Permalänk
Medlem

Jag vill gnälla över alla som gnäller över att jag gnäller , t.ex. min kära hustru.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan vi pausa denna tråd i en månad omedelbart?

Det finns ingen anledning att sitta och gnälla om sin livssituation just nu som svensk medborgare i Sverige just nu.

Passa då på att rannsaka din egen livssituation under denna månad och om "Gubbgnäll" verkligen är meningen med just ditt liv?

Tack på förhand! / AplAy.

Folk som inte tycker man har rätt att vara irriterad på diverse eller att få gnälla av sig om det, eftersom ens livssituation inte fyller deras krav på att vara kass nog för det.

Det finns väl för sjutton alltid någon som har det sjukt mycket värre än en själv. Hela grejen med gubbgnäll är väl också saker som egentligen kanske inte spelar någon (större) roll heller.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av hasenfrasen:

dvs jag får ta pension om jag vill - vilket jag tänker meddela min arbetsgivare idag.

Jahadu Anders, vafanken ska du NU börja gnälla på som snart-pensionär? Avskedsansökan inlämnad, sista dag 1 juni. Har ni några bra tips som kan göra livet surt för knegare som har bråttom i ICA-kön eller på väg till jobbet i bil?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jahadu Anders, vafanken ska du NU börja gnälla på som snart-pensionär? Avskedsansökan inlämnad, sista dag 1 juni. Har ni några bra tips som kan göra livet surt för knegare som har bråttom i ICA-kön eller på väg till jobbet i bil?

Gå med som ultraradikal i kontantupproret och bär endast mynt i minsta möjliga valör. Den är ju given.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jag har haft multitasking aktiverat sedan OS/2 Warp släpptes. Att gnälla över stort som smått är min jämra rättighet som (numera) officiellt auktoriserad gnällgubbe - dvs jag får ta pension om jag vill - vilket jag tänker meddela min arbetsgivare idag.

Välkommen i gänget, jag gick i pension vid 67 men knegade ändå vidare tills jag var 73 men det spelar ingen roll för vid 65 blir man ju just officiellt auktoriserad gnällgubbe.

När jag var 64 frågade HR när jag skulle sluta och svaret blev: "När ni får, så ställ mig utanför och lås dörren, om ni kan!"
Roligt är att om man går vid 65 så går man månadsskiftet innan man fyller 65 men om man går vi 67 så går man månadsskiftet efter man fyllt 67. Sen visade det sig att framförhållningen hos arbetsgivaren varit dålig så jag blev kvar till 73 eftersom de inte hittade någon som kunde ta över det jag höll på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Gå med som ultraradikal i kontantupproret och bär endast mynt i minsta möjliga valör. Den är ju given.

Eller småprata med kassörskan/kassören, det brukar reta gallfeber på en del stressputtar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Folk som inte tycker man har rätt att vara irriterad på diverse eller att få gnälla av sig om det, eftersom ens livssituation inte fyller deras krav på att vara kass nog för det.

Det finns väl för sjutton alltid någon som har det sjukt mycket värre än en själv. Hela grejen med gubbgnäll är väl också saker som egentligen kanske inte spelar någon (större) roll heller.

Jag var själv "gubbgnällig" bara för ett par veckor sedan över saker som posten, matpriserna, folk som verkar ha bråttom till döden i trafiken, för tankar om Tredje Världskriget under min livstid var liksom fantasier. Och sedan utbröt det hela.

På grund av närhetsprincipen så fick det mig att inse att:

Folk i Mellanöstern och vissa delar av Afrika har säkert redan anammat högre tacksamhetsgrad för de vet av erfarenhet hur fort det kan skita sig med det vi i Europa har tagit för givet. Vi har istället enbart reagerat fruktansvärt på terrordåd medan förstnämnda då bara kommenterat, "Första gången för er?".

Gnäll tolkar jag som att man tycker att man borde ha det 10 gånger bättre än vad man har.

Tacksam tolkar jag som att man inser att man kunde ha haft det 10 gånger värre än vad man faktiskt har.

Således handlar tacksamhet INTE om "skadeglädje" - att du skulle bara bli glad för att du vet att någon annan har det sämre.

Det handlar om att inte ta saker och ting för givet vilket sker automatiskt: man vänjer sig vid sitt hem, sina nya kläder och skor, sin livspartner, sina livsmedel, med mera.

