Permalänk
Avstängd

Spegellackering!

Jag har nu påbörjat omlackning på min burk, det ska bli en fin spegelyta, och jag skulle gå efter guiden på www.pc-works.net

Men nu verkar det som om sidan är nere, och jag kan tyvärr inte de olika stegen i huvudet ... Är det någon som sparat denna sida, eller funkar den för er, eller har ni en liknande guide?

Bilder kommer naturligtvis läggas upp så fort jag är klar!

MVH // silvr^

Visa signatur

Lugna er ...

Permalänk
Medlem

har en guid på monitorlackering där jag moddar om en benvit monitor till en högblanksvart... principen för att lacka på ett chassi är det samma, behöver du hjälp så fråga på bara

skickade dig ett pm med url till guiden

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
har en guid på monitorlackering där jag moddar om en benvit monitor till en högblanksvart... principen för att lacka på ett chassi är det samma, behöver du hjälp så fråga på bara

skickade dig ett pm med url till guiden

Tack, men det är så att din skärm inte blev direkt spegelblank, och de tipsen för att den ska bli just perfekt, finns i den där guiden på www.pc-works.net...

Men tack ändå!

Visa signatur

Lugna er ...

Permalänk
Medlem

men nej för den va målad på plast man måste nästan spackla där för att få det superblankt men som jag har skrvit där är hur man gör det

slipa materila grunda med primer, färga, slipa färga, slipa, lack, slipa, lack, slipa, lack, slipa med 1200 papper.
Rubba sedan med osilerande verktyg (använd autosol eller lik) å rubba ner ogämnheter använd osilerande maskin att putsa av det sista, gå på med en deap cleaner gör rent å torka bort. Gå på med liquid hardwax låt det verka några min polera bort å upp en läskig glans

sen om du är inne på nått försök att få det spegelblankt första gången du målar så säger ja att det kommer bli svårt öva på nån plåtbit först så du får in fealingen. Sen är det åsså så att om du kan få tag i en tryckluftsdriven spruta å färg på burk så använd det ger ett bätre resultat + rinner eller klumpar sig väldigt lite såsom vanliga sprayburkar ha en tendens att bli, + att du ska veta att när man målar tunt å i lager med en sprayburk så kommer du få kramp i fingret å då kommer det droppar för du inte trycker ner capsen tillräkligt.
Jag sitter inne med en massa här, dumt å inte fråga tycker jag

sen hur blanktr det blir e ju lite till plånboken åsså jag va på väg å köpa en till burk med klarlack men kändes lite onödigt det går åt den del färg ska du veta till ett chassi så går det säkert åt :

minst 1 burk primer /grundhäftingsfärg á 65
2-3 burkar färg á65
2-3 burkar lack á 65
och minste 3 par ark våtpapper 600 och 1200 á 12kr

=tot av 479kr och det är för att du ska kunna lägga på bra med färg och lack

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Varför inte kroma?? http://www.ado.se/

Permalänk
Medlem

varför inte åka till en lackeringsfirma på en gång man blir ju inte dirket expert bara man får de där grejern

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Jag ska iofs inte använda klarlack, så där slipper jag lite kostnader, och ja, jag vet nackdelen med sprayburk, men det ska gå, och det kommer bli fint som FAN!

Visa signatur

Lugna er ...

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på klarlack på sprayburk nån som testat?

Hur svårt som helst att spraya på utan att det blir vita fläckar

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

gäller att torka av capsen ofta annars så spottar den annars är det inte så svårt gäller bara att ha tålamod å slipa mellan lacklagrena

min guid ligger här på moddzone

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Säker på att det inte var www.pc-workshop.net. Dom har iaf en fin lackeringsguide

EDIT: Tog bort en punkt...

Permalänk
Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Hedersmedlem

På tal om spegellackering, hur gör man enklast en spegel m.h.a plexi? Bara spraya svart på baksidan eller?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Köp spegel-färgen "mirror-it" på Teknikmagasinet

Okej det var bluffprodukten men endå

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...