Permalänk

Inet presentkort 28800kr

Nyligen gjort ett återköp på en laptop som jag var missnöjd med på Inet. Har insett att jag gärna använder pengarna till annat och säljer därför presentkortet här till ett rabatterat pris.

Startar budgivningen på 25k då det är en vara som inte "tappar" värde om ni ändå ska handla på Inet. Efter budgivningen är klar får vi komma överrens om exakt hur vi ska sköta försäljningen, men tänker swish och andra säkerhetsåtgärder som ni önskar!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kan du kolla med Inet om du kan dela upp det? Typ 5000 per kort?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Konstigt att du får det som presentkort. Du borde kunna få det kontant tycker jag.
Lite offside men tänker det är en riktigt besvärlig vara att sälja.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Konstigt att du får det som presentkort. Du borde kunna få det kontant tycker jag.
Lite offside men tänker det är en riktigt besvärlig vara att sälja.

Nja kan ju vara gw från Inets sida om han efter några månader ångrar sig och ångerrätten sen länge gått ut men dom är justa att lösa det ändå. han kan ju också h fått erbjudande om återköp kontant med värdeavdrag eller presentkort på fulla värdet i ovan scenario.

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Avstängd

Använd presentkortet till att köpa presentkort med lägre värde

Permalänk

Jag är intresserad av lägre värde.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Hur kan du sälja detta på ett säkert sätt? Presentkort medför alltid en risk för bedrägeri, och nu är det inga små summor.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur kan du sälja detta på ett säkert sätt? Presentkort medför alltid en risk för bedrägeri, och nu är det inga små summor.

förslag är väl att mötas upp på valfri inetbutik som scannar kortet och kontrollerar äkthet samt belopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

förslag är väl att mötas upp på valfri inetbutik som scannar kortet och kontrollerar äkthet samt belopp?

Även om man gör på det sättet så kan säljaren ta en bild på siffrorna på kortet, sälja det och sen promenera hem och beställa hem saker med dem. Eller det är väl så de flesta presentkort fungerar?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Även om man gör på det sättet så kan säljaren ta en bild på siffrorna på kortet, sälja det och sen promenera hem och beställa hem saker med dem. Eller det är väl så de flesta presentkort fungerar?

förslag 2 är att mötas upp på valfri inetbutik som scannar kortet och kontrollerar äkthet samt belopp samt för över beloppet på nytt kort som ges till nya ägaren när affären är avklarad

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Även om man gör på det sättet så kan säljaren ta en bild på siffrorna på kortet, sälja det och sen promenera hem och beställa hem saker med dem. Eller det är väl så de flesta presentkort fungerar?

om de nu går till en butik så kan de ju köpa ett nytt presentkort med samma summa och nytt nummer som inte säljaren får tillgång till

Permalänk
Medlem

Det låter som bra lösningar. Hoppas alla köpare är så försiktiga.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Bjuder 4000 för ett 5000 kort.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Kan du kolla med Inet om du kan dela upp det? Typ 5000 per kort?

Skrivet av Gainsgoblin:

Konstigt att du får det som presentkort. Du borde kunna få det kontant tycker jag.
Lite offside men tänker det är en riktigt besvärlig vara att sälja.

Skrivet av Klubba:

Använd presentkortet till att köpa presentkort med lägre värde

Har kollat med Inet och får tyvärr inte dela upp kortet. Går ej heller att köpa mindre presentkortet för detta vilket är synd :/ Det går att använda delar av presentkortet, men då måste jag ge ut koden till hela presentkortet vilket betyder att personen har tillgång till hela oavsett hur mycket den ska använda.

Permalänk
Skrivet av Kaninjägarn:

Nja kan ju vara gw från Inets sida om han efter några månader ångrar sig och ångerrätten sen länge gått ut men dom är justa att lösa det ändå. han kan ju också h fått erbjudande om återköp kontant med värdeavdrag eller presentkort på fulla värdet i ovan scenario.

I just det här fallet var laptopen felaktig. Väldigt höga temps, lös bezel, wifi/bluetooth slutade fungera sporadiskt etc. Lämnade tillbaka datorn till inet inom 6 månader men de kunde enligt teknikern "enbart" göra ett återköp på datorn för 90% av ursprungsvärdet, samt ge mig presentkort på detta.

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Det låter som bra lösningar. Hoppas alla köpare är så försiktiga.

Håller med. Förstår att folk är försiktiga vid köp av presentkort och gillar lösningarna ni har föreslagit. Kan själv tänka mig att man kör facetime samt verifierar allt genom att swisha varandra en mindre summa. Kan även kontakta inet och fråga om man kan "byta ut" det gamla presentkortet mot ett nytt vid eventuellt köp. Alltså att man annulerar det gamla.

