Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nån som hann köpa ? =D

Jag köpte en. Säljs av någon annan men skickas av Amazon. Ska komma den 3 mars. Får se om den kommer.
Går fortfarande att köpa om man väljer andra säljare på Amazon.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nån som hann köpa ? =D

Finns att köpa igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nån som hann köpa ? =D

Köpte en, får vi se om det är scam

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tragath:

Köpte en, får vi se om det är scam

köpte också: Sold by Szurti Shop Dispatches from Amazon.
delivery 16e mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Finns att köpa igen

Jag högg en för tre minuter sedan för 1893,77kr, men nu är det 2898 igen. Mysko, men jag hoppas det är "the real deal".

Edit:
Szurti Shop: Just launched No feedback yet

Kanske inte så betryggande.

Edit #2:
Använder jag länken i orginaltråden så är det låga priset, men kollar jag produkten från min ordersida så är det höga priset. Verkar lite svajigt från Amazon, men hoppas de håller vad de lovat.

lade till butiksinfo
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nån som hann köpa ? =D

Jag drog en chansning och beställde en från den andra försäljaren som ligger på 1893:- (szurti shop). Får väl se om den skickas eller avbryts då det är en helt nystartat butik, men iom att det är dispatches from amazon torde det väl vara rätt safe iaf.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Är lite i valet och kvalet om man vågar beställa 5600X, säljaren känns inte helt hundra?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Är lite i valet och kvalet om man vågar beställa 5600X, säljaren känns inte helt hundra?

När det är Amazon som fraktar är det ganska lugnt tror jag, oavsett säljare. Du har då alla standardmöjligheterna för retur, byte osv.

Ni som får högre pris, ni måste välja Szurti Shop, det ligger under "Jämför Ny från..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Är lite i valet och kvalet om man vågar beställa 5600X, säljaren känns inte helt hundra?

Skapa ett engångskort på Klarna. Det borde väl ge ännu fler garantier om att om varan inte kommer fram, så kan man även ta det med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Är lite i valet och kvalet om man vågar beställa 5600X, säljaren känns inte helt hundra?

Du riskerar ingenting när det är ”fulfilled by Amazon”. Då hanteras eventuell retur eller reklamation av Amazon, inte av säljaren.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Är lite i valet och kvalet om man vågar beställa 5600X, säljaren känns inte helt hundra?

Skrivet av merdique:

När det är Amazon som fraktar är det ganska lugnt tror jag, oavsett säljare. Du har då alla standardmöjligheterna för retur, byte osv.

Ni som får högre pris, ni måste välja Szurti Shop, det ligger under "Jämför Ny från..."

Skrivet av LeoLejon:

Skapa ett engångskort på Klarna. Det borde väl ge ännu fler garantier om att om varan inte kommer fram, så kan man även ta det med dom?

När det skickas från Amazons egna lager så är det enligt vad jag läst här och på andra ställen såhär att om 10 säljare har samma produkt så har produkten en o samma lagerplats för alla och bara ett visst saldo tillgängligt för respektive säljare. Detta är om det stämmer en stor fördel för oss i fall som detta, men det kan ställa till problem i de fall man väljer en seriös handlare framför en okänd när det till exempel finns kopior osv i omlopp, för då kan man trots att man beställer av en seriös handlare få en kopia som en annan säljare felaktigt märkt som original.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Du riskerar ingenting när det är ”fulfilled by Amazon”. Då hanteras eventuell retur eller reklamation av Amazon, inte av säljaren.

Ok, ja det känns ju bättre. Sitter på en 3700X (köpt ny förra året) idag och andrahandsvärdet på dem är ganska bra ändå. Spelar iofs nästan aldrig på datorn men videoredigerar en hel del i jobbet. Vad jag förstår så är 5600X bättre än 3700X även här, trots de förre kärnorna? Nu ser jag att den inte längre är tillgänglig för det priset så det får bli nästa gång istället.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte checka ut med en 5600X till det priset, missade jag erbjudandet på målsnöret tro?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Microsoft Surface Laptop 4 (Ryzen 5, 8GB + 128GB)
Länk: https://www.amazon.de/dp/B09GKTCWN1
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5909396
Pris: 6856kr

Kanoners om man råkar gilla tyskt tangentbord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag lyckas inte checka ut med en 5600X till det priset, missade jag erbjudandet på målsnöret tro?

Ja det gjorde du tyvärr, jag satt precis och kollade om jag själv skulle uppgradera mig från i7-6700k men precis när jag skulle bestämma mig så försvann erbjudandet, så det var ju bra att jag sparade dem 4000:- (inkl moderkort då)

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Kanoners om man råkar gilla tyskt tangentbord...