T.ex. bara idag på gymmet så körde jag ben och det klämde mot knäet som jag hade fått sår på för jag vurpa med cykeln på fyllan i lördags. Snabbt insåg jag att, "Jag kunde ha varit utan ben och suttit i rullstol" och vips så fick jag ingen mer lust att "gnälla" på den minimala smärtan när det trycktes mot knäet.

Människor som genomgår näradödenupplevelser - t.ex. trafikolyckor, stroke, grävas ned i laviner, med mera - brukar kunna se på sina liv helt klart annorlunda efteråt. Det handlar om kontrast. Men jag tänker aldrig försöka tvinga någon till något, enbart "rekommendera"!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag vill gnälla på att det postas långa "hjälp-till-självhjälp"-inlägg om att sluta gnälla, i den enda, uttalade gnälltråden på ett forum. Det är oerhört mycket Jehovaspredikande-på-metalfestival över det hela.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Människor som genomgår näradödenupplevelser - t.ex. trafikolyckor, stroke, grävas ned i laviner, med mera - brukar kunna se på sina liv helt klart annorlunda efteråt. Det handlar om kontrast. Men jag tänker aldrig försöka tvinga någon till något, enbart "rekommendera"!

Vore det knas att gnälla på att man inte fått några nära-dödenupplevselser eller saknar diverse hot i sin närhet som kan få en att inte känna lite tacksamhet för det man har?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Choffe:

Jag vill gnälla på att det postas långa "hjälp-till-självhjälp"-inlägg om att sluta gnälla, i den enda, uttalade gnälltråden på ett forum. Det är oerhört mycket Jehovaspredikande-på-metalfestival över det hela.

Att likställa positiv psykologiforskning med religion känns ju sisådär om jag måste "gnälla" tillbaka!

Det kunde dock ha varit värre: vi kunde alla ha vaknat upp till Hesa Fredrik väckarklockor idag, så jag är tacksam över nuvarande situation!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det kunde dock ha varit värre ...

Det kunde alltid ha varit värre, oavsett situation förutom om man dött. Det går alltså alltid att hitta en orsak att inte gnälla om det bara är just det det gäller, att man inte har det värst. Jag har ofta hört folk säga: "gaska upp dig, det kunde ha varit värre" men det handlar inte om det. Vi är alla i en livssituation där det finns utrymme för grämelse och utrymme för förbättringar. Den här tråden är till just för grämelsen och har väldigt lite med det faktum att göra att det kunde varit värre. Det kunde alltid ha varit bättre också. Så visst ska vi "auktoriserade" gnällgubbar fortsätta vårt gnällande. Även om vi skänker mer än bara en tanke till de som lider runt om i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag har en kompis som bor i norra Norge där deras kommun rekommenderade att köpa massa jodprodukter. Det kan ju vara fler ställen som gör det och vips får folk nys om det här och vill göra samma sak.

Det kan nog enkelt starta en kedjereaktion.

Skrivet av stigw:

Det var säkert 10 år sedan jag köpte jodtabletter. Det hade dom inte hemma utan fick beställa. Då kändes det ändå tryggare att ha en förpackning hemma. Men anledningen kommer jag inte ihåg. Troligen var det nått problem med kärnkraftverk. Inte särskilt skrymmande med en lite påse i medicinskåpet. Min erfarenhet är att om man garderar sig inför någon olycka så brukar inget hända och tvärtom.

Och så när det blir skarpt läge och myndigheter måste gå ut med rekommendationer, så finns det risk att medicinen inte går att få tag på för allmänheten, p.g.a. att för många har redan hamstrat jodtabletter i förtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Och så när det blir skarpt läge och myndigheter måste gå ut med rekommendationer, så finns det risk att medicinen inte går att få tag på för allmänheten, p.g.a. att för många har redan hamstrat jodtabletter i förtid.

När det blir kö vid apoteket efter jodtabletter så behöver jag inte vara med. Att förbereda/gardera sig inför olyckor är inte att hamstra. Där jag bodde tidigare exploderade ställverket och vi var utan ström en vecka. Det var runt noll grader så inget frös sönder. Nu har jag två fotogenkaminer och bränsle hemma så jag kan hindra ledningar från att frysa sönder. Då blir det en mindre i kön vid nästa olycka. Har ingen koll på vad MSB tycker men beredskap mot olyckor kan inte vara fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smith:

Och så när det blir skarpt läge och myndigheter måste gå ut med rekommendationer, så finns det risk att medicinen inte går att få tag på för allmänheten, p.g.a. att för många har redan hamstrat jodtabletter i förtid.

