtalare och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Pokémon Legends: Arceus till Nintendo Switch hos NetOnNet för 499:-

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Köper inget förrän det bevisats vara bra. Hittils ser det ut som en cashgrab. Men 499kr är väl iaf 100kr billigare än Nintendo tar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Köper inget förrän det bevisats vara bra. Hittils ser det ut som en cashgrab. Men 499kr är väl iaf 100kr billigare än Nintendo tar.

Jag lär hinna läsa 100-tals reviews innan NetOnNet levererat spelet

Ser det som en ren spin-off som har mer gemensamt med Monster Hunter Stories än de klassiska Pokemon-spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag lär hinna läsa 100-tals reviews innan NetOnNet levererat spelet

Ser det som en ren spin-off som har mer gemensamt med Monster Hunter Stories än de klassiska Pokemon-spelen.

Jag drog en beställning Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Tråden flyttad!? Hela min värld gungar!

Permalänk
Viking
Skrivet av Weiman:

Tråden flyttad!? Hela min värld gungar!

Ny forumskategori?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Weiman:

Tråden flyttad!? Hela min värld gungar!

Skrivet av Donnerstal:

Ny forumskategori?

Japp, samtliga fyndtrådar och tillhörande diskussionstrådar ligger nu här. Detta då en del av fyndtrådarna låg ganska ologiskt och därmed var ganska svårhittade för nya (och gamla) medlemmar. Har ni synpunkter/förslag går det bra att skapa en tråd i feedback-forumdelen. Edit https://www.sweclockers.com/forum/trad/1656086-flytten-av-fyn...
Mer info inom kort.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Japp, samtliga fyndtrådar och tillhörande diskussionstrådar ligger nu här. Detta då en del av fyndtrådarna låg ganska ologiskt och därmed var ganska svårhittade för nya (och gamla) medlemmar. Har ni synpunkter/förslag går det bra att skapa en tråd i feedback-forumdelen.
Mer info inom kort.

Toppen, tror det är en bra ide.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Yes their website is horrible, but otherwise my only beef with them is their long delivery times. However they’ve always delivered eventually.
Never had to deal with RMA’s or returns though.

Personligen anser jag Computersalg som butik vara riktigt bra.
Webbsidan fyller sin funktion och jag älskar att de verkar lista totala sortimentet ifrån sina grossister och tack vare det är en av få butiker där man kan handla enterpriseprodukter till vettigt pris även som privatperson (och även se priset och inte bara "kontakta oss för pris").

Ibland de första gångerna som jag handlade hos dem (när jag byggde min server) så såg jag dagen efter att beställningen lades att CPU jag valt (Xeon-SP 4110 Silver) var nästan tusenlappen billigare i retail-förpackning än OEM som jag hade valt och kundtjänsten ändrade i ordern utan problem så fort jag kontaktat dem och jag fick tillbaka mellanskillnaden

Edit: Kom på att ånger fungerat bra för mig också, i ordern ovan köpte jag även en Buffalo 8-port 10GBE switch vilken lät som ett jetplan efter 24h drift och det var inga problem att returnera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänkte tipsa om de handkontroller som jag köpt till mig och treåringen senaste tiden:

Produkt: Arrogant Frostbite (trådad)
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...
Kategori: Handkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4070332
Pris: 149kr

Produkt: Arrogant Frostbite WL (trådlös)
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...
Kategori: Handkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4070333
Pris: 199kr

Båda har exakt samma chassi, men den trådlösa har en minimal dongle med USB-A och laddas via micro-USB (inbyggt batteri). Den trådade har ca 2m sladd.

Oslagbara för priset och känslan är riktigt bra för mig (något plastiga möjligen). Perfekt för att slippa vara orolig när treåringen missar samma hopp för 10e gången på rad

Tack för tipset. Hur är storleken på dessa? Jag upplever PS-kontrollerna något små(iaf ps4 och äldre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Tack för tipset. Hur är storleken på dessa? Jag upplever PS-kontrollerna något små(iaf ps4 och äldre).

’Lagom’? Haha... både min treåring och jag kan använda dem. Jag har stora händer så de blir lite små kanske, men inget jag stör mig på

16cm breda, 10cm på andra ledden. ’Stumparna’ är ca 4cm i diameter

Jag köpte två av varje, och inga problem än

De har varit på samma pris sedan mellandagarna åtminstone, så jag har haft mina några veckor nu

Batteritiden är mer än några timmar, men inte utvärderat specifikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Tack för tipset. Hur är storleken på dessa? Jag upplever PS-kontrollerna något små(iaf ps4 och äldre).