Går nog att leva med ett Ü istället för Å om bara Z och Y är enkelt att byta plats på Är som sagt en QWERTZ-layout istället för QWERTY.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Ja det gjorde du tyvärr, jag satt precis och kollade om jag själv skulle uppgradera mig från i7-6700k men precis när jag skulle bestämma mig så försvann erbjudandet, så det var ju bra att jag sparade dem 4000:- (inkl moderkort då)

Ja och jag sparade väl en goda 800:- kanske på att inte uppgradera frugans dator från en Ryzen 3600 trots att hon tycker den funkar kanon som det är

6700K är ju ett bra chip ändå, i synnerhet med en delid och en god OC så duger den väl fint till det mesta!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Weiman:

Kanoners om man råkar gilla tyskt tangentbord...

Väldigt små skillnader mellan QWERTY och QWERTZ, Z och Y har bytt plats samt Ü istället för Å.
Så för att få över 3000:- billigare så kan nog många leva med det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Väldigt små skillnader mellan QWERTY och QWERTZ, Z och Y har bytt plats samt Ü istället för Å.
Så för att få över 3000:- billigare så kan nog många leva med det.

Står att den kostar 819€ och ej skickas till Sverige för mig. Är det samma
för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Ja det gjorde du tyvärr, jag satt precis och kollade om jag själv skulle uppgradera mig från i7-6700k men precis när jag skulle bestämma mig så försvann erbjudandet, så det var ju bra att jag sparade dem 4000:- (inkl moderkort då)

Kanske bättre i längden? Förstår om man redan sitter på en amd men annars är det ju inte direkt så bra erbjudande? 2k är väl vad 5600x egentligen borde kosta om man jämför med vad man får hos konkurrenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Kanske bättre i längden? Förstår om man redan sitter på en amd men annars är det ju inte direkt så bra erbjudande? 2k är väl vad 5600x egentligen borde kosta om man jämför med vad man får hos konkurrenten.

Hade lagt en best, men fick kalla fötter och avbeställde.
Orkar inte krångla om det blir problem.
Såg även på kvitto stod "låda"
Tänker dem försökte göra en fuling och sälja lådan bara för 1800..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hade lagt en best, men fick kalla fötter och avbeställde.
Orkar inte krångla om det blir problem.
Såg även på kvitto stod "låda"
Tänker dem försökte göra en fuling och sälja lådan bara för 1800..

Njae. Låda, eller snarare Box innebär att du får cpun i retailförpackning, ibland med kylare.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Länk till intel, men gäller samma sak för amd

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Njae. Låda, eller snarare Box innebär att du får cpun i retailförpackning, ibland med kylare.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Länk till intel, men gäller samma sak för amd

Visst kan det vara så. Men som sagt orkar inte tjafsa.
Speciellt när en ny aktör med inga omdömen dyker upp.
Kan lika skicka den tom.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Visst kan det vara så. Men som sagt orkar inte tjafsa.
Speciellt när en ny aktör med inga omdömen dyker upp.
Kan lika skicka den tom.

Jag såg också det med låda, men misstänker det är Amazons autmatöversättning som får det att se konstigt ut. Säkert "boxed" i orginaltext. Räknar med att man får hjälp av Amazon om det är lurifaxer i farten - speciellt som produktlänken i min order verkligen går till en CPU utan något prat om lådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Jag såg också det med låda, men misstänker det är Amazons autmatöversättning som får det att se konstigt ut. Säkert "boxed" i orginaltext. Räknar med att man får hjälp av Amazon om det är lurifaxer i farten - speciellt som produktlänken i min order verkligen går till en CPU utan något prat om lådor.

Hoppar verkligen du får en CPU
Spännande för er som behöll ordern!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hoppar verkligen du får en CPU
Spännande för er som behöll ordern!

Behöll min order också, säljaren verkar ha ändrat priset till en tusen lapp mer nu så troligen så var det helt enkelt ett misstag. Sen när jag googlade på deras namn så verkade det vara en någorlunda etablerad säljare på amazon.es så känns ändå hyfsat optimistiskt men vi får väl se hur det går

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Behöll min order också, säljaren verkar ha ändrat priset till en tusen lapp mer nu så troligen så var det helt enkelt ett misstag. Sen när jag googlade på deras namn så verkade det vara en någorlunda etablerad säljare på amazon.es så känns ändå hyfsat optimistiskt men vi får väl se hur det går

Jag har köpt MYCKET med uppenbart felaktiga priser på amazon, och har det varit fulfilled by amazon har det alltid kommit, utan undantag. Det som skickas direkt från respektive säljare däremot. Då kommer det oftast inte.

/Martin

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Fick en order update på amazon beställningen:
New estimated delivery date:
3 March 2022

var 16e innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Fick en order update på amazon beställningen:
New estimated delivery date:
3 March 2022

var 16e innan.

Fick att min var skickad nu och ska komma på tisdag.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Samsung Odyssey C27G75T 27" på Elgiganten för 4290:-, bra pris för en bra skärm?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107#statistics