PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Det är nog för sent nu.

Då priset drogs av i kassan innan.

Då är det nog kört nu då....kul

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Hade rätt pris (13:43), men inte fått bekräftelse än heller från vare sig Klarna eller Elgiganten.
Så sitter lugnt ner i båten yet.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, buggigaste hemsidan någonsin! Det är helt sjukt hur mycket den hoppar och studsar på en mobil. Tror jag fick igenom en i alla fall för bara några minuter sen. Med Klarna buggade det satan så jag valde nåt som heter Ecster och dom (Ecster) var snabba med att skicka mail. Har inte fått nån orderbekräftelse, dock. Har en känsla av att dom tog sig vatten över huvudet och den blir avbokad, möjligtvis. Aja, jag gjorde mitt bästa.

Permalänk
Medlem

Standard går fortfarande att köpa. Digital är slut.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Du min vän är en stjärna!!! Jag fick rätt pris och ordern gick igenom

Tack!!!

Permalänk

har fått mina sms och mail nu. 14.00

Permalänk
Medlem

Yees knep 1 för 5990kr

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlemvin:

har fått mina sms och mail nu. 14.00

När fick du igenom din beställning?
Inget SMS eller mail än. Min "gick igenom" 13:43.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Fick igenom tack som fan! stor chans något har blivit galet skulle jag tro!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

När fick du igenom din beställning?
Inget SMS eller mail än. Min "gick igenom" 13:43.

13.44 ish

Permalänk

Till er som inte lyckats säkra en ännu

Pröva spamma lägg i varukorg, det funkade för mig, till slut så släpps någons reservation!

Edit: på Elgiganten!

Förtydligande att jag menade Elgiganten
Permalänk
Medlem

Fick igenom klarna beställning 13:43 - fick mail 13:51 att den annullerats då betalningsmetod ej godkändes.
14:01 gick jag igen, betalade med kort, gick igenom och pengarna är dragna.

Har inte fått någon beställningsbekräftelse än trots att pengarna är dragna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Tack!
Den var ibockad men det funkade att bocka ur och bocka i igen. Firefox funkade för övrigt inte för mig när jag skulle slutföra köpet men det funka med Chrome.
Inte fått något mail får se om det blir något.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

Jag kom till slut vidare men till priset 99999:- istället för 5990:-

Den var 99999:- trots att jag är medlem. Försökte en gång genom Klarna med det beloppet med hjärtat i halsen, tänkte att det skulle ändras, men Klarna släppte inte igenom det (som tur är, I guess). Bockade av och på igen på medlemsknappen och jag tror det funkade för mig då. Osäker då allt var kaos på deras sida. För mycket fluff när man är på mobil. Dom har för många saker för deras kapacitet, tyvärr. Det är 2022 och deras sida känns som från 1999.

Permalänk
Medlem

Lyckades faktiskt lägga en i kundvagnen redan innan 13.37 och kom hela vägen till kassan och betalning. Däremot hängde sig sidan vid varje försök att slutföra betalningen. Gav upp efter ett tag och kommer tillbaka runt 13.50. Då fick jag igenom en hel order och pengarna har dragits från kortet. Ingen orderbekräftelse har dykt upp än dock så återstår att se vad som händer.

EDIT: Där kom orderbekräftelsen på SMS

Permalänk
Medlem

Fick SMS att den är bekräftad.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Till er som inte har fått bekräftelsemail från El-giganten än så var jag i kontakt med deras kundtjänst som menade att deras sida är kraftigt belastade och att så länge man har fått sitt ordernummer så kan man vara lugn då ordern har gått igenom

Permalänk
Medlem

Fick nu bekräftelse på sms 10-15 min efter betalning.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Jag gjorde exakt så och fick då rätt pris. Har fått bekräftelse av Elgiganten nu.

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk

Enligt Klarna så kan jag se mitt order, och nu fick även ett sms från elgiganten om tack för beställningen dock så kan man inte gå vidare i smset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Fick SMS att den är bekräftad.

Skrivet av ElZoido:

Fick nu bekräftelse på sms 10-15 min efter betalning.

Samma för mig!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

Jag gjorde exakt så och fick då rätt pris. Har fått bekräftelse av Elgiganten nu.

Härligt! Fick precis ett SMS jag också, blev rädd att jag sköt mig själv i foten där och att ni rackare gick före mig i kön...

Permalänk
Medlem

Ser i Klarna-appen att beställningen (13:43) gick igenom.
Men inget SMS eller mail än så länge... 😬

Permalänk
Medlem

Det är kaos hos dom nu. Själv lyckades jag klippa en. Fått i alla fall sms-bekräftelse 10-15 efter lyckad beställning och betalningen registrerad hos banken. På jobbet så har elgiganten som kund då vi har installatörer för dom. Min kollega går galen just nu eftersom deras system ligger nere mer eller mindre hehe. Så kanske inte så bra planerat från deras sida.

Permalänk

La en order hos klarna, vilket visar ett reserverat belopp.
Sen fick jag ett mail om att min order annulerats.

Då köpte jag en med Swish istället, så pengarna är dragna, men i min order historik finns ingenting.

Jävligt stabilt Elgiganten, jävligt stabilt...

Permalänk
Medlem

Lyckades förmodligen knipa en diskversion, har fått bekräftelse via sms. Dock så tycks ju hemsidan lite smått kajko just nu, kan inte se min orderhistorik alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ser i Klarna-appen att beställningen (13:43) gick igenom.
Men inget SMS eller mail än så länge... 😬

Fick en bekräftelse via sms kl. 14:14 (la beställningen kl 13:50). Fortfarande inget via mejl.


Stod så här direkt efter jag hade lagt beställningen:

Citat:

Tack! Vi har mottagit din order
Av säkerhetsskäl kan du inte längre se din orderbekräftelse.

Vad är det för trams? Varför ska man inte kunna se sin order?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

La en order hos klarna, vilket visar ett reserverat belopp.
Sen fick jag ett mail om att min order annulerats.

Då köpte jag en med Swish istället, så pengarna är dragna, men i min order historik finns ingenting.

Jävligt stabilt Elgiganten, jävligt stabilt...

När la du din beställning?
Har också beloppet reserverat hos Klarna.
"Lade beställning" 14:43. Men inget sms eller mail än. Varken om annulering eller godkännande 😕

Syns ditt första köp kvar i Klarna eller har de plockat bort det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Fick en bekräftelse via sms kl. 14:14 (la beställningen kl 13:50). Fortfarande inget via mejl.


Stod så här direkt efter jag hade lagt beställningen:

Vad är det för trams? Varför ska man inte kunna se sin order?

För att du inte köpt något. Du har skänkt dem pengar