Permalänk
Medlem

Skaffade precis PS5. Köpte en månad Ps+ för att spela god of War. Men vad ska jag göra efter den månaden, vad är bästa erbjudandet nu när de ska köra om ps+ etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Skaffade precis PS5. Köpte en månad Ps+ för att spela god of War. Men vad ska jag göra efter den månaden, vad är bästa erbjudandet nu när de ska köra om ps+ etc.

Nu går det ju inte att stacka PS Now längre så bästa dealen är nog att försöka köpa PS Plus under kampanjer, brukar köpa de under Black Friday då är de alltid rea. För de flesta är nog PS Plus Essentials bra nog, om du inte bryr dig om spelen de ger ut i de dyrare abonnemangen samt att kunna köra PS1 & PS2 spel (även ps3 men endast strömning på dem). Brukar väl bli ca 400 kr för 1 år för essentials, mer än så är jag inte redo att betala för en prenumeration för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Skaffade precis PS5. Köpte en månad Ps+ för att spela god of War. Men vad ska jag göra efter den månaden, vad är bästa erbjudandet nu när de ska köra om ps+ etc.

Skrivet av Entash:

Nu går det ju inte att stacka PS Now längre så bästa dealen är nog att försöka köpa PS Plus under kampanjer, brukar köpa de under Black Friday då är de alltid rea. För de flesta är nog PS Plus Essentials bra nog, om du inte bryr dig om spelen de ger ut i de dyrare abonnemangen samt att kunna köra PS1 & PS2 spel (även ps3 men endast strömning på dem). Brukar väl bli ca 400 kr för 1 år för essentials, mer än så är jag inte redo att betala för en prenumeration för spel.

Köper alltid årskort på PS Plus. Precis som Entash skriver så brukar det frekvent vara kampanjer på detta, ofta under Black Week / slutet av året men även sett det under andra perioder också. Dock brukar man inte kunna köpa om man har ett aktivit PS-plus igång.

Jag hade tur och kunde köpa mitt under december för runt 300kr men då var det ett krav att man inte hade något aktivt PS-plus och mitt hade precis gått ut då.

Vissa håller på och krånglar med US-affären men det har jag aldrig orkat, för lite pengar att spara där så billigast just nu är via Voucher:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1845368

Via PS Store kostar det just nu 620:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Köper alltid årskort på PS Plus. Precis som Entash skriver så brukar det frekvent vara kampanjer på detta, ofta under Black Week / slutet av året men även sett det under andra perioder också. Dock brukar man inte kunna köpa om man har ett aktivit PS-plus igång.

Jag hade tur och kunde köpa mitt under december för runt 300kr men då var det ett krav att man inte hade något aktivt PS-plus och mitt hade precis gått ut då.

Vissa håller på och krånglar med US-affären men det har jag aldrig orkat, för lite pengar att spara där så billigast just nu är via Voucher:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1845368

Via PS Store kostar det just nu 620:-

Men vad ska jag göra nu då? Köpa månadsvis och vänta på rea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Men vad ska jag göra nu då? Köpa månadsvis och vänta på rea?

Om du har ett aktivt behov av PS Plus för att köra online eller spelen de erbjuder skulle jag nog bara köpa ett år direkt, tror ej du sparar i längden om du köper månadsvis fram till en kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Men vad ska jag göra nu då? Köpa månadsvis och vänta på rea?

Svårt för mig att säga, kommer du använda PS+ till mer än att få spelen som man får med som medlem?
Själv har jag det nästan enbart för att kunna spela online då det är det krav för det.

Dock, använder vi lite enkel matematik så lönar det sig givetvis att köpa ett årskort direkt vs att köpa månadsvis (Om du nu har för avsikt att göra det varje månad).

Årsabbonnemang: 510kr - 620kr beroende på inköpsställe. Månadskostnad 42,5kr - 51,6kr.
Månadskostand 1 månad från PS Store: 95kr (95x12 = 1140kr) så i princip dubbelt så dyrt.

Finns också rabatt på 3 månaders via Getgifted. Tyvärr verkar årsabb vara "out of stock" men värt att hålla utkik med jämna mellanrum där också!

https://partner.getgifted.com/se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Svårt för mig att säga, kommer du använda PS+ till mer än att få spelen som man får med som medlem?
Själv har jag det nästan enbart för att kunna spela online då det är det krav för det.

Dock, använder vi lite enkel matematik så lönar det sig givetvis att köpa ett årskort direkt vs att köpa månadsvis (Om du nu har för avsikt att göra det varje månad).

