Snabbkoll: Vilken lansering ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Medlem

RTX 4080/4090, vill byta ut mitt 3080 😬

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Inaktiv

Intel arc är intressant men väntar nog mer på 13th gen intel. Har alltid varit mer intresserad av CPUer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Synth:

Nästa Nintendo Switch 😅😅😅

Kommer knappast i år, gissar 2024

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kommer knappast i år, gissar 2024

Sant! Ser ändå fram emot det mest

Permalänk

32" 4k OLED. Det borde väl vara dags i år?

Men, en 21:9 5120x2160 120 Hz OLED hade ju vart drömmen, runt 38".

Permalänk
Medlem

Egentligen inget, men jag hoppas någon lanserar något som driver ner priserna och avslutar halvledarbristen.

Hade gärna velat se någon desktop version av Amperes ARM server CPUer eller liknande.

Permalänk
Medlem

RTX 4000 COPIUM

Permalänk

Mest intresserad av RDNA 3 men också på Intel's grafikkort för att se vad de kan göra för marknaden, har dock lite svårt att se att Intel kommer kunna bättra på nuvarande situation men om något år så kanske det ser annorlunda ut.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Vad som helst som faktiskt går att köpa vore najs

Köpte en kexchoklad idag det var najs 😊

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fräckepelle:

32" 4k OLED. Det borde väl vara dags i år?

Men, en 21:9 5120x2160 120 Hz OLED hade ju vart drömmen, runt 38".

Detta är ganska nära dina krav:

https://www.sweclockers.com/nyhet/33753-alienwares-qd-oled-sp...

Permalänk
Medlem

Allt på listan.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jo fast... Det är för låg PPI. Det är trots allt 10 år sedan Apple släppte sina Retina Macbooks..
Det är fortfarande pinsamt hur Windows ser ut och skalar tycker jag. Typsnitt och ikoner i program ser ju ut som sprites från C64-tiden.

Jag sitter på en 25" 1440p-skärm idag och hade gärna dubblat upplösningen. Min 27" 4K som gör ett utmärkt jobb som multiview till bildmixer, skalar dock heltokigt i Windows. Antingen blir saker för smått eller så får man ingen extra skrivbordsyta alls.

Jag vill nog upp på minst 150 PPI, gärna 2-300. Då hade det äntligen känts som att skärmen var ikapp prestandan hos datorn i övrigt. Som hos Mac. Men jag vill inte ha Mac, de har lämnat proffsanvändarna i periferin. För när du lastar en M1/pro/max med ett projekt från verkligheten och inte har möjlighet pga gammalt groll att använda Nvidia-grafikkort, ja då beckar skiten ihop. En såpass enkel kombination som lite fusion-effekter, enkel färggradering och några Waves-pluggar får M1 att fullständigt storkna. Vi pratar 1/20-del av prestandan hos en medium workstation.
Reviews testar inte dessa scenarion på M1-maskiner av en anledning.
Men visst intel-mac var inte bättre. De drar så mycket ström vid rendering eller stream-encoding att en 16" med i9 har slut på batteri och stänger av inom en timme. Trots laddning. Fullständigt omöjligt att använda i proffssammanhang.
Men, de har bra skärmar.

Permalänk
Skäggig legend

Arc. Jag förstår inte att folk väljer annat då detta är enormt. Jag är försiktigt optimistisk men det är ändå Intel det handlar om, ett otroligt ekonomiskt starkt företag som nog inte vill misslyckas igen.

Tagga

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fräckepelle:

Jo fast... Det är för låg PPI. Det är trots allt 10 år sedan Apple släppte sina Retina Macbooks..
Det är fortfarande pinsamt hur Windows ser ut och skalar tycker jag. Typsnitt och ikoner i program ser ju ut som sprites från C64-tiden.

Jag sitter på en 25" 1440p-skärm idag och hade gärna dubblat upplösningen. Min 27" 4K som gör ett utmärkt jobb som multiview till bildmixer, skalar dock heltokigt i Windows. Antingen blir saker för smått eller så får man ingen extra skrivbordsyta alls.

Jag vill nog upp på minst 150 PPI, gärna 2-300. Då hade det äntligen känts som att skärmen var ikapp prestandan hos datorn i övrigt. Som hos Mac. Men jag vill inte ha Mac, de har lämnat proffsanvändarna i periferin. För när du lastar en M1/pro/max med ett projekt från verkligheten och inte har möjlighet pga gammalt groll att använda Nvidia-grafikkort, ja då beckar skiten ihop. En såpass enkel kombination som lite fusion-effekter, enkel färggradering och några Waves-pluggar får M1 att fullständigt storkna. Vi pratar 1/20-del av prestandan hos en medium workstation.
Reviews testar inte dessa scenarion på M1-maskiner av en anledning.
Men visst intel-mac var inte bättre. De drar så mycket ström vid rendering eller stream-encoding att en 16" med i9 har slut på batteri och stänger av inom en timme. Trots laddning. Fullständigt omöjligt att använda i proffssammanhang.
Men, de har bra skärmar.

