Permalänk
Medlem

MSI 3070Ti Ventus

Update: Tog risken och testade det i sonens dator. Fick bild in till Windows,starta om datorn och ingen bild. Så något har blivit skadat.

Hej.
Då var det min tur att vara olyckligt lottad.

Fick strömavbrott häromdagen och nu fungerar inte datorn.
Så kommer sälja av samtliga delar efter hand som defekta!

Först ut är ett MSI 3070Ti ventus.
Fungerade ypperligt tills avbrottet.
Har ej möjlighet att testa det då jag ej har någon dator kvar.

Köpt begagnat för 3 månader sen. Rullar på bra tills nu.

Bud sker i tråden.
Ska det skickas gäller förskottsbetalning.

Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns det inte någon vänlig själ som kan testa GPU åt dig? att byta GPU går ju fort funkar det så kan du ju använda det igen, alternativt få en bättre slant så du kan bygga igen.
Hade gärna ställt upp men bor en bra bit ifrån Skåne.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Fläktar mm snurrar på. Men vga lyser på moderkortet samt CPU då och då och även ram.

Tyvärr är dom inte så sugna på det. Och inte jag heller om något skulle gå sönder för dom.

Säljer det som defekt.
Någon slant bör man ju få?

Tradera kanske är bättre?

Permalänk
Medlem

Startar på 700kr +frakt. Om ingen annat så skulle jag haft nytta utav kylaren då jag har ett likadant kort vattenkylt nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

finns lådan kvar till kortet ? 800kr + frakt

Permalänk
Medlem

Ingen låda tyvärr.

Permalänk

1000 + frakt

Permalänk
Medlem

1100kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

PM. 1200 - Bor i krokarna.

Permalänk
Medlem

@draanexle
Tack för erbjudandet btw uppskattat.

Permalänk
Medlem

1300kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1500

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Finns det inget kvitto? Borde ju inte vara några problem att lämna in kortet för reparation isf, de kan väl knappast se varför kortet har dött?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Finns det inget kvitto? Borde ju inte vara några problem att lämna in kortet för reparation isf, de kan väl knappast se varför kortet har dött?

Kortet är öppnat. Vad jag vet tillåter bara EVGA det för reklamation. Inet/Webbhallen nekar direkt alla kort som kommer in med bruten blombering.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Inget kvitto tyvärr. Och bruten plomb. Annars hade jag skickat i det.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite YouTube hur man mäter. Så kanske skulle kolla det.
Kortet blir varmt. Så ström är där ju. Men inte till allt mest troligt.
Antar det är en kondensator/spole som gett upp.

Någon som vet en firma som fixar dessa saker? Helst runt Skåne.

Tror jag kommer tjäna mer på att ge det en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Tar tillbaka mitt bud

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

1500+frakt

Permalänk
Medlem

Lämna in hela datorn till någon firma som kan feltesta istället för att utgå från att allt är rökt om du inte har möjlighet eller ork till det själv. Hittade en lokal firma i Västerås som felsökte för ca 300 riksdaler när min dator strulade senast som konstaterade att grafikkortet fick hela datorn att kortsluta men allt annat fungerade. Borde rimligen finnas något dylikt inom rimligt avstånd för Skåne är inte direkt avfolkat.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Lämna in hela datorn till någon firma som kan feltesta istället för att utgå från att allt är rökt om du inte har möjlighet eller ork till det själv. Hittade en lokal firma i Västerås som felsökte för ca 300 riksdaler när min dator strulade senast som konstaterade att grafikkortet fick hela datorn att kortsluta men allt annat fungerade. Borde rimligen finnas något dylikt inom rimligt avstånd för Skåne är inte direkt avfolkat.

Tack för tipset.
Håller på och gå över allt nu när depressionen släppt lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrAZZeL:

Tack för tipset.
Håller på och gå över allt nu när depressionen släppt lite

Kan du inte ta det på din hemförsäkring? Kan ju vara värt självrisken på 1500kr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk

1600+frakt

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Kan du inte ta det på din hemförsäkring? Kan ju vara värt självrisken på 1500kr.

Ring och prata med din hemförsäkring.
Oftast så vill dem ha ett utlåtande, och sedan vad datorn etc är värt. Vad som behövs byta osv.

Det kan vara absolut värt att kolla upp det.
Även om du inte har kvitto på prylarna så är dem ju fortfarande värda en summa.
Och har man inte har kvitto så brukar det gå bra med en kopia på tex Swish/bank överföring på köpet.

Har alltid funkat för mig när jag har ett köp utan kvitto.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Lämna in hela datorn till någon firma som kan feltesta istället för att utgå från att allt är rökt om du inte har möjlighet eller ork till det själv. Hittade en lokal firma i Västerås som felsökte för ca 300 riksdaler när min dator strulade senast som konstaterade att grafikkortet fick hela datorn att kortsluta men allt annat fungerade. Borde rimligen finnas något dylikt inom rimligt avstånd för Skåne är inte direkt avfolkat.

Skrivet av AxxT:

Ring och prata med din hemförsäkring.
Oftast så vill dem ha ett utlåtande, och sedan vad datorn etc är värt. Vad som behövs byta osv.

Det kan vara absolut värt att kolla upp det.
Även om du inte har kvitto på prylarna så är dem ju fortfarande värda en summa.
Och har man inte har kvitto så brukar det gå bra med en kopia på tex Swish/bank överföring på köpet.

Har alltid funkat för mig när jag har ett köp utan kvitto.

Är detta en köp/sälj annons eller är det någon support tråd?

Vore bra om TS bestämde sig för om hen vill sälja eller inte… Annars finns det andra trådar där hen kan söka hjälp.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TrAZZeL:

Update: Tog risken och testade det i sonens dator. Fick bild in till Windows,starta om datorn och ingen bild. Så något har blivit skadat.

Hej.
Då var det min tur att vara olyckligt lottad.

Fick strömavbrott häromdagen och nu fungerar inte datorn.
Så kommer sälja av samtliga delar efter hand som defekta!

Först ut är ett MSI 3070Ti ventus.
Fungerade ypperligt tills avbrottet.
Har ej möjlighet att testa det då jag ej har någon dator kvar.

Köpt begagnat för 3 månader sen. Rullar på bra tills nu.

Bud sker i tråden.
Ska det skickas gäller förskottsbetalning.

Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls.

Läs hela annonsen här

Den var bra! Har ingen dator att testa med… Två dagar senare: testade i sonens dator😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Den var bra! Har ingen dator att testa med… Två dagar senare: testade i sonens dator😂

Kan ju vara så att jag först inte ville chansa? Men insåg att jag hade reservdelar till den.
kunde ju gått åt skogen med. Eller?

Men det finns alltid någon som inte har något bättre för sig än att lägga en onödig kommentar!
Gratulerar 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

Är detta en köp/sälj annons eller är det någon support tråd?

Vore bra om TS bestämde sig för om hen vill sälja eller inte… Annars finns det andra trådar där hen kan söka hjälp.

Har beslutat att ej sälja kortet här. Tacksam för tipsen jag fick.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad