Corsair K70 RGB vissa tangenter funkar inte i counterstrike

Permalänk

Corsair K70 RGB vissa tangenter funkar inte i counterstrike

HEJ"

jag köpte idag ett K70. såhär gick installationen:

bordet har två usb sladdar. En med en tangentbord logga på och den andra med två pilar. Stod i manualen att båda ska in i usb 2 portar (den med pilarna först å sen tangentloggan. gjorde detta, bordet lyste upp men det gick inte att skriva på det ( ja, jag väntade en stund) till slut kom det ett meddelande att drivrutiner (inte gick att installera) Så jag testade att koppla in tangent sladden i en usb3 och vipps gick det att skriva. allt var frid å fröjd till jag började spela CS då efter 2 game så slutade ESC, och numpaden att registrera. Även de övre siffrorna va döda. Skumma är att när jag skriver i chatten i CS så funkar alla siffror. det är bara när jag ska byta vapen med 1,2,3 och använda mina binds som jag har på numpaden som det inte funkar.

Det enda som hjälper är att jag startar om cs så funkar allt i 1-2 games å sen slutar det funka igen.

Jag har installerat om corsair mjukvaran och bytt usb portar och även validerat filerna i CS.

Jag hade hjärtligt uppskattat en lösning på detta då jag spelar mkt cs just nu och detta är otroligt störande

Tackar emort för svar!

/Robert

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem

Testa att bara ha sladden med tangentbordet på ikopplat. Den andra med "pilar" ger ström till USB-uttaget som finns bak på tangentbordet.

Permalänk

@oskchr: funkade perfekt! tack!

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbaflex:

@oskchr: funkade perfekt! tack!

Väntade du ett och ett halvt år med att prova eller kände du bara att nu var det läge för en uppdatering?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Väntade du ett och ett halvt år med att prova eller kände du bara att nu var det läge för en uppdatering?

Tog en "liten" stund att skifta kablarna

Permalänk
Medlem

En snabb googling gav svar direkt från Corsair forum
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=132322

"Connecting via USB 3.0

Use one connector (the one with the keyboard icon) when connecting via USB 3.0

Connecting via USB 2.0

Use both connectors when using USB 2.0. Important Note: Plug in the connector with the two arrows icon first, and the connector with the keyboard icon second."

"This is simply the current difference between the USB 2.0 spec (500ma) va the USB 3.0 spec (900ma).

You simply have to use your USB ports as described above."

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av Naga:

Väntade du ett och ett halvt år med att prova eller kände du bara att nu var det läge för en uppdatering?

sry :/ tack för hjälpen @oskchr

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbaflex:

Ingen fara! Hoppas på en ny uppdatering 2027!

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Ingen fara! Hoppas på en ny uppdatering 2027!

haha eller hur

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.