Om inte annat får man väl vänta tills man behöver köpa nytt från inet

Permalänk

Har du testat att köpa ett presentkort för presentkortet? Har Inet lagt in någon manuell spärr?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Har du testat att köpa ett presentkort för presentkortet? Har Inet lagt in någon manuell spärr?

Undrar jag också, var ju inga problem att lägga presentkort i varukorgen och sen välja betala med presentkort i.a.f, testade det innan jag skrev mitt inlägg. Nu hade jag ju ingen presentkort och kod för att slutföra affären med så kanske blockeras senare? Men har du provat?

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Har du testat att köpa ett presentkort för presentkortet? Har Inet lagt in någon manuell spärr?

Skrivet av Klubba:

Undrar jag också, var ju inga problem att lägga presentkort i varukorgen och sen välja betala med presentkort i.a.f, testade det innan jag skrev mitt inlägg. Nu hade jag ju ingen presentkort och kod för att slutföra affären med så kanske blockeras senare? Men har du provat?

Har prövat detta. Försökte gå "hela vägen" och genomföra köpet men funkade ej :/

Permalänk

Jag skulle kontakta Inet igen och be dom dela upp det. Ibland pratar man bara med fel person. Dom får ju ändå sälja varor. Eller vad säger ni @Inet om ni lyssnar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Du har PM.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Tar du emot kryotovaluta som betalning?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Skrivet av mattanmattan:

Tar du emot kryotovaluta som betalning?

Absolut. Skicka förslag i dm!

Permalänk
Skrivet av mackemong:

Absolut. Skicka förslag i dm!

Fick du mitt PM?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Skulle det inte gå ifall ts skulle köpa saker med presentkortet och skriva köparens adress?

Isf hade jag möjligen varit intresserad vid rätt pris

Permalänk

Jag har erbjudit mig att säljaren ska köpa en vara sen köper jag den vara av säljaren men har vill sälja hela kortet på en gång vilket jag tror blir mycket svårt. Även fast han skulle sänka till 20 tusen så tror jag det blir svårt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Jag har erbjudit mig att säljaren ska köpa en vara sen köper jag den vara av säljaren men har vill sälja hela kortet på en gång vilket jag tror blir mycket svårt. Även fast han skulle sänka till 20 tusen så tror jag det blir svårt.

Jo helt rätt. Sitter ju i en knipig sits iom de hutlösa priserna på datordelar också. Har haft ett par som varit intresserade för 25k, men problemet blir att det inte går att fixa ett nytt presentkort som enbart blir köparens. Jag har fortfarande praktiskt sett tillgång till presentkortet som de köpt. Har pratat med inet och verkar som att det kortet jag har är det enda jag får. Förstår att folk inte blir så bekväma med att köpa kort när de vet att jag fortfarande har tillgång till det.

Nåväl, visste att det skulle bli en hard sell när jag först la ut det. Tror den enda praktiska lösningen är om jag säljer kortet till någon som använder hela summan, och tar betalningen i efterhand. Då blir det å andra sidan jag som måste ha en hel del tilit, suck. Vill ändå tacka alla som visade intresse, och kortet kommer finnas kvar för 25k om någon blir intresserad. Kan även tänka mig att sälja hälften eller dyl av kortet för ett rabatterat pris.

Permalänk

Är väl annars ganska smidigt att du köper det jag behöver sen köper jag det av dig. Summan sjunker och det blir lättare att sälja.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av mackemong:

Jo helt rätt. Sitter ju i en knipig sits iom de hutlösa priserna på datordelar också. Har haft ett par som varit intresserade för 25k, men problemet blir att det inte går att fixa ett nytt presentkort som enbart blir köparens. Jag har fortfarande praktiskt sett tillgång till presentkortet som de köpt. Har pratat med inet och verkar som att det kortet jag har är det enda jag får. Förstår att folk inte blir så bekväma med att köpa kort när de vet att jag fortfarande har tillgång till det.

Nåväl, visste att det skulle bli en hard sell när jag först la ut det. Tror den enda praktiska lösningen är om jag säljer kortet till någon som använder hela summan, och tar betalningen i efterhand. Då blir det å andra sidan jag som måste ha en hel del tilit, suck. Vill ändå tacka alla som visade intresse, och kortet kommer finnas kvar för 25k om någon blir intresserad. Kan även tänka mig att sälja hälften eller dyl av kortet för ett rabatterat pris.

Kom pm

Permalänk

Annonsen är avslutad