Livestream om framtiden för Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Är denna patchen (1.5) även för pc-spelarna eller är den bara för next gen konsoller?

Ja

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av TotalF:

Är denna patchen (1.5) även för pc-spelarna eller är den bara för next gen konsoller?

Lite översiktsbild över de största förändringarna på de olika plattformarna.

Felstavning
Permalänk
Medlem

Spelets fundament är för trasigt för att det ska gå att plåstra det till något bra. Detta spelet är DOA för er som förväntar er en mer kvalitativ upplevelse.
Hur mycket du än skruvar och fixar med en lådbil så blir det inte en lyxig limousin.

I sitt nuvarande utförande har cp2077 modern men tungrodd grafik med spelmekanik jämförbar med ett halvdant xbox 360 eller ps3-spel. Charmig utsida men själlös insida.

Skulle CDPR ge sig på en uppföljare där de väljer att göra om och göra rätt från grunden så går det säkert att göra något vettigt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

På konsol ja men inte PC vad jag vet.

Har du försökt refunda spelet? På gog.com har de 30 dagar. Steam har väl som regel kortare tid, men vid undantag går det att refunda efter den tiden har gått ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sniglom:

Spelets fundament är för trasigt för att det ska gå att plåstra det till något bra. Detta spelet är DOA för er som förväntar er en mer kvalitativ upplevelse.
Hur mycket du än skruvar och fixar med en lådbil så blir det inte en lyxig limousin.

I sitt nuvarande utförande har cp2077 modern men tungrodd grafik med spelmekanik jämförbar med ett halvdant xbox 360 eller ps3-spel. Charmig utsida men själlös insida.

Skulle CDPR ge sig på en uppföljare där de väljer att göra om och göra rätt från grunden så går det säkert att göra något vettigt.

Jag håller inte alls med. Även med förra patchen 1.31 så var det helt klart värt att spela. Det finns t.ex. många välskrivna karaktärer som jag gärna återser genom att spela igen.

Men det går så klart att säga att spelet verkligen inte var redo för release när det släpptes.
___
Tillägg:

"Free next-gen trial version of #Cyberpunk2077 allows for 5 hours of playtime and is available on PlayStation 5 and Xbox Series X|S starting now until March 15th."

Det här är rätt toppen

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Om dom gör ett Cyberpunk 2 lär det bli helt jävla amazing. För inte en chans att dom gör om samma misstag och grunden i spelet har enorma möjligheter.

Denna versionen blir som mest det var kul att spela igenom för att det är något nytt. Men minnet kommer inte att romantisera det med tiden som med så många andra spel.

Btw.. äntligen FSR. Det var på tiden.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Några saker jag reagerade på från dess changelog:
*Apartments. Man kan pynta sin lägenhet och köpa fler. Det fanns ju ingen anledning att besöka lägenheten egentligen. Fast nu ger det lite tillfälliga buffs att sova, duscha och brygga kaffe.

* New Braking system produces consistent performance, front to rear, across all speeds. ABS simulation added. All vehicles brakes have been tuned to the new model.
Riktiga bromsar äntligen. Det gick snabbare att stanna bilen om man backade istället för att bromsa.

* Panic reaction to danger: traffic now has the ability to drive away in panic from danger. NPC passengers can now die from car crashes.

* Made it possible to interrupt the Revealing Position hack by damaging the netrunner or by having immunity from Self-ICE cyberware.
För den kommer alltid efter två stycken quickhacks. Och då är man inte längre i stelth. Så omöjligt att göra ett uppdrag i stealth med mestadels quickhacks. Men nu kanske det går.

* Enemies will now correctly reposition to more tactically advantageous positions.

* V is now able to vault/climb/jump/sprint through glass that has been fractured.
Det kunde ta flera minuter innan man lyckats ha sönder hela fönstret så man kunde kliva igenom.

* Fixed an issue when summoned vehicles could spawn within each other, resulting in either shattering to pieces or being launched in the air.
Japp, det har jag gjort.
* Crunch, Cold Shoulder and Pax weapon mods will increase weapon damage by a percentage value.
Vid höga nivåer på många vapen så kunde ett skott ge ett par tusen i skada. Så att öka det med 8 kändes ganska lönlöst.

