Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus till jobb

Tjenare!

Det är så att jag börjat på nytt jobb, sitter just nu hos en lite speciell kund.
Fick ett riktigt skit tangentbord och en logitech m185 mus (så sjukt liten) och känner redan efter ett fåtal veckor att jag har ont i handlederna. Kravet från företaget jag sitter hos är att kringutrustningen inte skall kräva att mjukvara installeras samt att det MÅSTE vara USB anslutet (Trådat).

Kollade på Logitech MX Ergo men den verkar kräva att man har dongel + kabel? Tangentbord har jag inte hittat något vettig så tar gärna emot förslag. Hemma sitter jag med ett mekaniskt som har röda silent brytare.. Någon som har tips? Rent budget mässigt tror jag de inte direkt finns någon satt gräns men kanske runt 2-3 tusen ex moms.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Logitech MX Keys eller Craft + Logitech MX Master 3 är en grym kombo. Går bra att använda utan någon speciell mjukvara

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Logitech MX Keys eller Craft + Logitech MX Master 3 är en grym kombo. Går bra att använda utan någon speciell mjukvara

så man kan köra dom trådat utan dongel? har nog en MX master s2 liggandes..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

så man kan köra dom trådat utan dongel? har nog en MX master s2 liggandes..

Nej trådat funkar nog inte (tror jag inte iaf), jag tolkade usb-anslutet som att det var ok att ha en liten usb-plug inkopplad för att köra trådlöst

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Nej trådat funkar nog inte (tror jag inte iaf), jag tolkade usb-anslutet som att det var ok att ha en liten usb-plug inkopplad för att köra trådlöst

Förstår att det var oklart :'D rättat till det nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Razer Pro Click, riktigt nöjd, god ergonomi och med bra sensor. Du ska kunna använda den trådat, klarar ju även 2,4Ghz och BT. Problemet jag ser är väl att kabeln är specifikt till musen, pajar den eller försvinner så är du körd typ. Du behöver inte installera synapse men bli begränsad till fast dpi-inställningar. Razer Pro Type ska också köra trådat och ser vettigt ut kvalitetsmässigt.

Update: Razer Pro Type går visst bort, för att köra trådat behövde man även ha dongle i datorn. Verkligen knäppt!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Jag köpte precis en Razer Pro Click, riktigt nöjd, god ergonomi och med bra sensor. Du ska kunna använda den trådat, klarar ju även 2,4Ghz och BT. Problemet jag ser är väl att kabeln är specifikt till musen, pajar den eller försvinner så är du körd typ. Du behöver inte installera synapse men bli begränsad till fast dpi-inställningar. Razer Pro Type ska också köra trådat och ser vettigt ut kvalitetsmässigt.

Update: Razer Pro Type går visst bort, för att köra trådat behövde man även ha dongle i datorn. Verkligen knäppt!

så är det med alla logitech MX produkterna också.. förstår faktiskt inte varför.. men men! :'D ska kolla på Razers mus iallafall!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Rekordmedlem

Logitechmöss bör ha både mjukvaran och dongeln men de går att ansluta via blåtand och köra utan mjukvara om det nu är ett alternativ men utan optionmjukvaran så blir ju musen inte särskilt bra utan som vilken annan mus som helst.
Skaffa en MS Intellimouse och ett vanligt kontorstangentbord av standardmodell, HP, Dell eller Lenovo spelar nog ingen större roll om du inte satsar på ett "noname kina"
Vill du verkligen lyxa till det så kolla på Logitech illuminated, det är ganska trevligt om du gillar låga tangentbord.
https://www.logitech.com/sv-se/products/keyboards/k740-backli...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.