Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Lite choklad

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Funkar fordonstorken bra? Tänkte om det möjligtvis går att blåsa rent datorn med den?

Fordonstorken funkar helt okej men lite svårt att ta större ytor som tak och huv då vattnet åker lite som det vill och röret är lite kort. Den borde definitivt klara damm. En nackdel är att den låter en del. Den lär även vispa runt dammet rejält om du gör det inomhus. Den har en hastighets knapp som kanske kan underlätta lite. Lite som en lövblås i miniatyr.
När jag använder kompressorn hemma för att blåsa rent datorer och annan elektronik på damm så gör jag det utomhus och denna lär nog virvla runt det minst lika mycket.
Bra ide ska nog använda denna istället för att hålla på och greja med högtryckslangar och tunga kompressorer hädanefter.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nya Sennheiser Momentum True Wireless 3. Mina första trådlösa in-earlurar, inget att klaga på än så länge!

Permalänk
Medlem

Nu blir det elektriskt för gräsmattan med får se hur bra det funkar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av voro12:

Nya Sennheiser Momentum True Wireless 3. Mina första trådlösa in-earlurar, inget att klaga på än så länge!

https://i.ibb.co/54bjDz0/20220511-111814.jpg

Vad kostade dem? Vilken mobil ska du köra dem med?

Skrivet av Trojancreeper:

Dags för ett nytt tangentbord:

GMMK Pro - ISO Svart
Durock V2 stabs
Boba U4 (Tactile Silent)
NP Keycaps (kbdfans)

https://i.ibb.co/LP0472k/IMG-0740.jpg
https://i.ibb.co/vJMvBsq/IMG-0742.jpg

Vad är det för switchar på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad kostade dem? Vilken mobil ska du köra dem med?

Vad är det för switchar på den?

Boba U4
https://keygem.store/products/gazzew-boba-u4-10pcs

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk

Mer vinyler.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad kostade dem? Vilken mobil ska du köra dem med?

2790:-, kör dem med min S20+. Gött med brusreducering på tunnelbanan ✌️

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

2790:-, kör dem med min S20+. Gött med brusreducering på tunnelbanan ✌️

Hur bra ljud kvalitén och brus reducering på dessa med tanke på hur pass dyra dom är jämfört med t.ex galaxy buds pro ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Nu när det nalkas sommar gläds många åt att äntligen kunna ägna sig åt matlagning utomhus igen. Själv har jag just köpt pizzaugn för inomhusbruk!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Jula hade rea på kompressor, kunde inte hålla mig så slog till på en...så nu återstår det att se om man blev blåst eller ej.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jula hade rea på kompressor, kunde inte hålla mig så slog till på en...så nu återstår det att se om man blev blåst eller ej.

https://i.imgur.com/3Rvj5Z9.jpeg

Vitsen är ju att bli blåst kan säkert bli ett helt luftslott om du låter det fortsätta så här

Permalänk
Keeper of the Bamse

Denon X4700H hembioreceiver. Uppgraderar från en Marantz SR5012 som inte levererar riktigt längre. Får också E-arc vilket blir ett lyft när man gejmar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Denon X4700H hembioreceiver. Uppgraderar från en Marantz SR5012 som inte levererar riktigt längre. Får också E-arc vilket blir ett lyft när man gejmar

https://i.imgur.com/VIIPcYz.png

Nice, hade gärna köpt men den är lite väl dyr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/HlNCrRU Om inte bilden fungerar.

Nya DJI Mini 3 Pro.

Kan bjuda lite på mig själv också.... Fick den i fredags, och i söndagskväll var jag ute och flög. Tog upp drönaren från marken så jag hade både den och kontrollen i famnen. La kontrollen på biltaket medan jag vek ihop drönaren och la den i ryggsäcken. Då blev jag distraherad av hunden i bakgrunden på bilden och glömde bort att packa ner kontrollen.... Kom på det igår vid 16-tiden när den inte låg i ryggsäcken. Varit tillbaka och letat 3 gånger men inte hittat den.

