Är Sonys kundtjänst totalt värdelös?

Permalänk
Medlem

Är Sonys kundtjänst totalt värdelös?

Med anledningen av vad som avhandlats i denna tråden kontaktade jag Mediamarkt via mail den 22 feb med en beskrivning av problemet och får ett inklippt standardsvar till svars som jag inte tyckte var mycket till hjälp så jag bestämmer mig för att istället vända mig direkt till Sony.

Den 23 feb fyller jag i ett kontaktformulär på Sonys hemsida och registrerar ett supportärende och får ett automatsvar om att ärendet är registrerat och tillhandahåller ett ärendenummer.

Den 24 feb får jag svar från Staffan på SONY SUPPORT TEAM med lite frågor om när och hur dessa streck över skärmen dyker upp samt en uppmaning om att göra en fabriksåterställning varpå jag delger önskad information samt ger mig på en fabriksåterställning. Fabriksåterställningen verkar ha initialt ha gjort susen och jag svarar att vi kan avvakta för att se hur det går och den 30 mars får jag svar om att "det låter lovande" och att "vi avvaktar så länge".

Några dagar senare, den 5 april, märker jag att strecken har kommit tillbaka och det är dessutom värre (tjockare) än innan, jag drar iväg ett mail samma kväll och får ett ganska snabbt svar, denna gången från en Rasmus som ger mig ett nytt ärendenummer och ställer samma frågor som Staffan samt ber om bilder och kvitton. Jag svarar såklart så gott jag kan.

Den 7 april får jag svar från en tredje person, Donika som uppmanar mig att göra en fabriksåterställning, vilket jag då återigen gör och här slutar även TVen helt att fungera, den slår av sig själv efter ca 1 sekund och blinkar rött. Jag svarar såklart.

Den 12 april svarar Donika med ytterliggare frågor, "hur många gångar blinkar TVen rött" samt ber om kvitton, jag svarar så gott jag kan och skickar in kvitton för andra gången.

Den 14 april får jag svar med ännu en uppmaning om att göra en fabriksåterställning (tredje i raden), vilket jag såklart återigen testar utan resultat och jag svarar.

Idag får jag ytterliggare svar från Donika: "Vad tråkigt att höra att du upplever problem med din TV" med ytterliggare en uppmaning om att göra en fabriksåterställning...

Jag håller på att tappa det. Detta är den sämsta kundsupportupplevelsen jag någonsin har haft.

Finns det någon här som har några tips eller som kanske rentav jobbar på Sony som kan hjälpa mig?

Permalänk
Sötast

Hade kört ner med tvn på mediamarkt och sagt till dem att skicka den på reparation. Måste vara det lättaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hade kört ner med tvn på mediamarkt och sagt till dem att skicka den på reparation. Måste vara det lättaste.

Jag ger det ett par veckor till då jag ändå är på resande fot. Är lite spänd på om supporten ska lyckas höra av sig en femte gång med en uppmaning om fabriksåterställning haha

...om så är fallet sliter ner skiten och kastar in TVen på Mediamarkt!

Permalänk
Medlem

Här följer upplösningen för den som intresserar sig:

Den 22 april hör jag återigen av mig till Media Markts kundtjänst och förklarar att TVn helt slutat att fungera och får den 26 april till svars att jag måste ringa Sonys kundtjänst.

Den 28 april ringer jag Sonys kundtjänst varpå Donika svara och beklagar sig med ytterligare besked om att jag får avvakta i väntan på att tekniker ska ta tag i mitt ärende.

8 dagar senare den 6 maj har jag fortfarande inte hört något och jag ringer upp Sony igen och Linda(?) svarar och beklagar över att det tagit sån tid men Donika har tydligen ännu inte haft kontakt med någon servicetekniker och ber mig avvakta ytterligare.

12 maj - Jag ringer igen, en kvinna (hörde ej namnet) svarar och låter förvirrad, hon undrar vem jag pratade med förra veckan och konstaterar att en service skulle ha varit beställd. Jag kräver en lösning och hon lovar att höra av sig via mail senare samma dag och senare samma dag får jag ett mail där man frågar om min adress som jag lämnar för fjärde gången…

13 maj ringer Rasmus upp och beklagar att ärendet har tagit sådan tid och frågar hur många gånger TVen blinkar samt att man återigen konstaterar att ett sådant fel kräver utbyte av TV och att detta bara är ett knapptryck bort. Senare samma dag får jag ett mail om att en ersättnings TV är på väg och att jag kommer att bli kontaktad när det blir dags för leverans.

16 maj får jag ett mail från Elcare Nordic “En utbytes TV är på väg till verkstaden Assist Lkpg. De kontaktar er inom kort för att boka en hemservicetid”.

1 juni har jag fortfarande inte hört något och jag kontaktar Elcare via mail och får svar ganska snabbt att Sony har beställt en TV men skickat den till fel verkstad - den skulle till Örebro men hamnade i Linköping. Elcare ber mig att avvakta.

2 Juni ringer Elcare och bokar tid för leverans.

7 juni knackar Elcare på dörren med en ersättnings-TV och efter ca 5 månader har vi återigen en TV i vardagsrummet.