Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Brink med bl a Jack Black och Tim Robbins på HBO.

Tyvärr ingen hit, trots alla grymma skådisar.

Permalänk
Medlem

Såg miniserien Clark i helgen. Tyckte den var riktigt underhållande även om det blandat in en del "hittepå" vilket de visserligen inte hymlat med heller. Gillade Bill Skarsgård's insats som Clark och fick en skön feeling i hela serien, betyg 7/10

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Börjat kolla på Hacks på HBO. Rätt bra. Tragikomisk serie om en äldre något avdankad kvinnlig komiker och en yngre kvinnlig komiker som liksom blivit utsläng från Hollywood på grund av något okänsligt tweet, och nu ska de hjälpa varandra liksom.

Permalänk
Medlem

Det regnar så inget cyklande. Men Tom & Jerry fick upp humöret, i väntan på bättre tider.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är mitt uppe i Obi-Wan Kenobi (släpps bara ett avsnitt i veckan) och så här långt är jag rätt tveksam. Kanske hade för höga förhoppningar efter The Mandalorian.

Permalänk
Medlem

Bosch: legacy på Prime
Fortsättning på Bosch från 2014 (7 säsonger)

Riktigt bra polis serie baserad på Michael Connelly´s böcker

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jorden Runt på 80 Dagar, miniserie som finns på Svt play. Helt ok tidsfördriv, endast 8 avsnitt tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är mitt uppe i Obi-Wan Kenobi (släpps bara ett avsnitt i veckan) och så här långt är jag rätt tveksam. Kanske hade för höga förhoppningar efter The Mandalorian.

Är mando bättre? Jag tyckte medelålders-Ben är ganska trevlig att följa, om än en helt annan sak än filmerna såklart

Kul om Mando är bättre, ska börja på den snart

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Är mando bättre? Jag tyckte medelålders-Ben är ganska trevlig att följa, om än en helt annan sak än filmerna såklart

Kul om Mando är bättre, ska börja på den snart

Tycker att Mandalorian är mil bättre, så där har du något att se fram emot!

Permalänk
Medlem

Visste att jag skulle gilla the boys men har haft för fullt så inte blivit av men fick tummen ur nu.
Den är ännu bättre än jag förväntade mig så här långt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

WeCrashed om skickliga bedragare som skapade WeWork lurade giriga på enorma pengar och fallet. Hur mycket som är sant är upp till debatt. Går att se, men inget mästerverk.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Blev klar med Obi-Wan Kenobi ikväll och betyget landar på 2/5. Svagaste Star Wars-serien i live action-format hittills.

Permalänk
Medlem

Obi-Wan Kenobi
(Disney+)

De två första avsnitten tycker jag var bra, gillade det lägre tempot och såg fram emot mer "storytelling"... MEN... sedan kom episod 3 och det kan vara något av det mest "lazy writing" jag någonsin skådat som inte varit en c-film! Har de haft x antal writers som kommit med coola idéer och sedan slagit ihop dem utan att kolla med varandra innan?

Riktigt riktigt uselt, vad som hade kunnat bli en riktigt bra serie faller totalt på hur <censur> dåligt den är skriven.

Ta episod tre... mördar 4 Stormtroopers utan problem, men när tre nya dyker upp; "Oh, bäst vi ger upp". Och vägspärren med laser... varför inte ta två steg åt vänster och gå förbi den istället för att först försöka stänga av den för att sedan skjuta sönder den? Varför gömmer sig officeren sig med dem istället för att fortsätta som vanligt och helt sonika ge order och dirigera avsökningen? Hon lyckas ju trots allt infiltrera basen i ett senare skede utan problem...

Eller en unge som har 20min försprång springandes i en tunnel, men på något sätt lyckas en inquisitor inte bara hinna före henne till "piloten", utan uppenbarligen även passera henne i tunneln utan att någon av dem såg varandra... uselt! Detta radas på varandra i tät följd i just det avsnittet... "oh noez... en eldvägg som är 20m bred... ah well, lika bra att vi ger upp och låter dem fly då".

Jag blev chockad över hur "lazy" och dåligt den är skriven... hur f*n fick det ens grönt ljus?
Detta är manusförfattande på C-films nivå!

Dold text
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Orville säsong 3 på Disney+. Bättre än tidigare säsonger 4/5
Mer seriöst och mer Star Trek känsla 👍

https://www.imdb.com/title/tt5691552/?ref_=ttep_ep_tt

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

The Umbrella Academy Season 3

Fortsätter på samma spår som tidigare, brukar inte gilla "tidsresande" serier/filmer i normala fall, men här läggs det väldigt lite energi på att försöka ge "logiska" förklaringar och vara "seriös". Möjligtvis att den tagit steget och blivit än mer komisk än tidigare och skådisarna tycker jag över lag gör solida insatser.