Idag på vår ica maxi så var det rätt urplockat på soppor och annan burkmat. Tonfisk var soptomt.
Toapapper var det inte någon kris med men lite glesare än vanligt.

Ett jävla skit allt detta och hoppas att någon av de ryska tjänstemännen tar tag i detta och helt enkelt låter Plutten vandra vidare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Idag på vår ica maxi så var det rätt urplockat på soppor och annan burkmat. Tonfisk var soptomt.
Toapapper var det inte någon kris med men lite glesare än vanligt.

Toapapper har väl folk inte lyckats hinna göra slut på sen förra omgången

Storpack ris och pasta gapar tomt i affärerna här.

Större bensindunkar är svårt att få tag på
Elgeneratorer ser också ut att gå åt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Toapapper har väl folk inte lyckats hinna göra slut på sen förra omgången

Storpack ris och pasta gapar tomt i affärerna här.

Större bensindunkar är svårt att få tag på
Elgeneratorer ser också ut att gå åt.

Typiskt känslostyrda "folk", som låter ens beslut fattas av känslor. Inte konstigt att vi idag har en ökad grad av mentalt svaga folk i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Typiskt känslostyrda "folk", som låter ens beslut fattas av känslor. Inte konstigt att vi idag har en ökad grad av mentalt svaga folk i mitt tycke.

Vet inte helt om jag håller med om att det klassas som känslostyrt och mentalt svagt att förbereda sig.
Det är väl mer att följa det MSB säger om vad man bör ha hemma om det händer nåt. Det är kanske först nu folk förstår vad som kan hända och lyfter röven.

Själv har jag haft detta hemma sen en lång tid tillbaka, skulle inte säga att jag är känslostyrd för det.
Mer planlagt ifall strömmen och vattnet skulle gå så man kan värma och föda familjen i minst en vecka, kan aldrig skada.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Nytt klagomål, använder mig då och då av hitta.se för att snabbt se hur långt det är mellan olika städer eller liknande, mest bara för att få ett hum. Jag fick för mig att en av hittas grundidéer var just deras karttjänst och kunna få fram avstånd men nu tycks detta vara något som ligger väldigt långt ner på priolistan och de har verkligen gömt funktionen.
Nu tycks det vara mer gjort för att hitta olika typer av service och shopping runt om i landet.

Man får helt enkelt släppa hitta.se och gå över helt och hållet till google maps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nytt klagomål, använder mig då och då av hitta.se för att snabbt se hur långt det är mellan olika städer eller liknande, mest bara för att få ett hum. Jag fick för mig att en av hittas grundidéer var just deras karttjänst och kunna få fram avstånd men nu tycks detta vara något som ligger väldigt långt ner på priolistan och de har verkligen gömt funktionen.
Nu tycks det vara mer gjort för att hitta olika typer av service och shopping runt om i landet.

Man får helt enkelt släppa hitta.se och gå över helt och hållet till google maps.

Jag brukar bara skriva t ex Stockholm to Göteborg och skicka det till Google som en vanlig sökning om det är från datorn. Tyvärr får man ibland en massa sponsrade länkar ovanför kartrutan som dyker upp. Just Stockholm till Göteborg är ett sådant fall. Ibland är Google också enastående korkat. T ex om man tar Stockholm to Gysinge så visar idiotsökmotorn inte orten Gysinge utan Gysinge byggnadsvårds butik i Stockholm. Avstånd 2 km (från Gustav Adolfs torg). Ridå!

Jo, det sistnämnda är det bara några dagar sedan jag försökte. Det blev till att gå till själva kartfunktionen och pilla in det. Om man vet vad man ska lägga till går det i och för sig ändå, för skriver man Stockholm to Gysinge, Sandviken så förstår till och med Google.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Jag brukar bara skriva t ex Stockholm to Göteborg och skicka det till Google som en vanlig sökning om det är från datorn. Tyvärr får man ibland en massa sponsrade länkar ovanför kartrutan som dyker upp. Just Stockholm till Göteborg är ett sådant fall. Ibland är Google också enastående korkat. T ex om man tar Stockholm to Gysinge så visar idiotsökmotorn inte orten Gysinge utan Gysinge byggnadsvårds butik i Stockholm. Avstånd 2 km (från Gustav Adolfs torg). Ridå!