-Polisen har inte fått in den.
-Återförsäljaren hänvisade till DJI.
-Hemförsäkringen täckte tydligen inte drönare, och då inte heller kontrollen till drönaren (fast en kompis fick sin motorcykelhjälm på hemförsäkringen, känns som samma sak..?) Försäkringen täcker inte motordrivna fordon.
-DJIs support var hemsk, halvdålig engelska i en chatt och de kunde inte hjälpa mig, utan en annan avdelning ska återkoppla inom 48h.
-Köpte till DJI Refresh Plan men det fungerar bara om kontrollen är trasig, inte om den är borta/snodd osv.
-Kontrollen går inte att köpa löst från vad jag har sett, så väntar här också på DJI för att få ett pris för att köpa en ny (gissar 3k??).

Men hann flyga lite iaf. Inte filmat något då jag är mer intresserad av fotografi. Bildkvalitén är inte super, men duglig för vad man kan förvänta sig typ. Man måste ändra en del i inställningarna också för att allt ska bli bra. Fick varning för låg signal efter 1km, men tror det kan vara någon inställning också. Svårt att testa just nu.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

https://imgur.com/a/HlNCrRU
https://imgur.com/a/HlNCrRU Om inte bilden fungerar.

Nya DJI Mini 3 Pro.

Kan bjuda lite på mig själv också.... Fick den i fredags, och i söndagskväll var jag ute och flög. Tog upp drönaren från marken så jag hade både den och kontrollen i famnen. La kontrollen på biltaket medan jag vek ihop drönaren och la den i ryggsäcken. Då blev jag distraherad av hunden i bakgrunden på bilden och glömde bort att packa ner kontrollen.... Kom på det igår vid 16-tiden när den inte låg i ryggsäcken. Varit tillbaka och letat 3 gånger men inte hittat den.

-Polisen har inte fått in den.
-Återförsäljaren hänvisade till DJI.
-Hemförsäkringen täckte tydligen inte drönare, och då inte heller kontrollen till drönaren (fast en kompis fick sin motorcykelhjälm på hemförsäkringen, känns som samma sak..?) Försäkringen täcker inte motordrivna fordon.
-DJIs support var hemsk, halvdålig engelska i en chatt och de kunde inte hjälpa mig, utan en annan avdelning ska återkoppla inom 48h.
-Köpte till DJI Refresh Plan men det fungerar bara om kontrollen är trasig, inte om den är borta/snodd osv.
-Kontrollen går inte att köpa löst från vad jag har sett, så väntar här också på DJI för att få ett pris för att köpa en ny (gissar 3k??).

Men hann flyga lite iaf. Inte filmat något då jag är mer intresserad av fotografi. Bildkvalitén är inte super, men duglig för vad man kan förvänta sig typ. Man måste ändra en del i inställningarna också för att allt ska bli bra. Fick varning för låg signal efter 1km, men tror det kan vara någon inställning också. Svårt att testa just nu.

Glöm inte att du behöver ansökan om tillstånd hos transportstyrelsen. Samt ha koll på drönarkartor, naturreservat m.m.
Lycka till och ha roligt med drönaren

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Kaleid:

Nice, hade gärna köpt men den är lite väl dyr.

Dyr är väl relativt Billig om man jämför med motsvarande hos Anthem. Finns det någon Yamaha som är billigare kanske?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

https://imgur.com/a/HlNCrRU
https://imgur.com/a/HlNCrRU Om inte bilden fungerar.

Nya DJI Mini 3 Pro.

Kan bjuda lite på mig själv också.... Fick den i fredags, och i söndagskväll var jag ute och flög. Tog upp drönaren från marken så jag hade både den och kontrollen i famnen. La kontrollen på biltaket medan jag vek ihop drönaren och la den i ryggsäcken. Då blev jag distraherad av hunden i bakgrunden på bilden och glömde bort att packa ner kontrollen.... Kom på det igår vid 16-tiden när den inte låg i ryggsäcken. Varit tillbaka och letat 3 gånger men inte hittat den.

-Polisen har inte fått in den.
-Återförsäljaren hänvisade till DJI.
-Hemförsäkringen täckte tydligen inte drönare, och då inte heller kontrollen till drönaren (fast en kompis fick sin motorcykelhjälm på hemförsäkringen, känns som samma sak..?) Försäkringen täcker inte motordrivna fordon.
-DJIs support var hemsk, halvdålig engelska i en chatt och de kunde inte hjälpa mig, utan en annan avdelning ska återkoppla inom 48h.
-Köpte till DJI Refresh Plan men det fungerar bara om kontrollen är trasig, inte om den är borta/snodd osv.
-Kontrollen går inte att köpa löst från vad jag har sett, så väntar här också på DJI för att få ett pris för att köpa en ny (gissar 3k??).

