Logitech släpper ergonomisk mus för mindre händer

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper ergonomisk mus för mindre händer

Trådlösa Logitech Lift låter även mindre händer vila i 57 graders vinkel. Modellen får tre färgval för högerhänta samt en färg för vänsterhänta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Alltså, hur jag än gör ser jag bara ett väldigt litet strykjärn.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag ska börja använda kreditkort som måttenhet för allt!

EDIT: Min hand är tydligen något större än tre kreditkort.

Permalänk
Medlem

Alla möss på marknaden är redan för "mindre händer". Jag börjar undra om det ens finns för riktiga karlar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert sälja bra i Kina, värdelöst för mina dasslock till händer.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag ska börja använda kreditkort som måttenhet för allt!

Kanske bild på kreditkort blir framtidens xxxxpic?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Alla möss på marknaden är redan för "mindre händer". Jag börjar undra om det ens finns för riktiga karlar.

Nope tyvärr är det helt kört för oss med lite större händer.

Blir att 3d printa en egen när jag orkar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Nope tyvärr är det helt kört för oss med lite större händer.

Blir att 3d printa en egen när jag orkar.

Tyvärr är det så, och jag har haft exakt samma tanke faktiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara greppvänlig nog för att sitta kvar i handen även när man slår den hårt i musmattan. 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag ska börja använda kreditkort som måttenhet för allt!

EDIT: Min hand är tydligen något större än tre kreditkort.

Trodde universalmåttet var bananer, vart är världen på väg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag ska börja använda kreditkort som måttenhet för allt!

EDIT: Min hand är tydligen något större än tre kreditkort.

Hur många millikreditkort är Intels 13000-serie på?

Vad är det man brukar säga? Stora händer, stor plånbok?

Permalänk

Jag tycker de mesta verktyg, spelkonsoler, vantar etc är mest i barnstorlekar.
Men datormöss av någon anledning upplever jag som riktigt stora och tunga. Min egen väger över 140gram och den borde allt vara lättare.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Varg:

Alla möss på marknaden är redan för "mindre händer". Jag börjar undra om det ens finns för riktiga karlar.

Ord.
Jag har idag en MX Master 3 som är helt ok dock.
Då har jag storlek 12-13 på handskar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Det första jag tänkte på

Permalänk
Skrivet av THB:

Ord.
Jag har idag en MX Master 3 som är helt ok dock.
Då har jag storlek 12-13 på handskar.

Då har du problem att köpa handskar. Jag ser att storlek 9 är nog de mest populära. Storlek 10 går allt hitta, sedan får man problem. Även om 11or ibland dyker upp här och där när man letar. Större har jag ej sett i mer specialbutiker för riktiga män och kvinnor.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Då har du problem att köpa handskar. Jag ser att storlek 9 är nog de mest populära. Storlek 10 går allt hitta, sedan får man problem. Även om 11or ibland dyker upp här och där när man letar. Större har jag ej sett i mer specialbutiker för riktiga män och kvinnor.

Jo, det kan vara problematiskt.

Hade ingen banan så en burk cola får duga.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har normalstora manshänder och föredrar något mindre vertikala möss. MX Vertical tar upp precis hela handen så att man måste flytta omkring dem med hela armen i princip, men mindre möss kan man flytta med fingertopparna.

Synd att den är så tung bara. Bara 10 g lättare än MX vertical. Den mus jag använder mest har sladd och väger 81 g, inte 125. Men man vet inte förrän man prövat ...

Förresten: Ett protokoll är inte en standard om den bara finns från en tillverkare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte hur det är "ergonomiskt" alls. Man måste ju kunna använda musen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Förresten: Ett protokoll är inte en standard om den bara finns från en tillverkare.

Fixat.

Permalänk
Medlem

Lite oklart vilka storlekar på händer som musen passar. De har en storleksguide men den säger ju bara om ens hand anses liten, mellan eller stor. Funkar den bara för små händer eller också för mellan? Eller också stora? Deras "sizing guide" på produktsidan är ännu mer förvirrande då den hänvisar till "MX Vertical" om man har "larger hands". Är det om det är större än stora?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jo, det kan vara problematiskt.

Hade ingen banan så en burk cola får duga.

Vi verkar ha ungefär jämnstora händer, och MX vertical fungerar superbra för mig

https://i.imgur.com/45JMLH3.jpeg

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fantastiskt bra att det kommer både mindre och för vänsterhänta!

Jag är väldigt nöd med min MX vertical men en något mindre nättare mus hade nog varit bra.

Storlek 9-9.5 i handstorlek.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

"Stora händer"?

Vart sjukt sugen tills att jag insåg att jag tydligen hade,"stora händer"? Mina händer är höger-20.5 och vänster-21 (mysko, är högerhänt), aldrig sett att jag har stora händer, mött väldigt många med betydligt större, undra om det görs möss för extra stora händer också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DolphinRage:

undra om det görs möss för extra stora händer också?

Letat i 20år, det verkar inte vara en sak.

Vissa gillar MX Master men när jag klämt på den så känns den lite väl liten. Har inte extremt stora händer, har träffat folk med dubbelt så stora (jag har kring stl 12 på handskar).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hoppas att även MX Vertical uppdateras med SmartWheel. Att den saknas i originalet är största anledningen till att jag växlar till spelmusen mer än nödvändigt vid vanlig användning.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Då det står mindre till medelstora händer och den finns i rosa så kanske den riktar sig åt kvinnor/tjejer?

Kan tipsa om R Go som har flera storlekar och både höger och vänster, kör största själv, 400kr på Amazon: https://www.r-go-tools.com/products/ergonomic-mice/he-mouse/

Inget man spelar med men för jobb fungerar den utmärkt.

Permalänk
Viking
Skrivet av Hanton:

Vi verkar ha ungefär jämnstora händer, och MX vertical fungerar superbra för mig

https://i.imgur.com/45JMLH3.jpeg

Han har definitivt större

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Kul kul, men varför bara en färg för vänsterhänta?
Vad i hela helskotta, så svårt kan det väl inte vara att skicka ner formerna i samma färgblandning.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Han har definitivt större

Pratar vi fortfarande om händer?

Skrivet av bärplockaren:

Kul kul, men varför bara en färg för vänsterhänta?
Vad i hela helskotta, så svårt kan det väl inte vara att skicka ner formerna i samma färgblandning.

För att vänsterhänta är udda

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kul kul, men varför bara en färg för vänsterhänta?
Vad i hela helskotta, så svårt kan det väl inte vara att skicka ner formerna i samma färgblandning.

Antar att du har aldrig varit till ett plastgjuteri?
Man använder pellets för att gjuta med, som smälts och injiceras i gjutformarna under högt tryck. Pelletsen är redan färgad till den färg prylen ska ha.
Jag skulle gissa på att Logitech bara gjorde en gjutform för vänsterhänta och då blev det bara en färg.
En gjutform i den storleken som krävs kostar runt en miljon kronor, kanske lite mer. Jag antar att Logitech inte var så sugna på att göra en till på grund av den begränsade efterfrågan.