Jo, det sistnämnda är det bara några dagar sedan jag försökte. Det blev till att gå till själva kartfunktionen och pilla in det. Om man vet vad man ska lägga till går det i och för sig ändå, för skriver man Stockholm to Gysinge, Sandviken så förstår till och med Google.

Blir till att börja köra på din variant kanske eller så är det google maps direkt som gäller.
Man använder google till så mycket men ibland vill man använda en sida som man tycker funkat bra förr och fastnat i det tänket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Blir till att börja köra på din variant kanske eller så är det google maps direkt som gäller.
Man använder google till så mycket men ibland vill man använda en sida som man tycker funkat bra förr och fastnat i det tänket.

Beroende på webbläsare kan man ju lägga in egna sökfunktioner som är enkelt åtkomliga med ett prefix. Jag har exempelvis m för google maps, i för imdb, d för duckduckgo och w för wikipedia.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RetarDeD:

Vet inte helt om jag håller med om att det klassas som känslostyrt och mentalt svagt att förbereda sig.
Det är väl mer att följa det MSB säger om vad man bör ha hemma om det händer nåt. Det är kanske först nu folk förstår vad som kan hända och lyfter röven.

Själv har jag haft detta hemma sen en lång tid tillbaka, skulle inte säga att jag är känslostyrd för det.
Mer planlagt ifall strömmen och vattnet skulle gå så man kan värma och föda familjen i minst en vecka, kan aldrig skada.

Nu tänkte jag lite mer globals/generellt som jag kanske inte gav sken av.

Men titta på tyskland, slänga ner kärnkraftverken verkade väldigt känslostyrt efter fukushima (även om det kanske inte är 100% sanning).
Sedan folk som har panik, mega-ångest osv för de KÄNNER nåt som media prånglat på dem osv. Inga beslut baserat på fakta utan bara känslor.
Känner du igen "slagorden" "ord är våld"? Samma princip där..

Det är där jag placerar de mentalt svaga som verkar floda i vårt samhälle idag.
Fakta funkar inte, utan det är var random svagis KÄNSLOR som får avgöra saken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stigw:

Det var säkert 10 år sedan jag köpte jodtabletter. Det hade dom inte hemma utan fick beställa. Då kändes det ändå tryggare att ha en förpackning hemma. Men anledningen kommer jag inte ihåg. Troligen var det nått problem med kärnkraftverk. Inte särskilt skrymmande med en lite påse i medicinskåpet. Min erfarenhet är att om man garderar sig inför någon olycka så brukar inget hända och tvärtom.

Skrivet av reverend benny:

Jag har alltid undrat hur länge en dos jod räcker?
Gissar att tanken är att man tar en dos efter det hänt något och sedan packar resväskan och flyr till ett icke radioaktivt ställe asap?

(med flera)
Om ni har ett potentiellt behov av jodtabletter (bor "nära" ett kkv) så har ni redan fått sådana hemskickade till er, för flera år sedan: har ni inte fått några sådana i brevlådan: ni har inget behov!

Och landar en kärnvapenmissil på er... ja då hjälper inte jodtabletter (de är mot upptag av radioaktivt jod i sköldkörteln, och då är syftet med jodtabletter att man vill "mätta" sköldkörteln med Icke-radioaktivt jod, så att inget radiooaktivt jod (behöver) tas upp.

Jodtabletter hjälper inte mot "generell" (radio)aktivitet! (högst förenklat)

Permalänk
Medlem

Något som stör mig något så in i h-vette är att man ska förstöra alla läsksorter med mindre socker mer aspartam!

Köpte en sockerdricka på ica för ett tag sedan… häller upp drick och tänker va är detta?!
Läser på flaskan, sockerdricka nu med 30% mindre socker. Wtf lixom!
Fler och fler sorter blir ”light”, mindre socker, och någon mellanväg.
Fantan är helt förstörd, Coca-Cola vanilj finns bara som zero i pet-flaska.
Fanta citron verkar börja försvinna och ersättas av zero. Sprite smakar inte samma sak länge

Kan låta som ett litet problem men köper jag läsk vill jag ju ha lättflytande sirap. Visst skapa hur många light-varianter ni vill men låt folk som vill ha vanlig läsk få det!