Årsabbonnemang: 510kr - 620kr beroende på inköpsställe. Månadskostnad 42,5kr - 51,6kr.
Månadskostand 1 månad från PS Store: 95kr (95x12 = 1140kr) så i princip dubbelt så dyrt.

Finns också rabatt på 3 månaders via Getgifted. Tyvärr verkar årsabb vara "out of stock" men värt att hålla utkik med jämna mellanrum där också!

https://partner.getgifted.com/se/

I dagsläget spelar jag inte online. Har inte kompisar på PS. Kanske blir lite warzone, men för det krävs ju inte ps +

Permalänk
Medlem

Själv köper jag 12 månaders ps plus vid black Friday eller reor dom brukar ha där i krokarna. (USA konto) brukar alltid vara rätt okey pris då iallafall.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har man ett PS5 kan man köpa den digitala versionen från PS Store för 104,75kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Har man ett PS5 kan man köpa den digitala versionen från PS Store för 104,75kr.

Somliga av oss gamla rävar gillar fortfarande att samla fysiskt och kan betala lite extra för det. Allt handlar inte om att komma undan så billigt som möjligt bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Somliga av oss gamla rävar gillar fortfarande att samla fysiskt och kan betala lite extra för det. Allt handlar inte om att komma undan så billigt som möjligt bara.

Du kan ju köpa någon billig ps4 version om du vill ha fodralet. Betala 3 ggr så mycket för ett lastgammalt spel för att få ett fodral är inte så aktuellt här.

På den gamla tiden fick man ju pappersfodral och manual men numer bara generiskt plastfodral och skiva om man inte ska hiva ut 1500 på någon collectors edition

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Främsta anledningen till att inte köpa digitala spel hos Sony är deras historia av banna folk från PSN och då förlorar man alla sina spel.

Permalänk
Medlem

Har sett att Sony släppt nya färger på PS5-panelerna, men hittar inget i Sverige. Nån som vet när de tänkt börja säljas här?

Verkar finnas i USA och Storbritannien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norml:

Har sett att Sony släppt nya färger på PS5-panelerna, men hittar inget i Sverige. Nån som vet när de tänkt börja säljas här?

Verkar finnas i USA och Storbritannien.

Bara sett dem på Amazon i Sverige hitills:

https://www.amazon.se/dp/B09NMRHPLD/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_HAPP...

Tror de skulle lanseras senare utanför de största marknaderna. Kanske i höst.

Permalänk
Medlem

Sony Supporten är helt otrolig. Köpte en Dual Sense som visade sig ha drift på vänster spak. Kontaktade supporten och fick en fraktsedel att skriva ut och skicka in kontrollen. Fick en ny kontroll tillbaka efter två veckor. Rätt säker på att den var "refurbished" då den hade en tydlig repa på L2 knappen. Men skit samma, bara den funkar.

Den nya visade sig ha en defekt touch-platta som registrerade input lite när den vill. Kunde knappt använda kartan i vissa spel och gick inte att skriva ibland då touch-plattan tog över tangentbordet. Ringde igen och fick en ny fraktsedel och skickade in igen.

Nu fick jag en ny kontroll och redan vid första körningen så åkte kameran i taket i Elden Ring. Extrem drift på höger spak. Helt ospelbart. Testar verkstaden överhuvudtaget sakerna? Ska jag testa att byta ut den hos Media Markt istället? Blev hänvisad till Sony supporten där från hela början. Orkar snart inte lägga mer tid för att fixa en handkontroll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Sony Supporten är helt otrolig. Köpte en Dual Sense som visade sig ha drift på vänster spak. Kontaktade supporten och fick en fraktsedel att skriva ut och skicka in kontrollen. Fick en ny kontroll tillbaka efter två veckor. Rätt säker på att den var "refurbished" då den hade en tydlig repa på L2 knappen. Men skit samma, bara den funkar.

Den nya visade sig ha en defekt touch-platta som registrerade input lite när den vill. Kunde knappt använda kartan i vissa spel och gick inte att skriva ibland då touch-plattan tog över tangentbordet. Ringde igen och fick en ny fraktsedel och skickade in igen.

Nu fick jag en ny kontroll och redan vid första körningen så åkte kameran i taket i Elden Ring. Extrem drift på höger spak. Helt ospelbart. Testar verkstaden överhuvudtaget sakerna? Ska jag testa att byta ut den hos Media Markt istället? Blev hänvisad till Sony supporten där från hela början. Orkar snart inte lägga mer tid för att fixa en handkontroll...

