Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Mon Bazou, väldigt likt My Summer Car fast utspelar sig i Kanada år 2005.

Man uppgraderar sin skrothög (BMW-inspirerad) med en massa nya delar. Hugger ved, levererar pizza, kör nattliga races, och tillverkar lönnsirap för att tjäna pengar. Lönnsirapen tar över helt ganska snabbt. Early access.

Kan nog inte riktigt rekommendera det som det är nu. Alldeles för tung grind mid-game där verktygen man har till hands dessutom känns artificiellt begränsade. Själva racingen är väldigt enkelt utformad. Endast en utvecklare dock, så hatten av för bedriften som spelet ändå innebär. Väldigt detaljerade uppgraderingsmöjligheter med dämparinställningar, camber, krängningshämmare, olika däck och fälgar osv men det blir till viss del lite meningslöst när racing sen är så pass förenklad. Utvecklingen är fortfarande igång.

6/10

Permalänk
Medlem

Turbo Overkill

Precis spelat färdigt Turbo Overkill - Del 1 av 3. (Early Access Game)

Hyfsat välgjord retro/cyberpunk FPS spel. Lite smått här o där som bör fixas och ett par större irritationsmoment. Överlag så ångrar jag inte att jag spelat det och ser fram emot del 2/3.

Turbo Overkill på steam och demo finns
https://store.steampowered.com/app/1328350/Turbo_Overkill/

Min igenomspelning på Youtube (sista delen släpps 4 Maj)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv

3 senaste spelen avklarade har varit till Nintendo Switch.

Kirby and the Forgotten Land, Luigi's Mansion 3 samt Metroid Dread.

Spelade även igenom Super Metroid och Zelda A Link to the Past för ett tag sedan av ren nostalgi.

Permalänk
Medlem

Har spelat om Dead Space I och II senaste veckorna. Försöker klämma in nån timme här och där när man har ork och tid.
Håller riktigt bra fortfarande. Helvete pjäxa.
Atmosfären är verkligen top notch, ljudet är grymt bra.
Kör man på Survivalist eller Zealot så kan det vara knixigt med resurser bitvis, vilket bara tillför till atmosfären.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Två stycken spel avklarade senaste veckan... först Pyramid Quest som inte är ett direkt svårt plattformsspel men det kändes skönt att spela ett "snällt" spel efter man kört så mycket Elden Ring på sistone Grafiken är väldigt ren och tydlig och ingame-musiken var en riktig höjdare trots att det bara var en låt (man tröttnade inte på den).

Det andra är Panzer Dragoon: Remake och det startade jag mest upp bara för att testa mitt nya grafikkort men eftersom jag bara hade två banor kvar att spela så blev det att jag spelade klart det (på "normal"-svårightetsgrad).

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Rogue Legacy 2

Spel #5 för 2022

Ett riktigt kul roguelite spel. Man blir snabbt fast i skiten, så ger er inte på att börja spela det. Skulle ni ändå välja göra så, så skyll inte på mig. Jag varnade er. Blir väldigt lätt att man bara ska spela en gång till.

Ger spelet 4/5 i betyg.

Permalänk
Medlem

@Svantesson666 Har du spelat det sedan release eller körde du under early access också? Jag köpte det nyligen på Steam, är ganska säker på att det är ett bra spel då jag spelat ettan lite på Switchen

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

@Svantesson666 Har du spelat det sedan release eller körde du under early access också? Jag köpte det nyligen på Steam, är ganska säker på att det är ett bra spel då jag spelat ettan lite på Switchen

Bara sedan release. Inget under early access.

Permalänk
Medlem

Jotun: Valhalla Edition

Spel #6 för 2022.

Spelet är inte överdrivet bra. Seg och oprecis styrning. Ger det 2/5 men på gränsen till en etta.

Permalänk
Medlem

har inte spelat på typ ett halvår... men Sniper Elite 5 var ju bra, speciellt i co-op. Jag ger det 7/10 7,62or

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Portal 2

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Supraland

Spel #7 år 2022

Ett riktig liten pärla. Hade inte hört talas om spelet innan jag fick det av Epic Games. Ett underbart pusselspel. Kolla videon för att få lite känsla för hur spelet är. Ger det 5/5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Supraland

Spel #7 år 2022

Ett riktig liten pärla. Hade inte hört talas om spelet innan jag fick det av Epic Games. Ett underbart pusselspel. Kolla videon för att få lite känsla för hur spelet är. Ger det 5/5.

https://youtu.be/cEFtRenmzN0

Ja den, den hade jag glömt bort.
Jag tror jag klarade av hela den, jag vill minnas att jag var klar med den.

Permalänk

Days Gone på pc. Riktigt bra och roligt spel 😊

Permalänk
Medlem

Psychonauts (1)

Började spela det 2016 och haft det installerat sedan dess, slutförde nu med mitt barn

Namnet är ganska passande då spelet är helt psykadeliskt, och allmänt rolig humor på flera ställen

Hatade dock ’slutet’ dels var det antiklimaktiskt och lite för tvärt, sista bossen var knappt svårt… men framförallt fick man aldrig gå tillbaka till ’vanliga’ världen igen, så det känns som jag missade massor med innehåll. Laddade någon gammal sparfil som jag råkade göra manuellt, men en hel del kvar att göra på den för att kunna utforska allt och hitta alla hjärnor igen

Dold text

Med tanke på ovan landar jag nog på typ 3/5, bra känsla i plattformandet för det mesta och oväntade upplevelser

Permalänk
Medlem

Sniper Elite 5

Permalänk
Medlem

Supraland Crash

Spel #8 år 2022

DLC till Supraland ovan. Inte riktigt lika stort som originalet men nära på. Nya typer av pussel men tyvärr lite spretigt. Man ska inte spela det här först innan man spelet originalet för då kommer man vara riktigt vilsen.
Ger det 4/5.