Känns lite vridet när man hellre väljer Eldorados 2L för 9:- apelsinläsk då den faktiskt smakar bättre än Fantan! Vill jag ha fruktsafter köper jag juice! Brämhults är smarrig tex!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperNova:

Något som stör mig något så in i h-vette är att man ska förstöra alla läsksorter med mindre socker mer aspartam!

Köpte en sockerdricka på ica för ett tag sedan… häller upp drick och tänker va är detta?!
Läser på flaskan, sockerdricka nu med 30% mindre socker. Wtf lixom!
Fler och fler sorter blir ”light”, mindre socker, och någon mellanväg.
Fantan är helt förstörd, Coca-Cola vanilj finns bara som zero i pet-flaska.
Fanta citron verkar börja försvinna och ersättas av zero. Sprite smakar inte samma sak länge

Kan låta som ett litet problem men köper jag läsk vill jag ju ha lättflytande sirap. Visst skapa hur många light-varianter ni vill men låt folk som vill ha vanlig läsk få det!

Känns lite vridet när man hellre väljer Eldorados 2L för 9:- apelsinläsk då den faktiskt smakar bättre än Fantan! Vill jag ha fruktsafter köper jag juice! Brämhults är smarrig tex!

Jo folk inser ju alltid sitt eget bästa och gör de bästa valen?

"54 procent av vuxna i Sverige är överviktiga"

"Vid mätningen 2020 uppgav mer än hälften, 52 procent, av Sveriges befolkning 16–84 år övervikt eller fetma (figur 1). Förekomsten var högre bland män, 57 procent, än bland kvinnor, 46 procent"

"Övervikt och fetma kvar på höga nivåer bland 4-åringar i Sverige"

...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperNova:

Något som stör mig något så in i h-vette är att man ska förstöra alla läsksorter med mindre socker mer aspartam!

Köpte en sockerdricka på ica för ett tag sedan… häller upp drick och tänker va är detta?!
Läser på flaskan, sockerdricka nu med 30% mindre socker. Wtf lixom!
Fler och fler sorter blir ”light”, mindre socker, och någon mellanväg.
Fantan är helt förstörd, Coca-Cola vanilj finns bara som zero i pet-flaska.
Fanta citron verkar börja försvinna och ersättas av zero. Sprite smakar inte samma sak länge

Kan låta som ett litet problem men köper jag läsk vill jag ju ha lättflytande sirap. Visst skapa hur många light-varianter ni vill men låt folk som vill ha vanlig läsk få det!

Känns lite vridet när man hellre väljer Eldorados 2L för 9:- apelsinläsk då den faktiskt smakar bättre än Fantan! Vill jag ha fruktsafter köper jag juice! Brämhults är smarrig tex!

Väx upp och sluta hälla i dig socker. Hela det här forumet känns som ett halvt steg från typ2 diabetes med allt tjat om läsk både i forum och från redaktion.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Väx upp och sluta hälla i dig socker. Hela det här forumet känns som ett halvt steg från typ2 diabetes med allt tjat om läsk både i forum och från redaktion.

Det är tur vi har kompetenta personer som bestämmer över vad vi får göra med våra liv , människan är för dum för att bestämma över sina egna liv , länge leve the Matrix....

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv

Lite olustkänsla över hela Ukraina-situationen. Såg att mängden kontantuttag har ökat med 2-siffriga procentenheter. Till vilken nytta när det knappt finns några butiker som tar emot dessa längre. Ändå har man det ganska bra jämfört med andra som får hemmet sönderbombat. Jag kan känna skuld att Europa gjorde sig beroende av rysk gas och därför medfinansiär till kriget. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Väx upp och sluta hälla i dig socker. Hela det här forumet känns som ett halvt steg från typ2 diabetes med allt tjat om läsk både i forum och från redaktion.

Snarare så att jag vill dricka god läsk men sällan.
Ska man vara sån kan man ju lika gärna förbjuda/ta bort alkohol. Det skapar ju mer problem.

Ser heller inte problemet med vanligt socker. Det är naturligt och i princip allt i naturen är programmerat att jaga/gilla socker. Är ju en toppenbra energikälla.