Stå på dig och bli sur!! Måste bli kvitt sånt här beteende från Sony. Enda sättet är att alla hela tiden är ett pain-in-the-ass

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Sony Supporten är helt otrolig. Köpte en Dual Sense som visade sig ha drift på vänster spak. Kontaktade supporten och fick en fraktsedel att skriva ut och skicka in kontrollen. Fick en ny kontroll tillbaka efter två veckor. Rätt säker på att den var "refurbished" då den hade en tydlig repa på L2 knappen. Men skit samma, bara den funkar.

Den nya visade sig ha en defekt touch-platta som registrerade input lite när den vill. Kunde knappt använda kartan i vissa spel och gick inte att skriva ibland då touch-plattan tog över tangentbordet. Ringde igen och fick en ny fraktsedel och skickade in igen.

Nu fick jag en ny kontroll och redan vid första körningen så åkte kameran i taket i Elden Ring. Extrem drift på höger spak. Helt ospelbart. Testar verkstaden överhuvudtaget sakerna? Ska jag testa att byta ut den hos Media Markt istället? Blev hänvisad till Sony supporten där från hela början. Orkar snart inte lägga mer tid för att fixa en handkontroll...

Bara jag som tycker det är skumt att Mediamarkt hänvisade dig till Sony support istället för att dem själva som sålt produkten bara tar in den och undersöker reklamation och ger ny?

Jag har en kontroll som jag upplever kvalitetsproblem i som köpts hos Webhallen men finns ju inga i lager i tillfället så har inte blivit att jag skickat in den ännu(kör dock med mina gamla Dualshock ps4 dosa istället)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Don Stroker:

Bara jag som tycker det är skumt att Mediamarkt hänvisade dig till Sony support istället för att dem själva som sålt produkten bara tar in den och undersöker reklamation och ger ny?

Jag har en kontroll som jag upplever kvalitetsproblem i som köpts hos Webhallen men finns ju inga i lager i tillfället så har inte blivit att jag skickat in den ännu(kör dock med mina gamla Dualshock ps4 dosa istället)

Missa inte att skicka in, gjorde misstaget att till switchen köpa nya joycons för jag inte vänta på att de skulle komma tillbaka, sen när det var drift på båda seten så vart "garantin" ute, och de skulle ta betalt lika mycket som en ny kostar för varje i princip, och tror inte sony är mycket bättre på den fronten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don Stroker:

Bara jag som tycker det är skumt att Mediamarkt hänvisade dig till Sony support istället för att dem själva som sålt produkten bara tar in den och undersöker reklamation och ger ny?

Nej det är riktigt fult.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Missa inte att skicka in, gjorde misstaget att till switchen köpa nya joycons för jag inte vänta på att de skulle komma tillbaka, sen när det var drift på båda seten så vart "garantin" ute, och de skulle ta betalt lika mycket som en ny kostar för varje i princip, och tror inte sony är mycket bättre på den fronten.

Nej ska verkligen försöka skicka in snarast. Har inte drift-problemet utan att högerspak knakar när man drar uppåt och åt höger. Fungerar som normalt men störigt och låter billigt xD

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Returnal (PS5)
299 kr
https://www.webhallen.com/se/product/329666-Returnal-PS5

PS. Jag gav 249:- i morse från Spel & Sånt, men de verkar ha sålt slut nu.
https://www.spelochsant.se/produkt/playstation5/spelallaspel/...

Permalänk
Medlem

Stor spel rea på Playstation fysiska spel just nu, bla på webhallen:

https://www.webhallen.com/se/campaign/9337-PlayStation-spelre...

T.ex. Sackboy för 129 kr, fri ps5 upgrade.
Demon Souls 229 kr, netonnet har för 199 men finns endast i lager shoppar.
Last of Us 2 79 kr på NetOnNet
Ghost of Tsushima Directors cut 329 kr, 299 på netonnet men endast i lagershop.

Permalänk
Medlem

Amazon matchar även eller lägre pris än prisjakt.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (PS5)
349 kr
https://www.amazon.se/Uncharted-Legacy-Thieves-Collection-PS5...

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att man rear ut spel som kommer vara gratis i PS Plus Extra? Är ju verkligen vrakpriser.

Edit: T. ex. Sackboy, Death Stranding och Returnal är redan bekräftade.

Edit2: Hade tydligen fel om Sackboy, stod inget om det. Men inte alls osannolikt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kan det vara så att man rear ut spel som kommer vara gratis i PS Plus Extra? Är ju verkligen vrakpriser.

Nja, days of play är varje år i april.
Men det är klart... de titlarna kanske ingår.