Byta ut LED lysdioder på mekaniskt tangentbord

Permalänk
Medlem

Byta ut LED lysdioder på mekaniskt tangentbord

Hej, det är så att många av lysdioderna på mitt mekaniska tangentbord Ducky Shine 3 inte fungerar längre och vad jag har förstått så verkar det vara ett känt problem på den modellen.
Nu är det så att jag vill byta ut dessa lysdioderna och undrar vad för typ lysdioder jag borde använda? Jag hittat den här dioderna men undrar om det finns ett bättre alternativ och helst ett i Sverige för snabbare frakt?

Tack på förhand!

Visa signatur

| MB: ASUS P8Z68-V LX | CPU: i5 2500K 3,3GHz + Corsair Hydro H60 version 1 | GPU: Gainward GeForce GTX 550 TI 1GB | RAM: Corsair Vengeance 16GB (4x4GB) 1600MHz | PSU: Silver Power SP-SS5500 550W | Chassi: Cooler Master Elite 430 | HDD: Seagate Barracuda 7200 RPM 1TB |

Permalänk
Medlem

Ser ut som vanliga 3 mm led.
Har du kollat Kjell o co?
https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/elektronik/komp...

Annars elfa.se
I EU finns tme.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Ser ut som vanliga 3 mm led.
Har du kollat Kjell o co?
https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/elektronik/komp...

Annars elfa.se
I EU finns tme.eu

Kjell & Company verkar inte ha flänslösa lysdioder och de andra två sidorna verkar en mängd olika lysdioder men då jag inte är så van vid att löda och hålla på med elektriska komponenter så vet jag inte om de kommer att dra för mycket ström eller inte. Jag vet iallafall att lysdioderna ska vara lysa blått, vara 3mm och flangeless(flänslösa?).

EDIT: Vad jag har kollat up så ska lysdioderna var kring 3V.

Visa signatur

| MB: ASUS P8Z68-V LX | CPU: i5 2500K 3,3GHz + Corsair Hydro H60 version 1 | GPU: Gainward GeForce GTX 550 TI 1GB | RAM: Corsair Vengeance 16GB (4x4GB) 1600MHz | PSU: Silver Power SP-SS5500 550W | Chassi: Cooler Master Elite 430 | HDD: Seagate Barracuda 7200 RPM 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InifintE:

Kjell & Company verkar inte ha flänslösa lysdioder och de andra två sidorna verkar en mängd olika lysdioder men då jag inte är så van vid att löda och hålla på med elektriska komponenter så vet jag inte om de kommer att dra för mycket ström eller inte. Jag vet iallafall att lysdioderna ska vara lysa blått, vara 3mm och flangeless(flänslösa?).

EDIT: Vad jag har kollat up så ska lysdioderna var kring 3V.

Hittade du någonsin dioder som passade?