Permalänk
Medlem

Sätta upp VPN i USG4 router

Hej alla

läste lite på nätet och såg att min router klarar inte den tjänster som jag har.
Nu vill jag hitta en ersättare till den här lösningen.
Pratade med en kollega på jobbet och han rekommenderar RP4?
Undrar är det nåt som man ska satsa, eller finns det nån annan lösningen?

Kör allt på Unifi.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej alla

läste lite på nätet och såg att min router klarar inte den tjänster som jag har.
Nu vill jag hitta en ersättare till den här lösningen.
Pratade med en kollega på jobbet och han rekommenderar RP4?
Undrar är det nåt som man ska satsa, eller finns det nån annan lösningen?

Kör allt på Unifi.

mvh
Njanja

Rekommenderar inte Unifi brandväggar för att köra VPN, väldigt känslig på hur många och vart man ansluter sig ifrån.
Går inte att koppla upp sig två användare från samma nätverk t.ex.

En lättare qnap med Openvpn bakom brandväggen är nog bättre då.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Rekommenderar inte Unifi brandväggar för att köra VPN, väldigt känslig på hur många och vart man ansluter sig ifrån.
Går inte att koppla upp sig två användare från samma nätverk t.ex.

En lättare qnap med Openvpn bakom brandväggen är nog bättre då.

Hejsan,

jag vet hur man ställer in VPN i USG för att komma år lokalt nätverk från internet. Men jag inte ute efter det.
Jag vill köpa en VPN tjänst (NordVPN, ExpressVPN, MullvadVPN o.s.v)och ställa den in min router så att hela
mitt nätverk ligger bakom VPN.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Skrivet av njanja:

Hejsan,

jag vet hur man ställer in VPN i USG för att komma år lokalt nätverk från internet. Men jag inte ute efter det.
Jag vill köpa en VPN tjänst (NordVPN, ExpressVPN, MullvadVPN o.s.v)och ställa den in min router så att hela
mitt nätverk ligger bakom VPN.

mvh
Njanja

Ovpn har guide för edge os.