Ingen serie som kommer förändra ditt liv men är man ute efter lite lättsmält "supernatural" som inte tar sig på för stort allvar finns det bra många serier som är sämre än denna

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Obi-Wan Kenobi var den jag kollade genom sist, börjat på super natural nu.. så har några säsonger framför mig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Obi-Wan Kenobi var den jag kollade genom sist, börjat på super natural nu.. så har några säsonger framför mig!

Jag var/är ett stort fan av Supernatural! Du har mycket "godis" framför dig ^^

Efter någon/några säsonger ändrar de "formatet" en aning dock med mer sammanhängande story som löper hela säsonger. Jensen Ackles är lysande och jag förstår inte hur Disney och MCU inte fångat upp honom än

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Jensen Ackles är lysande och jag förstår inte hur Disney och MCU inte fångat upp honom än

Han har ju en rätt stor roll i senaste säsongen av The Boys iallafall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar serier som andra tycker är dåliga så just nu ser jag igenom "The mentalist" och sen får det nog bli "House" igen 😁

Permalänk
Medlem

Håller på med sista säsongen av Peaky Blinders, mumma!

Permalänk
Medlem

God´s Favorite Idiot
Netflix

Komediserie som försöker lägga sig i samma stil som The Office och liknande serier. Misslyckas dock kapitalt på exakt alla plan där man trott att Melissa McCarthy skall rädda serien med hennes "namn". Hon spelar exakt samma karaktär som alltid...

"Poorly written and even poorer execution" med dåliga skådespelarinsatser sammanfattar serien rätt bra. Rätt synd då grundtanken faktiskt hade kunnat bli något bra.

Skapad och skriven av Ben Falcone och man börjar nästan undra om han har behövt vara otrogen mot McCarthy med någon/några på Netflix för att ha fått "green light" på den här skiten.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Man vs Bee
https://www.imdb.com/title/tt13640670/
Med Rowan Atkinson på Netflix, 9 korta episoder på cirka 10 min var. Den är lite rolig i början, men jag tröttnade snabbt och spolade igenom de sista avsnitten.

Borde fått sitta kvar i fängelse i slutet.

Dold text

4/10

Permalänk
Medlem

Började för ett par dagar sen att titta på izombie på Netflix. En helskön serie. Tänkte först att det var ännu en zombie serie/film men den är med både humor och många roliga kommentarer osv.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

"Upload" var rätt kul!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Man vs Bee
https://www.imdb.com/title/tt13640670/
Med Rowan Atkinson på Netflix, 9 korta episoder på cirka 10 min var. Den är lite rolig i början, men jag tröttnade snabbt och spolade igenom de sista avsnitten. Borde fått sitta kvar i fängelse i slutet.

4/10

Nice spoiler😡

Permalänk
Medlem

https://www.netflix.com/se/title/81275311

Detta va ju ett stort antklimax..Hittade 2 guldmynt.

Va tvungen att spola fram hela tiden.

1/5

Permalänk
Avstängd

Obi Wan Kenobi. Tyvärr, så är Kenobi och Vader rätt papperstunna figurar, det är sällan intressant. Och fortfarande så är det rätt tydligt att när det kommer till serier och filmer så vet ingen riktigt vad man ska göra med IP:t.

Kolla bara om du har sett serien, spoilers finns förstås:

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Nice spoiler😡

Ajdå ursäkta, jag dolde den biten. Tänkte inte på det först, eftersom serien börjar med den delen (det är en tillbakablick).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Obi Wan Kenobi. Tyvärr, så är Kenobi och Vader rätt papperstunna figurar, det är sällan intressant. Och fortfarande så är det rätt tydligt att när det kommer till serier och filmer så vet ingen riktigt vad man ska göra med IP:t.

Kolla bara om du har sett serien, spoilers finns förstås:
https://www.youtube.com/watch?v=WajEW5HPnuw

Otroligt snäll Pitch Meeting, han hade kunnat såga sönder Obi-Wan så mycket hårdare. Dock var ju Obi-Wan ändå inte riktigt lika illa som Boba Fett, men var ändå ännu ett bevis på att Disney inte har förvaltat Star Wars någe bra öht, precis som jag befarade första gången ajg hörde om Disneys uppköp.

Permalänk
Medlem

Better Call Saul

Bara jag som tycker den är minst lika bra om inte lite bättre än breaking bad? Gillade verkligen inte Walt och sympatiserar mycket mer med Jimmy/Saul