[Löst] Söker namn på kontakt ström/el -anslutning [Bild]

Permalänk
Medlem

[Löst] Söker namn på kontakt ström/el -anslutning [Bild]

Hej! Vad heter anslutningen på bilden märkt DC-IN?
Var kan jag hitta en?
Andersson EM2471HB
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/dat...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Tack. Någon aning om storlek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Tack. Någon aning om storlek?

Mät?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Nätadapter

Den klarar inte riktigt ampere-kravet, men din lådda säger mindre än 25W, och denna är specad till 24W.
Som ett exempel på lösning.

Fanns nån kraftigare, men det var inte multi-plugg.

Edit: håll koll på polariteten också. Ser inte den i bilden, men det ska finnas nåt som visar om det är + eller - på pinnen i mitten.

lade till lite
Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem

12 Volt 3 Ampere verkar skärmen dra - det är troligen samma kontakt som används till strömförsörjningen för externa 3.5 USB-diskar, men här behöver du en nätaggregat som kan ge 3 Ampere 12 Volt, medans de som följer med externa USB 3.5" diskar sällan är över 2 Ampere.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Tack. Någon aning om storlek?

Troligen 5,5mm diameter 2,5mm innediameter 9,5mm längd.

Men mät själv kanske?

Samtidigt så funkar ju för långa dc kontakter sålänge polerna är rätt osv.

Andersson / netonnet själva verkar ju ha noll information online om reservdelar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Brorsan, jag har ej möjlighet att mäta tiondels millimetrar här hemma

Jag köpte en universal-variant: https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/el-batterier/spannings...
Vilken nedrig skräp-kontakt alltså, jösses. Tack alla i tråden som var så snabba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Brorsan, jag har ej möjlighet att mäta tiondels millimetrar här hemma

Ööh, använd ett skjutmått? Har du inget så fråga grannen eller något. Analogt duger nog gott, men vill du vara så noga kan du köps ett digitalt på jula för en hundring eller två.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

såna där är nästan alltid antingen 5,0 x 2,1 mm eller 5,5 x 2,5 mm. Jättesvårt att se skillnad på dom, och bara rätt funkar.
Om du nu bara ska ha kontakten, och inte strömförsörjningen har du ju köpt rätt grej.

MEN om du behöver driva skärmen med nätadaptern som du länkat till är den alldeles för klen. Din pryl behöver 2,5 ampere, och den du köpt kan bara leverera 1 ampere.