Inget om storleken. Men jag hade dessa (trådlösa varianten) hemma och testade på min tv för android. Antingen var kontrollerna dålig eller TV men räckvidden var katastrofal. Har min tv dryga 3-4m från soffa. Gick knappt att spela och fick sätta mig på soffbordet för att få full kontakt.

Värt att nämna iaf, kanske fungerar bättre på konsol eller liknande. Lämnade tillbaka bägge då det var samma fel.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Inget om storleken. Men jag hade dessa (trådlösa varianten) hemma och testade på min tv för android. Antingen var kontrollerna dålig eller TV men räckvidden var katastrofal. Har min tv dryga 3-4m från soffa. Gick knappt att spela och fick sätta mig på soffbordet för att få full kontakt.

Värt att nämna iaf, kanske fungerar bättre på konsol eller liknande. Lämnade tillbaka bägge då det var samma fel.

Inget jag direkt märkt av, men har inte stora avstånd heller

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av Apogee Groove USB - DAC. Tack för tipset! @THB

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Blev ett köp av Apogee Groove USB - DAC. Tack för tipset! @THB

Blir intressant att se om dessa dyker upp. Extrem rabatt samtidigt som det är beställningsvara låter inte driket som att man rensar något lager, men vem vet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Blir intressant att se om dessa dyker upp. Extrem rabatt samtidigt som det är beställningsvara låter inte driket som att man rensar något lager, men vem vet...

Kan vara bra att veta att den har hög ohm utåt
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re...

Citat:
"Oh, no. 21 ohms? Why did you do this to us Apogee? You were doing so well.

This means that you should not use low impedance headphones that have variable impedances themselves or else, their frequency response will be modified. This may be a good effect or bad depending on what is exaggerated and your preference for such."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Blev ett köp av Apogee Groove USB - DAC. Tack för tipset! @THB

Skrivet av Massy:

Blir intressant att se om dessa dyker upp. Extrem rabatt samtidigt som det är beställningsvara låter inte driket som att man rensar något lager, men vem vet...

Priset tillbaka på 2999kr. Troligtvis felprisat. Får ni varan så grattis men mer tveksamt när det kommer till en sån här butik än om priset är fel på tex Amazon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Priset tillbaka på 2999kr. Troligtvis felprisat. Får ni varan så grattis men mer tveksamt när det kommer till en sån här butik än om priset är fel på tex Amazon.

Fick refund för en stund sen på swish, men var ganska väntat.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

the reviews are in, pretty solid https://www.metacritic.com/game/switch/pokemon-legends-arceus
not BoTW level but apparently well received than recent pokemon games

I will wait for some better critics. The websites always praise known games.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hur går man tillväga för att bli medlem i Benify?

Reggar mitt namn och e-post på deras hemsida. Då står det att inloggningsuppgifter kommer skickas till min mail. Inget har kommit, har provat två stycken mail.

Det stod även ett telefonnummer att swisha 29 kr till (1231905306) vilket jag nu gjort i "förskott" även om det inte framgår att det är så man ska göra. Har de manuell hantering på sina registreringar? Lite tydligare instruktioner hade inte suttit fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur går man tillväga för att bli medlem i Benify?

Reggar mitt namn och e-post på deras hemsida. Då står det att inloggningsuppgifter kommer skickas till min mail. Inget har kommit, har provat två stycken mail.

Det stod även ett telefonnummer att swisha 29 kr till (1231905306) vilket jag nu gjort i "förskott" även om det inte framgår att det är så man ska göra. Har de manuell hantering på sina registreringar? Lite tydligare instruktioner hade inte suttit fel

För min del tog det ett par dagar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur går man tillväga för att bli medlem i Benify?

Reggar mitt namn och e-post på deras hemsida. Då står det att inloggningsuppgifter kommer skickas till min mail. Inget har kommit, har provat två stycken mail.

Det stod även ett telefonnummer att swisha 29 kr till (1231905306) vilket jag nu gjort i "förskott" även om det inte framgår att det är så man ska göra. Har de manuell hantering på sina registreringar? Lite tydligare instruktioner hade inte suttit fel

Jag gjorde detta för ett par år sedan, då fick jag maila supporten och kolla med dom och då löste dom en inlogg till mig. Kanske inte är likadant nu men då löste dom det iaf.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Ahh. Kunde scrolla upp högre på mobilsidan och hittade följande information: "Din beställning skickas till oss och du kommer få ett aktiveringsmail med dina inloggningsuppgifter inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din betalning"

Skit också. Jag som behövde kolla ganska så omgående om de har några bra deals på samsung s21 ultra nu inför kommande generationsskifte. Helst 512 GB internlagring. Någon som kan kika lite snabbt?