PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avoxus:

Någon som bokade hos Mediamarkt den 21/1 som hört något? Radiotystnad här..

Kanske jag som är optimist som förväntar sig någon kommunikation efter tre veckor 😅

Verkar som att de börjat ta in beställningar i butiken igen.

Jag hämtade min den 2/2 och jag blev uppringd när den fanns på plats för upphämtning.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Skrivet av Avoxus:

Någon som bokade hos Mediamarkt den 21/1 som hört något? Radiotystnad här..

Kanske jag som är optimist som förväntar sig någon kommunikation efter tre veckor 😅

Verkar som att de börjat ta in beställningar i butiken igen.

Jag bokade 21/1 och hade mejlkontakt med deras kundtjänst i början av februari. Den 3 februari fick jag besked att de inte hade fått in leveransen på mitt PS5 än men att det förhoppningsvis skulle komma under veckan eller nästa vecka.

Jag har inte hört något än, men jag hoppas verkligen inte att det drar ut på tiden i veckor till.

Min tanke var att försöka knipa en PS5 via Webhallens släpp där ledtiden verkar vara betydligt kortare, men ha Mediamarkt som backup (det är ju öppet köp och då kan nästa i kö få bli glad). Men hos Webhallen har jag missat två släpp där min order direkt avbokats då jag missade att man inte fick välja hämtning och betalning i butik. Värre är att det i min profil hos Webhallen står fel för- och efternamn. Mina namn är registrerade just som "Förnamn" och "Efternamn" och detta är inget de kan ändra på i kundtjänst eller i butik, utan man behöver skicka in en ändringsblankett med personbevis från Skatteverket. Handläggningstiden hos Webhallen är sen 30 dagar men med brasklapp att det vid behov kan ta ytterligare 60 dagar. Så hos Webhallen lär jag inte få tag på någon PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Jag bokade 21/1 och hade mejlkontakt med deras kundtjänst i början av februari. Den 3 februari fick jag besked att de inte hade fått in leveransen på mitt PS5 än men att det förhoppningsvis skulle komma under veckan eller nästa vecka.

Jag har inte hört något än, men jag hoppas verkligen inte att det drar ut på tiden i veckor till.

Min tanke var att försöka knipa en PS5 via Webhallens släpp där ledtiden verkar vara betydligt kortare, men ha Mediamarkt som backup (det är ju öppet köp och då kan nästa i kö få bli glad). Men hos Webhallen har jag missat två släpp där min order direkt avbokats då jag missade att man inte fick välja hämtning och betalning i butik. Värre är att det i min profil hos Webhallen står fel för- och efternamn. Mina namn är registrerade just som "Förnamn" och "Efternamn" och detta är inget de kan ändra på i kundtjänst eller i butik, utan man behöver skicka in en ändringsblankett med personbevis från Skatteverket. Handläggningstiden hos Webhallen är sen 30 dagar men med brasklapp att det vid behov kan ta ytterligare 60 dagar. Så hos Webhallen lär jag inte få tag på någon PS5.

Var precis inne i butiken och frågade om min beställning. De hänvisade till ”nästa batch” så utifrån att vissa redan fått deras konsoler levererade så verkar det som att de missat några ordrar. Blev hänvisad till att avvakta och se. För att de hade ingen prognos när detta skulle bli.

Permalänk
Skrivet av Avoxus:

Var precis inne i butiken och frågade om min beställning. De hänvisade till ”nästa batch” så utifrån att vissa redan fått deras konsoler levererade så verkar det som att de missat några ordrar. Blev hänvisad till att avvakta och se. För att de hade ingen prognos när detta skulle bli.

De kanske hade fått flera batcher att ta upp beställningar för. Jag förbokade ganska sent. Jag tror (taget från minnet) att de öppnade för bokning på morgonen eller förmiddagen, och jag var inne först på eftermiddagen typ 14-15. Så jag hamnade kanske i en senare batch. När på dagen bokade du?

Permalänk

Jag väntar på min sen början av december, också från MediaMarkt. Sist jag pratade med de så skulle de få en ny batch i mitten av FEB, inga garantier på att jag ska få min iallafall.

Permalänk
Skrivet av Avoxus:

Någon som bokade hos Mediamarkt den 21/1 som hört något? Radiotystnad här..

Kanske jag som är optimist som förväntar sig någon kommunikation efter tre veckor 😅

Verkar som att de börjat ta in beställningar i butiken igen.

Jag hämtade min den 1 februari i MediaMarkt Umeå.

Permalänk
Medlem

Fick mail inatt kl 5 om att min bokade ps5 på Dustin 2020-11-13 nu förväntas i lager 2022-02-28. Hade helt glömt att jag hade en bokning där. Polaren får den.

Permalänk
Skrivet av tOPO:

Fick mail inatt kl 5 om att min bokade ps5 på Dustin 2020-11-13 nu förväntas i lager 2022-02-28. Hade helt glömt att jag hade en bokning där. Polaren får den.

Hade du beställt en digital eller standard? Jag hade beställning på en digital från 2020-10-28, men gav upp den tidigare i år och köpte en standard edition på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNikodemusx:

Hade du beställt en digital eller standard? Jag hade beställning på en digital från 2020-10-28, men gav upp den tidigare i år och köpte en standard edition på webhallen.

Det är en digital variant. Galet vad det tog tid men perfekt inför elden ring som vi båda är taggade över.