*Added a new notification with the song's name when it starts playing on the radio.
Åh, musiken är väldigt bra tycker jag. Och det är några uppdrag med två av banden. Utöver Samurai.

*Extended romances with Panam, Kerry, River and Judy by adding new messages and interactions.
Bara textmeddelande och inte röst. För det skulle skådespelarna behöva tas in igen, kanske även för motion capture. Jag tror inte CDPR kommer göra det.
* V now has standing with fixers throughout Night City. New fixer gigs will appear gradually in sets as your standing increases, and a fixer will offer you another set of gigs only after the previous set is completed in a given district.
Känns mer rimligt.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Har inte spelat på flera månader... men ni som har testat på sista tiden, känns nightcity fortfarande helt "själlös"?

Jag köpte det till Stadia då min dator inte lyckades driva en ögonlappsversion. Relativt nöjd att sitta i soffan och utforska världen. Det var nog 4-6 timmar in som jag verkligen insåg hur livlöst och tom världen var utanför alla city zones. Man kan se bilar i korsningarna runtomkring sig men så fort någon av bilarna börjar närma sig spelaren försvinner den från vägen...
Var utan uppdrag och freeroamade i staden, ett tjugotal bilar rullar mot min position men ändå är det aldrig någon som passerar. Fruktansvärt immersion breaking, ändå gillar jag spelet än så länge.
Ser ut på detta sätt, men man behöver ingen kikare för att se det hända.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Jag köpte det till Stadia då min dator inte lyckades driva en ögonlappsversion. Relativt nöjd att sitta i soffan och utforska världen. Det var nog 4-6 timmar in som jag verkligen insåg hur livlöst och tom världen var utanför alla city zones. Man kan se bilar i korsningarna runtomkring sig men så fort någon av bilarna börjar närma sig spelaren försvinner den från vägen...
Var utan uppdrag och freeroamade i staden, ett tjugotal bilar rullar mot min position men ändå är det aldrig någon som passerar. Fruktansvärt immersion breaking, ändå gillar jag spelet än så länge.
Ser ut på detta sätt, men man behöver ingen kikare för att se det hända.
https://www.youtube.com/watch?v=mHe2yrGlITg

Vet vi om detta är lagat i 1.5 (med bilarna som magiskt dyker upp som platta sprites och sedan försvinner). Ser otroligt buggigt ut och obegripligt att man inte lyckats laga något så uppenbart på över ett år :/

Permalänk
Medlem

en hel del

Hey chooms, remember that these are just the highlights. There's a lot more improvements and fixes in this patch, so go and check them out in the game!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Vet vi om detta är lagat i 1.5 (med bilarna som magiskt dyker upp som platta sprites och sedan försvinner). Ser otroligt buggigt ut och obegripligt att man inte lyckats laga något så uppenbart på över ett år :/

Jag hoppade precis in och testade 1.5 på Staida, laddade ett random save och kan rapportera att problemet kvarstår.
Bilarna despawnar när de närmar sig.
Man kan ju kanske anta att de försvinner när de är tänkta att gå från 2D sprites till 3D modeller.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Man kan ju kanske anta att de försvinner när de är tänkta att gå från 2D sprites till 3D modeller.

Jo men precis. Men de gör ju inte det. De försvinner magiskt istället. Därav att det inte kan vara annat än en seriös bugg. Ser ju dessutom pinsamt dåligt ut. Dessutom kan man undra över valet av 2D-sprites istället för low-poly varianter av bilarna.. Hade jag vart CDPR hade jag tagit bort 2D-spritsen helt tills dess att det är lagat. (Man kan väl bara anta att dessa sprites egentligen är placeholders för low-poly 3d-modeller?)

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att lira CP2077, men har inväntade nytt grafikkort, ny skärm samt att de ska släppa första DLCn. Främst pga då känner de sig ju klara med grundspelet så att säga så jag ser det som en ett bra läge.

En an dessa punkter är avklarade än så länge, nu närmar sig de andra två så det ska bli nice. Men går ingen nöd på mig, har gott om andra spel att lira igenom så CP2077 kan jag vänta med

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nice, dags för tredje spelomgången. Har nomad kvar

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Är benchmark läget något ni (Sweclockers @JonasT osv) kommer testa? Vore lite spännande ändå

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Inget nytt om hur prestandan är på de gamla konsolerna nu?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Inget nytt om hur prestandan är på de gamla konsolerna nu?