Permalänk
Medlem

Maneater

Ett relativt enkelt och roligt spel, bra tidsfördriv inga avancerade uppdrag utan mest bara att bocka av listan och utforska.
Hoppas på fler DLC eller en uppföljare.

@Masen666
Antar att du har spela Sniper elite tidigare, vad skulle du säga är bättre eller sämre med 5:an?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Supraland: Six Inches Under (Supraland 2)

Spel #9 för 2022

När jag ändå var igång så plöjde jag även igenom det senaste Supraland. Också detta grymt roligt. Kul att se att man kan skapa så många olika pussel med så få gemensamma komponenter. Rekommenderar att man spelar både Supraland och Supraland: Crash innan man ger sig på detta då det finns en del små skämt man annars inte förstår.

Ger även detta 5/5. Otroligt fin liten spelsamling de här Supraland visade det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Supraland: Six Inches Under (Supraland 2)

Spel #9 för 2022

När jag ändå var igång så plöjde jag även igenom det senaste Supraland. Också detta grymt roligt. Kul att se att man kan skapa så många olika pussel med så få gemensamma komponenter. Rekommenderar att man spelar både Supraland och Supraland: Crash innan man ger sig på detta då det finns en del små skämt man annars inte förstår.

Ger även detta 5/5. Otroligt fin liten spelsamling de här Supraland visade det sig.

https://www.youtube.com/watch?v=VfXXy1cA8Ms&ab_channel=DavidM...

Ja, dom förvånade mig från start (skaffat dom rätt snart efter släpp).

Så nu väntar jag på Supraworld som jag backade när den kickstartern släpptes 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

White Shadows... det var bra tycker jag och var väl värt att spela igenom i mitt tycke. Det är lite Limbo/Inside/Little Nightmare över det men inte lika bra. Dom två sista kapitlena (chapters 4/5) var mer eller mindre "walking simulator" men det var inget jag var emot på något sett... jag gillade spelet.

Den här varningen visas när man startar spelet:

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Ghost of Tsushima.
Ett av väldigt få spel som jag bemödat mig att jaga platinum trofé i.
Ofantligt bra från början till slut.
Det som verkligen gjorde att jag fastnade är att dom lyckas med att göra den fundamentala gameplay-loopen så otroligt kul, det blir liksom aldrig tråkigt med striderna och rent estetiskt har det en otrolig design och makalös musik.

Kan verkligen rekommendera det varmt.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av CrispVanDahl:

Ghost of Tsushima.
Ett av väldigt få spel som jag bemödat mig att jaga platinum trofé i.
Ofantligt bra från början till slut.
Det som verkligen gjorde att jag fastnade är att dom lyckas med att göra den fundamentala gameplay-loopen så otroligt kul, det blir liksom aldrig tråkigt med striderna och rent estetiskt har det en otrolig design och makalös musik.

Kan verkligen rekommendera det varmt.

Jag är riktigt sugen på Ghost of Tsushima!
Det blir köp direkt när det släpps till PC!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, riktigt bra spel. Spelade det inte förens nu och det mesta fungerade bra. Ett par grafiska buggar och en game breaking bug som gjorde att jag inte kunde gå vidare, så var tvungen att ladda en tidigare sparning.

Är taggad för ett expansion nästa år, och förhoppningsvis har inte Cyberpunk 2077 IP:t tagit för mycket skada för att inte göra en uppföljare.

Atmosfären är grym som fan.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag är riktigt sugen på Ghost of Tsushima!
Det blir köp direkt när det släpps till PC!

Kan som sagt inte annat än att varmt rekommendera detta.
Lagom mycket småsaker att hitta på kartan och det känns som att tiden man lägger är värd något oavsett om du spelar 30 min eller 3 timmar i en sittning.

Skrivet av Kablash:

Cyberpunk 2077, riktigt bra spel. Spelade det inte förens nu och det mesta fungerade bra. Ett par grafiska buggar och en game breaking bug som gjorde att jag inte kunde gå vidare, så var tvungen att ladda en tidigare sparning.

Är taggad för ett expansion nästa år, och förhoppningsvis har inte Cyberpunk 2077 IP:t tagit för mycket skada för att inte göra en uppföljare.

Atmosfären är grym som fan.

Håller helt med!
Hittills har jag bara gjort ett av sluten men jag har gjort ett par nya karaktär och gillar att strosa runt och inmundiga stämningen och atmosfären som Night City erbjuder.

Permalänk
Medlem

It takes two på PC och co-op I soffan med xbox-kontrollers.

Sjukt trevligt och uppslukande spel.

Nu blir det till att köra igenom Zelda a link to the past på Steam deck.

Permalänk
Medlem

Stray. Riktigt härlig atmosfär med otrolig detaljrikedom.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Håller på att klara av horizon Dawn på pc, något annat tips?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ghostwire: Tokyo (PS5). Det har fått lite blandade omdömen, men jag tyckte att det var riktigt bra. Intressant story/lore.

Permalänk
Medlem

Submerged: Hidden Depths

Spel #10 för 2022

Ett charmigt litet spel där man räddar världen genom att plantera växter. Egentligen ett simpelt plattform spel helt utan svårighetsgrad. Man kan inte ens ta skada. Charmigt som sagt men tämligen värdelöst om man ska vara ärlig. Väldigt repetitivt. Men man ska inte klaga då man fick det genom Epic Store förra veckan om man ville.

Betyg 2/5