Är Sonys kundtjänst totalt värdelös?
Med anledningen av vad som avhandlats i denna tråden kontaktade jag Mediamarkt via mail den 22 feb med en beskrivning av problemet och får ett inklippt standardsvar till svars som jag inte tyckte var mycket till hjälp så jag bestämmer mig för att istället vända mig direkt till Sony.
Den 23 feb fyller jag i ett kontaktformulär på Sonys hemsida och registrerar ett supportärende och får ett automatsvar om att ärendet är registrerat och tillhandahåller ett ärendenummer.
Den 24 feb får jag svar från Staffan på SONY SUPPORT TEAM med lite frågor om när och hur dessa streck över skärmen dyker upp samt en uppmaning om att göra en fabriksåterställning varpå jag delger önskad information samt ger mig på en fabriksåterställning. Fabriksåterställningen verkar ha initialt ha gjort susen och jag svarar att vi kan avvakta för att se hur det går och den 30 mars får jag svar om att "det låter lovande" och att "vi avvaktar så länge".
Några dagar senare, den 5 april, märker jag att strecken har kommit tillbaka och det är dessutom värre (tjockare) än innan, jag drar iväg ett mail samma kväll och får ett ganska snabbt svar, denna gången från en Rasmus som ger mig ett nytt ärendenummer och ställer samma frågor som Staffan samt ber om bilder och kvitton. Jag svarar såklart så gott jag kan.
Den 7 april får jag svar från en tredje person, Donika som uppmanar mig att göra en fabriksåterställning, vilket jag då återigen gör och här slutar även TVen helt att fungera, den slår av sig själv efter ca 1 sekund och blinkar rött. Jag svarar såklart.
Den 12 april svarar Donika med ytterliggare frågor, "hur många gångar blinkar TVen rött" samt ber om kvitton, jag svarar så gott jag kan och skickar in kvitton för andra gången.
Den 14 april får jag svar med ännu en uppmaning om att göra en fabriksåterställning (tredje i raden), vilket jag såklart återigen testar utan resultat och jag svarar.
Idag får jag ytterliggare svar från Donika: "Vad tråkigt att höra att du upplever problem med din TV" med ytterliggare en uppmaning om att göra en fabriksåterställning...
Jag håller på att tappa det. Detta är den sämsta kundsupportupplevelsen jag någonsin har haft.
Finns det någon här som har några tips eller som kanske rentav jobbar på Sony som kan hjälpa mig?