Jojo, jag köper det, men den skärmen finns ju ’nu’, så vill man ha OLED till PC är den typ nästan själv (förutom LG TV såklart)

Annars finns ju Apples 5K om man har alldeles för mycket pengar, dock bara 60Hz och inte OLED

Tycker som du att det mesta stannat av på PC-sidan, och för det mesta är Apple långt före när det kommer till skärmar

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jojo, jag köper det, men den skärmen finns ju ’nu’, så vill man ha OLED till PC är den typ nästan själv (förutom LG TV såklart)

Annars finns ju Apples 5K om man har alldeles för mycket pengar, dock bara 60Hz och inte OLED

Tycker som du att det mesta stannat av på PC-sidan, och för det mesta är Apple långt före när det kommer till skärmar

Ja den hade vart en fin uppgradering trots allt, men då den inte riktigt är där man hoppas tekniken mognar och hamnar i så känns det nog bättre att vänta tills drömmarnas skärmar landar runt 15k. Vore som sagt spännande om något hamnar där i år. Om Samsung vill ta marknadsandelar med kommande oleds till sämre förtjänst, så kanske vi är där snart.

Permalänk

Undrar för övrigt vem som tillverkat OLED-panelen i Xperia 1iii? Har en sådan, och där är ju tekniken verkligen i framkant. 6.5" 4K OLED i 120 Hz. Det är helt sjukt, och onödigt bra. Jämfört med PC-skärmar känns det som att de åkt genom ett maskhål från framtiden.

Permalänk
Medlem

Behöver ny mobil så något ny modell där är väl mest intressant för egen del. Använder knappt datorn längre, mobilen har tagit över.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se AMDs svar på Intel nyaste generation processorer

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Sålänge efterfrågan är upptrissad till följd av diverse olika anledningar så är i princip allt ointressant pga att priserna till följd blir orimligt löjliga.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Zen 4.
Men även Intel arc, men inte lika mycket.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli stenad; PSVR2 till PS5an

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag är mycket nyfiken på Innolux nya InnoLED-paneler. Är i behov av en ny skärm men har inte hittat något alternativ som håller min kravspecifikation. Det faller ofta på dålig kontrast. Hoppas dessa paneler levererar på den fronten.

Permalänk
Medlem

De senaste två åren har jag lagt hårdvarupengar på lego istället. Förvånansvärt kul

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk

5800X3D till mitt X570. Blir det första jag köper på entusiastnivå på över ett år (om jag nu ens kommer kunna få tag på en) på grund av läget och kan mycket väl bli det sista. Intresset har svalnat något enormt.

Permalänk
Medlem

qd-oled skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Sålänge efterfrågan är upptrissad till följd av diverse olika anledningar så är i princip allt ointressant pga att priserna till följd blir orimligt löjliga.

Tänkte precis samma. Svaret är typ, egentligen ingenting, för om man väl KAN få tag på något så är priset heeelt orimligt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Intel Arc mest för att jag skulle behöva ett nytt grafikkort för att få större nytta av min 1440p 165Hz skärm och 1070 Ti börjar bli lite klent men vägrar betala priserna på nuvarande 3060 Ti/3070/3070 Ti kort så hoppas att Intels värsting som lär ska landa där vid RTX 3060 Ti ~ 3070 prestanda ungefär kommer vara inom rimlig pris vid lansering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Mest nyfiken på GPU-prestandan i AMDs ULV för bärbara datorer. Vad kan jag spela och vad kan jag öht. inte spela på en 13-tum i ultrabook-format?

Permalänk
Medlem

Samma som många andra sagt grafikkort.
Man får ju hoppas att tillgången blir bättre vad mer kan man göra.

Jag tror att priserna kommer hålla sig på denna nivå och högre tyvärr varför sänka priset liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Therpid:

Samma som många andra sagt grafikkort.
Man får ju hoppas att tillgången blir bättre vad mer kan man göra.

Jag tror att priserna kommer hålla sig på denna nivå och högre tyvärr varför sänka priset liksom.

Jag tror AMD/Nvidia vill göra de nya priserna den nya normen. Kan man få folk att köpa dyra mobiler hela tiden så kan man säker få dem att betala detsamma för grafikkorten.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR