Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Star wars Obi Wan

Jag är förvånad att inte fler har skrivit om denna. Jag såg de två första avsnitten och den var väl som de andra star wars avsnitten i de andra serier. En aningen trög kanske, men det handlar här om att bygga upp story för flera personer. -Som jag tolkar på de första avsnitten.

Så jag väntar på nästa avsnitt. Det är svårt att ge något betyg än. Mer än att säga jag är förhoppningsfull.

Permalänk
Medlem

Sett första avsnitten av nya Star Trek Strange New Worlds.

Har tidigare sett Star Trek Discovery.

Tycker att New Worlds är bättre än så länge.
Mer action och inte en massa drama hela J tiden som i Discovery.
I varje avsnitt av Discovery så skulle någon gråta och tröttnade ganska snabbt på det (spola ofta förbi det) Så försökte serien vara rolig så det gick till överdrift så det blev töntigt istället.

Hoppas att Strange World fortsätter med samma stil.
För gillar verkligen det jag har sett hittills.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

The Cleaning Lady
(Hbo Max)

I vanlig ordning lyckas HBO Max (svenska) inte ha en korrekt beskrivning av serien, hon jobbar sig definitivt inte upp i ett kriminellt nätverk utan mer har kontakt med en som hjälper henne med hennes sons läkarkostnader.

Dock väldigt sevärd med riktigt bra skådespelarinsatser, en serie jag definitivt kommer se säsong 2 av.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Moderator
Forumledare

Senaste säsongen av "Love, death + robots"
Jag gillar verkligen idén med denna serien. Korta avsnitt med väldigt varierande stil

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Senaste säsongen av "Love, death + robots"
Jag gillar verkligen idén med denna serien. Korta avsnitt med väldigt varierande stil

Håller helt med, visste att det var något jag hade glömt att göra! Blir en binge på den idag ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag såg också avsnitt 1 & 2 av Obi-wan igår och tyckte om vad de gjort. Inte alls lika action-betonat som Mando eller boba fett utan det känns faktiskt som att detta ÄR en del av star wars storyn. Noterade att Jango även var med på ett hörn som avdankad clone warrior i avsnitt 2 med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Invincible: 6/10 (Mycket blod till och med för att vara tecknad.)
Night Sky: 6/10 (Låååångsam...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Invincible: 6/10 (Mycket blod till och med för att vara tecknad.)
Night Sky: 6/10 (Låååångsam...)

Ja Night sky är lååååååångsam,fast det är bra skådespelare men väldigt långsam.
Det gäller att ha tid över:)

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Ja Night sky är lååååååångsam,fast det är bra skådespelare men väldigt långsam.
Det gäller att ha tid över:)

Jo, jag håller med. J.K. Simmons och Sissy Spacek gör ett kanonjobb, men det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe när det typ inte händer någoting alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Jo, jag håller med. J.K. Simmons och Sissy Spacek gör ett kanonjobb, men det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe när det typ inte händer någoting alls.

Alla har blivit så actionskadade. Om det inte smäller, ryker eller skriker konstant så är det tråkigt. Inte underligt att de flesta actionfilmer har totalt menlös handling. Jag gillar serien skarpt, den har ett djup som saknas i nästan allt annat. Kanske är det en generationsfråga.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Drog äntligen igång en prenumeration på D+, jäklar vad jag saknat deras (gamla) innehåll! Det man växte upp med och mer därtill, avsnitt man missat och aldrig sett, alla pixar och starwars med...

Dessutom halva priset mot Netflix!

Nu senast har vi kollat en hel del på Räddningspatrullen, och det är precis så bra som det ska vara. Min fyraåring är helt fast! Tur att det är okej väder så han kommer ut frivilligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ja Night sky är lååååååångsam,fast det är bra skådespelare men väldigt långsam.
Det gäller att ha tid över:)

Tidigare när jag levde närmare piratbukten så brukade jag köra VLC med +20% hastighet (vissa serier uppemot +40%), onödigt att lägga massa tid att bara vänta

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att Disney+ har Säsong 1 av Wu-Tang: An American Saga från 2019 (egenproduktion från Hulu). Hade inte ens koll på att denna serien gjorts. Kollade på avsnitt 1 mest av nyfikenhet och fastnade rätt omgående. Det är nåt som är kittlande att få en dramatisering av en story som ändå vet hur den slutar.

För mig slutade det iaf med att jag "binge:ade" hela säsongen.
Det ska tydligen finnas en säsong 2 som redan visats i höstas i USA, och det ska komma en säsong 3.

Hur som helst så kan jag rekommendera den om man är intresserad att se en dramatisering av uppgången för en av världens största hip-hop fenomen, och de motgångar de råkar ut för på vägen dit. RZA har varit med och skrivit och skapat den, och flera av de andra i Wu-Tang Clan inblandade på ett eller annat hörn också.

WU-TANG CLAN ain't nuthin to F*** wit!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Tidigare när jag levde närmare piratbukten så brukade jag köra VLC med +20% hastighet (vissa serier uppemot +40%), onödigt att lägga massa tid att bara vänta

Något jag saknade i övergången från VHS till DVD var möjligheten att kunna snabbspola och ändå se texten. Många filmer jag hyrde som inte riktigt var så bra som väntat men som ändå var för bra för att inte se klart spolade jag mig igenom till stor del.

Sen fanns/finns det säkert DVD-spelare som låter en göra samma sak, men ingen av de jag hade på den tiden i alla fall. Idag verkar det svårare, på Youtube och tjänster mer riktade mot utbildning (typ Pluralsight) så kan man spela upp i högre hastigheter men mig veterligen är det ingen vanlig tjänst med film och TV-serier som gör det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Jag upptäckte att Disney+ har Säsong 1 av Wu-Tang: An American Saga från 2019 (egenproduktion från Hulu). Hade inte ens koll på att denna serien gjorts. Kollade på avsnitt 1 mest av nyfikenhet och fastnade rätt omgående. Det är nåt som är kittlande att få en dramatisering av en story som ändå vet hur den slutar.

För mig slutade det iaf med att jag "binge:ade" hela säsongen.
Det ska tydligen finnas en säsong 2 som redan visats i höstas i USA, och det ska komma en säsong 3.

Hur som helst så kan jag rekommendera den om man är intresserad att se en dramatisering av uppgången för en av världens största hip-hop fenomen, och de motgångar de råkar ut för på vägen dit. RZA har varit med och skrivit och skapat den, och flera av de andra i Wu-Tang Clan inblandade på ett eller annat hörn också.

WU-TANG CLAN ain't nuthin to F*** wit!

Yes, samma här. Riktigt bra. Hip hop evolution på Netflix var också en trevlig överraskning om man är intresserad av rapmusik.

Permalänk
Medlem

Reacher på Prime.
Har inte läst böckerna, men tycker detta var riktigt bra.
Men vad jag förstår är karaktären mer on point med Lee Childs version (längd, vikt, muskler, autistisk) än den som Tom Cruise spelade i filmerna
https://www.imdb.com/title/tt9288030/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Drog äntligen igång en prenumeration på D+, jäklar vad jag saknat deras (gamla) innehåll! Det man växte upp med och mer därtill, avsnitt man missat och aldrig sett, alla pixar och starwars med...

Dessutom halva priset mot Netflix!

Nu senast har vi kollat en hel del på Räddningspatrullen, och det är precis så bra som det ska vara. Min fyraåring är helt fast! Tur att det är okej väder så han kommer ut frivilligt

Där är även mängder med gamla goda filmer för vuxna.
Willow, Jakten på Stenen, Svensexan, Commando och många fler.

Permalänk
Skrivet av griid:

Reacher på Prime.
Har inte läst böckerna, men tycker detta var riktigt bra.
Men vad jag förstår är karaktären mer on point med Lee Childs version (längd, vikt, muskler, "autistisk") än den som Tom Cruise spelade i filmerna
https://www.imdb.com/title/tt9288030/?ref_=nv_sr_srsg_0

Jag vet inte om felskrivningen var med flit, men jag tror du menade autentisk snarare än autistisk. Inte riktigt samma sak. Men det kan ju mycket väl tänkas att Reacher har några bokstavsdiagnoser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Jag vet inte om felskrivningen var med flit, men jag tror du menade autentisk snarare än autistisk. Inte riktigt samma sak. Men det kan ju mycket väl tänkas att Reacher har några bokstavsdiagnoser.

Nej, autistisk. Ser man serien så förstår man. Tog bort citationstecknen om det förvirrade. Du behöver inte förklara vad orden betyder, det vet vi nog alla

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The Last Kingdom
(Netflix)

Det känns som de mest har copy & paste inför varje ny säsong - av föregående. Lite nya karaktärer här och där och lite små ändringar, men över lag väldigt likartat. Dock svältfödd som man är gällande fantasy(ish) får man ändå tillstå att den är välgjord och håller relativt bra kvalité gällande skådespelarinsatser, vissa är till och med riktigt bra.

Tydligen finns en säsong 5 ute, bara inte i Sverige och jag kunde inte hitta något releasedatum eller om den ens kommer till svenska Netflix. Tydligen är det sista säsongen och allt skall avslutas med en långfilm de påbörjat inspelningen av - Seven Kings Must Die.

Trailer Park Boys
(Netflix)

Tillhör skaran som faktiskt fastnade för denna, det är definitivt en "hata eller älska" serie
Ser just nu säsong 10 igen för att värma upp med säsong 11 & 12 som jag ej ännu sett ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Stranger things S4 part 1 - Mer av samma typ. Men lika välgjort som innan, det är bara att det känns som att man sett det redan. Man måste dock fortfarande se nästa avsnitt dock. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Picard Season 2

Det positiva är att den till skillnad från allt senare om Star Trek faktiskt har kvar Star Trek känslan.

I ett avsnitt. Två på sin höjd. Resten var …. Hmm 🤨

Star Trek Strange New Worlds däremot! Frisk fläkt i en öken av ST-skräp. Genomgående bra hittills! Till och med så bra att man kan blunda för kontinuitetsproblemen.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

The Boys...

Säsong 3 är igång..

Hur superhjältar hade betett sig om de funnits i verkligheten...
Helt klart sevärd..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

The Boys...

Säsong 3 är igång..

Hur superhjältar hade betett sig om de funnits i verkligheten...
Helt klart sevärd..

Blev snabbt en av mina favoritserier inom genren superhjältar

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

The Boys...

Säsong 3 är igång..

Hur superhjältar hade betett sig om de funnits i verkligheten...
Helt klart sevärd..

Jäkla bra! 😁
Vi väntar tills alla avsnitt är ute… vaffo inte släppa alla på en gång för?! 🙄

Permalänk
Medlem

Samma som för många andra, två riktiga favoriter kommer samtidigt.

Stranger things s04. Det här är en riktig favoritserie. Och när Amiga 1000 dök upp i en scen hoppade man i soffan av glädje
(Anser inte att det är någon stor spoiler så skriver det rätt ut).
Storyn är lite sämre än man är van vid tycker jag. Men däremot musiken är så klockren att det väger upp.
9/10

The Boys S03. Lika bra som övriga säsonger. Fullständigt älskar denna serie.
9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jäkla bra! 😁
Vi väntar tills alla avsnitt är ute… vaffo inte släppa alla på en gång för?! 🙄

För om de släpper de en och en så måste du prenumerera i två månader istället för en, förrutsatt att du börjar kolla när de släpps.

Vill slå ett slag för Peaky Blinders säsong 6 som nu finns på Netflix. Gick i vintras på BBC och fanns säkert på piratbukten redan då, men för oss som släppt det där, så finns den nu att streama helt lagligt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

För om de släpper de en och en så måste du prenumerera i två månader istället för en, förrutsatt att du börjar kolla när de släpps.

Vill slå ett slag för Peaky Blinders säsong 6 som nu finns på Netflix. Gick i vintras på BBC och fanns säkert på piratbukten redan då, men för oss som släppt det där, så finns den nu att streama helt lagligt.

Den ska ses till helgen! Sista säsongen om jag fattat det rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swennis:

Sista säsongen om jag fattat det rätt.

Det planeras en film istället för en sjunde säsong, men den dröjer några år och det finns givetvis alltid risk att den inte blir av alls.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Samma som för många andra, två riktiga favoriter kommer samtidigt.

Stranger things s04. Det här är en riktig favoritserie. Och när Amiga 1000 dök upp i en scen hoppade man i soffan av glädje
(Anser inte att det är någon stor spoiler så skriver det rätt ut).
Storyn är lite sämre än man är van vid tycker jag. Men däremot musiken är så klockren att det väger upp.
9/10

The Boys S03. Lika bra som övriga säsonger. Fullständigt älskar denna serie.
9/10

Inte för att avslöja allt för den som vill se Stranger Things. Jag listade ut väktaren väldigt fort det var så uppenbart. Jag gillar den mörkare sci fi delen.
Ser på raised by wolves, Superman&Louis och Somebody feed phil