En hel del VR kompatibla spel ospelbara

Permalänk
Medlem

En hel del VR kompatibla spel ospelbara

Det senaste jag provade var TramSim Vienna som uppger att det går att köra med Vive och kontrollers. Det funkade såklart inte utan det blev refund.

Hur kommer det sig att Steam bara accepterar tillverkares märkningar av spel utan att ställa funktionskrav?

Ett annat spel var en grävmaskinssimulator och några till jag inte kan minnas namnet på just nu. Steam visar inte återlämnade spel tyvärr.

Jag är iallafall trött på att bli lurad...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Det senaste jag provade var TramSim Vienna som uppger att det går att köra med Vive och kontrollers. Det funkade såklart inte utan det blev refund.

Hur kommer det sig att Steam bara accepterar tillverkares märkningar av spel utan att ställa funktionskrav?

Ett annat spel var en grävmaskinssimulator och några till jag inte kan minnas namnet på just nu. Steam visar inte återlämnade spel tyvärr.

Jag är iallafall trött på att bli lurad...

Du kan ju inte skylla på Steam när en tillverkare av ett spel gör fel?

Klaga på tillverkaren av spelet istället.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

"Hur kommer det sig att Steam bara accepterar tillverkares märkningar av spel utan att ställa funktionskrav?"

Tr4or det var det han menade att dom blint litar på dom som lägger upp spelen.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

"Hur kommer det sig att Steam bara accepterar tillverkares märkningar av spel utan att ställa funktionskrav?"

Tr4or det var det han menade att dom blint litar på dom som lägger upp spelen.

Vore snarare orealistiskt att dom skulle ha tester för all hårdvara för alla spel innan man fick lägga upp den på steam.

Så mitt förslag är att kolla om det finns nån lösning på nätet kring varför spelen inte fungerar för dig. Kanske andra personer har fått dom att fungera, och har dom då använt nån workaround, eller är det nått fel med din miljö?

Lite gammal hederlig felsökning först och främst

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Felsökning är bra men man har bara 2 timmar på sig för att bestämma sig för refund.
Jag kollade steams forum för spelet och såg ett tips jag följde. Då kom jag förbi Fatal error iallafall. Sen startade spelet i VR men man spawnas framför vagnen utan möjlighet att röra sig. Katastrof.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Har också testat några spel som inte alls fungerade i VR.
Men det var när jag nyligen hade skaffat ett VR-headset och det var ett WMR headset. Trodde helt enkelt inte det headsetet stödjes bara. Det var att man var inne i spelet men kunde inte röra sig osv.
Tur fungerade alla "riktiga" spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vive är ändå ett av "basmärkena" och nåt som alla utvecklare för vr borde testa i. Verkar som om de knappt kör spelen i Oculus typ.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600