Lär ju komma digitalfoundry video de närmaste dagarna

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av lambdan:

Är benchmark läget något ni (Sweclockers @JonasT osv) kommer testa? Vore lite spännande ändå

Vi ska testa det internt för att se om det är brukbart i nästa testsvit för grafikkort. Men inget vi planerar att göra en specifik artikel på i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vi ska testa det internt för att se om det är brukbart i nästa testsvit för grafikkort. Men inget vi planerar att göra en specifik artikel på i dagsläget.

"Vi ska testa det internt för att se om det är brukbart i nästa testsvit för grafikkort. Vi planerar att göra en specifik artikel på det i dagsläget."

Alla kan skriva fel. Jag rättade det åt dig 🤣

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gelantious:

Nice, dags för tredje spelomgången. Har nomad kvar

Är väl bara introt som skiljer sig, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Förstår inte alla som sitter här och hatar på spelet som om man är rebel eller något. 75% på Steam är ändå okej.

50% på GOG.
https://www.gog.com/en/game/cyberpunk_2077

Permalänk
Inaktiv

För mig fungerade spelet utan några större buggar vid launch och jag spelade igenom hela storyn plus en del sidemissions. Ser nu framemot och planerar att köpa spelet (igen) även till Xbox men då med kravet att det presterar bra med någorlunda stabila 60fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är väl bara introt som skiljer sig, eller?

För det mesta, men en del quester har speciella val beroende på vad man är
Är mer för rollspelandets skull tycker jag, köra med passande kläder, vapen och fordon.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Har testat ps5 versionen under kvällen och den har hittills rullat stabilt. Performance läget känns klart bättre (som sig bör då det är dubbla bildfrekvensen) men även ray-tracing läget verkar vara väldigt stabilt och ser mycket bra ut.
Gillade spelet vid launch och har spelat igenom det på både PC och PS4 utan några större buggar på PC-sidan men helt klart varierande resultat på konsol. Nu efter version 1.5 på ps5 känns det dock helt klart som den versionen som borde funnits vid release. Bättre sent än aldrig antar jag.

Felstavning.
Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Spelets fundament är för trasigt för att det ska gå att plåstra det till något bra. Detta spelet är DOA för er som förväntar er en mer kvalitativ upplevelse.
Hur mycket du än skruvar och fixar med en lådbil så blir det inte en lyxig limousin.

I sitt nuvarande utförande har cp2077 modern men tungrodd grafik med spelmekanik jämförbar med ett halvdant xbox 360 eller ps3-spel. Charmig utsida men själlös insida.

Skulle CDPR ge sig på en uppföljare där de väljer att göra om och göra rätt från grunden så går det säkert att göra något vettigt.

Håller absolut inte med dig här.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Lite annorlunda tanke jag fick,
Om Cyberpunk fick en mod likt FiveM hur bra skulle det vara för MP-RP jämfört med GTA V?
Har inte provat FiveM själv så vet inte så mycket om det lilla jag har sett lite här och var.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av nick-li:

Lite annorlunda tanke jag fick,
Om Cyberpunk fick en mod likt FiveM hur bra skulle det vara för MP-RP jämfört med GTA V?
Har inte provat FiveM själv så vet inte så mycket om det lilla jag har sett lite här och var.

Jag tror att det i grunden är såpass olika spel (gta v och cyberpunk) att det inte riktigt går att jämföra.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det förra sommaren på PS5 (Patch 1.2), tyckte inte det fungerade sämre än något annat spel.
Faktum är att jag till och med tyckte det var en trevlig upplevelse.
Det enda jag önskar var annorlunda är att de borde tillåta oss fortsätta spela efter main questline är klarad.

Permalänk
Medlem

Jag snackade om 75% rating på steam.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Har svårt att förstå de mesta gnäll angående CP, för mig funkade det fint dag ett på Stadia!

Aldrig haft despawnande bilar!

Att jämföra spelet med GTA är ju helt puckat, enda de spelen har gemensamt är ju att det utspelar sig i en stor stad och att man kan sno bilar