Permalänk
Medlem

Jisses vilken tid det verkar ta för många att få sin beställning. Jag har väntat sen 4 februari via netonnet och ingen info mer än att jag är i någon slags kö. Beundrar allas tålamod som väntat bra mycket längre än en själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobDe:

Jisses vilken tid det verkar ta för många att få sin beställning. Jag har väntat sen 4 februari via netonnet och ingen info mer än att jag är i någon slags kö. Beundrar allas tålamod som väntat bra mycket längre än en själv

Tänkte uppdatera med att det idag äntligen har skickats

Permalänk
Skrivet av tOPO:

Det är en digital variant. Galet vad det tog tid men perfekt inför elden ring som vi båda är taggade över.

Hörde från en annan som beställt från dustin att de skickade ut att det nya datumet inte stämde. Intressant eftersom att de råkade göra samma sak under förra våren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNikodemusx:

Hörde från en annan som beställt från dustin att de skickade ut att det nya datumet inte stämde. Intressant eftersom att de råkade göra samma sak under förra våren...

Japp. Fick det mailet igår. Riktigt skräpigt måste jag säga. Jag misstänker att någon på lagret klickade bort ett par enheter och sålde till sig själv. Either way, min polare får spela elden ring på ps4 tillsvidare.

Permalänk

Fick mail idag att min order nu var skickad från netonnet! Beställde den 4/2.

Permalänk

Fortfarande ingeting frän MediaMarkt. Jag börjar nästan ge upp och vänta till Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billyspizza:

Fortfarande ingeting frän MediaMarkt. Jag börjar nästan ge upp och vänta till Jul.

Ge inte upp! Jag lyckades knipa en från Webhallen i förmiddags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billyspizza:

Fortfarande ingeting frän MediaMarkt. Jag börjar nästan ge upp och vänta till Jul.

Jag pratade med kundservice på Mediamarkt och de sa att de fördelas inte ut till de olika butikerna baserat på beställningar de tagit in. Utan de får in ”de som skickas”.

Tror därför att det kan finnas längre väntetider på PS5 om man beställer i något särskilt varuhus som är mer populärt.

Enligt kundtjänst fanns det förbokningar i butiken i Stockholm från december 2021 som inte var levererade ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkinen:

Ge inte upp! Jag lyckades knipa en från Webhallen i förmiddags.

Jag med men ser nu att de avbeställt den utan någon vidare information. Försöker nå supporten nu för att se vad som skett.

EDIT: Nice. De avbokade den för att man tydligen endast fick beställa den med leverans/frakt, inte upphämtning i butik som jag valde. Måste ha missat den delen i all hast. Man vill ju boka/köpa asap PS: fick inget mail eller liknande utan de avbokade utan att säga något så om någon lyckades boka en sådan och valde upphämtning i butik så har jag dåliga nyheter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Beställde en PS5 från Webhallen igår. Har precis fått en bekräftelse från Budbee som säger att jag får konsolen levererad idag. Osäker på om detta kan stämma dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av josheporsche:

Beställde en PS5 från Webhallen igår. Har precis fått en bekräftelse från Budbee som säger att jag får konsolen levererad idag. Osäker på om detta kan stämma dock.

Webhallen fick in cirka 50 extra i lager idag sslm dom sålde för en timme sedan, så sannolikheten att dom skulle sälja fler idag utan att prioritera er som köpte igår är nog låg.

Permalänk
Avstängd

Måste ha varit någonting för bara vissa kunder. För jag refreshade sidan igår under hela dagen mellan 06 - 16 och såg ingenting.
Samma sak idag mellan 06 - nu, kl 10.47

Permalänk
Medlem

Yes det var endast för medlemmar.

- från Webhallens Facebook

MiniDrop på PS5! (detta kommer gå fort)

För att minska outhämtade ordrar i butik och returer till huvudlagret gör vi det här släppet helt digitalt för medlemmar nivå 1 och uppåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danieleet:

Yes det var endast för medlemmar.

- från Webhallens Facebook

MiniDrop på PS5! (detta kommer gå fort)

För att minska outhämtade ordrar i butik och returer till huvudlagret gör vi det här släppet helt digitalt för medlemmar nivå 1 och uppåt.

Är inloggad och medlem över 13. Såg ändå ingenting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är inloggad och medlem över 13. Såg ändå ingenting?

Då var du troligtvis helt enkelt inte tillräckligt snabb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danieleet:

Då var du troligtvis helt enkelt inte tillräckligt snabb.

Hur snabbt försvann de då?

Lite drygt att man missar både xbox och ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hur snabbt försvann de då?

Lite drygt att man missar både xbox och ps5.

Några minuter tyvärr

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Hur snabbt försvann de då?

Lite drygt att man missar både xbox och ps5.

Jag lyckades placera en order 09:27. Enligt orderstatus har den 11:02 paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

För den som sett mina tidigare inlägg så var Webhallen mycket snabba på att rätta mitt namn i profilinställningarna vilket möjliggjorde för mig att få igenom ett köp idag. Beröm till Webhallen för den snabba hanteringen.

Den förhandsbokning jag har hos Mediamarkt kommer avbeställas så snart jag fått leveransen från Webhallen, så hoppas jag att någon annan i kön snabbare kan få sin enhet därifrån

Permalänk
Fyndjägare

Netonnets köpknapp var igång några minuter igår.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Netonnets köpknapp var igång några minuter igår.

jag hittar inte ens produktsidan för ps5 där

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •