Fick precis lite mängd bitcoin skickat till mig.

Permalänk

Fick precis lite mängd bitcoin skickat till mig.

Tjo,
Fick precis liten summa på ca 1 euro i Bitcoin skickad till mig. Är inte detta något sätt för att hacka eller komma åt ens investeringar ? Har för mig att jag läst det någonstans ?

Någon som vet ?

/Force

Permalänk
Medlem

Ingen aning men mysko är det skulle skulle själv vara försiktig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

googla adressen som skickade det till dig, kanske står nåt om det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Det är säkert bäst att inte göra något. Det är nog fiske för att fånga personer i någon form av bedrägeri.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Kanske relaterat till exploits där man kan ta reda på innehållet i en persons plånbok och därav veta om det är värt att sno den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Okej, tackar för era svar. Om jag fattade det rätt skaall man inte göra något utan bara låta cashen ligga. Min fråga är då om jag köper btc hur gör jag då för att inte btc skall hamna i den plånboken ?

Permalänk
Medlem

Skaffa ny alternativ plånbok? Och använd den tx-adressen ist. Men tror inte du behöver vara rädd. Var bara försiktig med var du förvarar dina nycklar och ha starka lösenord.

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Okej, tackar för era svar. Om jag fattade det rätt skaall man inte göra något utan bara låta cashen ligga. Min fråga är då om jag köper btc hur gör jag då för att inte btc skall hamna i den plånboken ?

skicka mig privata nyckeln till adressen så tar jag hand om den åt dig ;D

Permalänk
Skrivet av Jens Ek:

Skaffa ny alternativ plånbok? Och använd den tx-adressen ist. Men tror inte du behöver vara rädd. Var bara försiktig med var du förvarar dina nycklar och ha starka lösenord.

Detta kom till min Binance plånbok. 😀

Permalänk
Skrivet av BattleGeek:

skicka mig privata nyckeln till adressen så tar jag hand om den åt dig ;D

Absolut, men skicka dina först bara så kan jag verifiera dom. 😂

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Absolut, men skicka dina först bara så kan jag verifiera dom. 😂

Ok!

KwVWcWZhqJNWJ3A8X6RGvQ5BHuZZToyfmjZwcDzsBpzBLAx1YpJV

men seriöst. fick du verkligen en hel bitcoin skickad till dig eller fick du några trams-satoshis med ett meddelande att du kunde få en hel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleGeek:

Ok!

KwVWcWZhqJNWJ3A8X6RGvQ5BHuZZToyfmjZwcDzsBpzBLAx1YpJV

men seriöst. fick du verkligen en hel bitcoin skickad till dig eller fick du några trams-satoshis med ett meddelande att du kunde få en hel?

Han fick "ca 1 euro i Bitcoin", enligt vad han skriver i första inlägget.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Sötast

Så... från att bitcoin skulle vara säkert och anonymt och bättre än fiat på alla vis så räcker det att få 10kr skickat till en för att orsaka panik? Låter ju hemskt..

Permalänk
Skrivet av FX9:

Han fick "ca 1 euro i Bitcoin", enligt vad han skriver i första inlägget.

ah.. missade "euro" i inlägget. nu blev det inte alls särskilt kul .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så... från att bitcoin skulle vara säkert och anonymt och bättre än fiat på alla vis så räcker det att få 10kr skickat till en för att orsaka panik? Låter ju hemskt..

Jag hade varit helt lugn, någon har skickat ett par satoshi till dig liksom. Tack och bock typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleGeek:

ah.. missade "euro" i inlägget. nu blev det inte alls särskilt kul .

Om någon skickat 1 BTC till honom hade nog ingen givit rådet att inte röra dem

Skrivet av Allexz:

Så... från att bitcoin skulle vara säkert och anonymt och bättre än fiat på alla vis så räcker det att få 10kr skickat till en för att orsaka panik? Låter ju hemskt..

Vem är det som har panik? Ser ingen här i alla fall. Och de som tror att en publik blockkedja där man kan se alla transaktioner är anonym vet inte vad de pratar om. Och det är därför man gör en "facepalm" varje gång Bitcoin-motståndare säger att det bara används av kriminella.

Man kan dock använda Bitcoin helt anonymt om man vet vad man gör. Lite på samma sätt som man kan använda mobiltelefoner anonymt om man vet vad man gör.

Permalänk
Skrivet av BattleGeek:

Ok!

KwVWcWZhqJNWJ3A8X6RGvQ5BHuZZToyfmjZwcDzsBpzBLAx1YpJV

men seriöst. fick du verkligen en hel bitcoin skickad till dig eller fick du några trams-satoshis med ett meddelande att du kunde få en hel?

Ha ha
Nej fick inget hel, fick ca 1euro i btc.

Permalänk

Absolut ingen panik men har för mig att när man får liten mängd btc att man kan bli utsatt för något. Kan kanske vara dusting attack.

Permalänk

Jag är dålig insatt. Men säg att någon begår ett större brott med utpressning och kräver betalt i bitcoin. Så är det inte helt oproblematisk att göra om dessa till vanliga pengar. Men om man sprider runt dem lite till okända så kommer man skapa arbete för polisen att granska lite okända.

Permalänk
Permalänk
Medlem

På binance kan man omvandla "dust" till BNB utan avgift om jag minns rätt. Kan ju vara smidigt ett sätt att få tillgång till den lilla summan. Sedan kan du skicka BNB till Trustwallet om du vill få det i egen ägo

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

På binance kan man omvandla "dust" till BNB utan avgift om jag minns rätt. Kan ju vara smidigt ett sätt att få tillgång till den lilla summan. Sedan kan du skicka BNB till Trustwallet om du vill få det i egen ägo

Jepp.... Tackar för svaret.