Men hann flyga lite iaf. Inte filmat något då jag är mer intresserad av fotografi. Bildkvalitén är inte super, men duglig för vad man kan förvänta sig typ. Man måste ändra en del i inställningarna också för att allt ska bli bra. Fick varning för låg signal efter 1km, men tror det kan vara någon inställning också. Svårt att testa just nu.

Hur bra VLOS har du när du flyger 1km bort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Dyr är väl relativt Billig om man jämför med motsvarande hos Anthem. Finns det någon Yamaha som är billigare kanske?

Skulle tro att den mäter likvärdigt med min nuvarande som jag köpte för 1200kr. Problemet är att min gamla saknar de nya ljudformaten, HDMI 2.1 etc
OK, rumsanpassningen är bättre med, det är fler kanaler (som jag inte behöver). Men bara licensen för Audassey rumsanpassningen ska kostar 2000kr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Hur bra VLOS har du när du flyger 1km bort?

Om du menar med hinder och så, vi stod på en strand och körde upp den över land så den flög över träd. Kommer inte ihåg höjden men minst 50m upp.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Nytt till bilen, nu är det bara lite små gummi detaljer kvar. Undertiden "värmer" jag upp bultarna med wd-40. Kanske får värma på riktigt om de inte vill bort sen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Nice, hade gärna köpt men den är lite väl dyr.

Det där är en sån typisk pryl man brukar kunna köpa begagnat för halva summan

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Glöm inte att du behöver ansökan om tillstånd hos transportstyrelsen. Samt ha koll på drönarkartor, naturreservat m.m.
Lycka till och ha roligt med drönaren

Krävs väl inget om den väger under 250 Gram?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Krävs väl inget om den väger under 250 Gram?

Krävs att man är registrerad drönaroperatör (50 kr om året), märker sin drönare med rätt ID, får material godkänt före publicering och följer reglerna såsom att hela tiden kunna se sin drönare (Visual Line of Sight). Däremot så krävs inget drönarkort för den vikten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Krävs väl inget om den väger under 250 Gram?

Du måste registrera dig som operatör, sedan fanns det någon undantagsregel för 250grams drönare. Men oavsett vad måste man följa reglerna, vilket köparen visade sig inte uppfylla i sitt inlägg.
Att flyga bort 1km är att anses som att tappa drönaren ur sikt, vilket inte är tillåtet utan särskilda drönarkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jula hade rea på kompressor, kunde inte hålla mig så slog till på en...så nu återstår det att se om man blev blåst eller ej.

https://i.imgur.com/3Rvj5Z9.jpeg

Haft en äldre version av den kompressorn i några år nu. Funkar ypperligt må jag säga. Glöm dock inte att tömma tanken när den inte används. Så slits den inte onödigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Denon X4700H hembioreceiver. Uppgraderar från en Marantz SR5012 som inte levererar riktigt längre. Får också E-arc vilket blir ett lyft när man gejmar

https://i.imgur.com/VIIPcYz.png

Vad var det med Marantzen som inte längre var aktuell för dig?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hypermode:

Vad var det med Marantzen som inte längre var aktuell för dig?

Alltså, detta var ju helt klart kategoriserat under "villhöver", men Marantzen var "full" kanalmässigt, så jag kan inte bygga mer än 5.1.2, vilket jag har planer på (fler kanaler i taket iaf). Nu kan jag ju köra 7.1.4 om jag vill

Jag saknade också e-arc för att få Atmos när jag spelar.

Sen ville jag ha lite mer effekt ut ur den också, men det är nästan marginellt, utnyttjar sällan all effekt som Marantzen kan leverera.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

inköpt idag samt igår.

Nöjd med grejerna hittills.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Efter att ha gett bort min förra elbas till min lillasyster och varit utan ett bra tag så kände jag suget igen. Så jag införskaffade en Ibanez SR505E med en vacker mörkgrå finish.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |