Undersökning: Elgiganten efterlyser feedback från SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Vad har ni för förslag för att förbättra deras hemsida?

Framförallt se över vart det tar sån sjukt lång tid i deras backend. Det ska inte behöva ta flera sekunder innan priset på produkten visas, eller någon information ö.h.t egentligen. Att behöva stirra på gråa rutor i typ 5 sekunder innan priset kommer fram är ju skrattretande 2022.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Bättre hemsida och inte massa andra butiker på samma plattform. Det dödade CDON för mig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Vad har ni för förslag för att förbättra deras hemsida?

Det handlar inte direkt om att förbättra i traditionell mening utan att få den att fungera. Fyra av fem gånger jag besöker den så möts man av gråa utsuddade rektanglar eftersom priserna inte laddar. I våras försökte jag beställa en mobiltelefon och fick avtalet utskickat men ingen orderbekräftelse. Visade sig att sajten lagt av så ordern fanns inte. Gav upp och köpte på Amazon istället.

När de tagit itu med det så kan man börja titta på förbättringar och göra den användbar på en datorskärm istället för att bara fokusera på mobiler. Datorskärmarna blir allt större och vi sitter på 25"+ medans sajterna är anpassade för 5" mobiltelefoner.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Falistar:

Personligen så anser att jag Elgiganten och andra företag, får göra sin läxa själva.

Då gör man inte undersökningen. Superenkelt!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Personligen så anser att jag Elgiganten och andra företag, får göra sin läxa själva.

Jag håller helt med. Har man som aktör ett genuint intresse för det man pysslar med så ska man klara den biten själv.
Men jag gör ett undantag idag.

Som de flesta andra redan påpekat, hemsidan, den är ju näst intill en katastrof. Att den inte är så snabb kan jag leva med, men designen, kategorierna och funktionaliteten...

Sedan tror jag det är mycket svårt för butiker som Elgiganten att kunna matcha mer nischade och specialiserade butiker som exempelvis Inet.

De som lyckats bäst efter förutsättningarna är NetOnNet tycker jag, och de är ändå långt i från de mer specialiserade butikerna inom det aktuella området för frågeställningen.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

En enda sak. Skippa CDON-grejen - det här med marknadsplats.
Ha det i så fall på en separat sida; ”elgigantenmarketplace.se”

Vill jag handla från Elgiganten vill jag vara 100% säker att grejerna kommer därifrån.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Framförallt se över vart det tar sån sjukt lång tid i deras backend. Det ska inte behöva ta flera sekunder innan priset på produkten visas, eller någon information ö.h.t egentligen. Att behöva stirra på gråa rutor i typ 5 sekunder innan priset kommer fram är ju skrattretande 2022.

Skrivet av ducedo:

Det handlar inte direkt om att förbättra i traditionell mening utan att få den att fungera. Fyra av fem gånger jag besöker den så möts man av gråa utsuddade rektanglar eftersom priserna inte laddar. I våras försökte jag beställa en mobiltelefon och fick avtalet utskickat men ingen orderbekräftelse. Visade sig att sajten lagt av så ordern fanns inte. Gav upp och köpte på Amazon istället.

När de tagit itu med det så kan man börja titta på förbättringar och göra den användbar på en datorskärm istället för att bara fokusera på mobiler. Datorskärmarna blir allt större och vi sitter på 25"+ medans sajterna är anpassade för 5" mobiltelefoner.

<Uppladdad bildlänk>

De sakerna upplevde jag med adblock och VPN, så man kan behöva trixa med detta. Det är faktiskt mitt val som användare att strula till det här. Jag löste det med att sätta rätt privilegier, det kan ni också testa.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hemsidan. Gå tillbaka till hur ni hade det för ett par år sen, det var enkelt och fungerade. https://web.archive.org/web/20190305103812/https://www.elgiga...
Färre lager, desto bättre. Bra filter på specc är viktigt, inet har bra filter och det är varför man använde inet för att sätta ihop en komponentlista innan komponentkollen uppstod.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

En enda sak. Skippa CDON-grejen - det här med marknadsplats.
Ha det i så fall på en separat sida; ”elgigantenmarketplace.se”

Vill jag handla från Elgiganten vill jag vara 100% säker att grejerna kommer därifrån.

Tror att sådär kommer det se ut, men gärna mer klart utav man handlar från.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Personligen så anser att jag Elgiganten och andra företag, får göra sin läxa själva.

Att göra en undersökning direkt på ett forum för teknikentusiaster verkar som ett rätt ok sätt att undersöka vad folk som vet lite mer om datorer än genomsnittssvensken vill ha ifrån en hårdvaruåterförsäljare ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

De sakerna upplevde jag med adblock och VPN, så man kan behöva trixa med detta. Det är faktiskt mitt val som användare att strula till det här. Jag löste det med att sätta rätt privilegier, det kan ni också testa.

Har inte en enda adblock på min mobil - eller vpn för den delen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av mans51:

Förbättra hemsidan först och främst, kolla på alla andra såsom inet, webhallen et cetera. Hos dom tar det ej potentiellt flera sekunder att få upp priset på varan eller att kolla recensioner på mobilen.

Kopiera Inets sida rakt av bara.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Håller med om att hemsidan inte riktigt känns så bra som tex inet. Men finns sämre som tex computersalg och proshop som jag tycker iaf på mobilen där jag gör 99% av mina köp är usla men man kommer ändå dit ibland för de brukar ligga bra till på prisjakt. Mediamarkt vill inte fungera alls på iPhone så bättre än det i alla fall.

Generellt är ställen som fokuserar just på datorgrejer bäst med enkla tydliga kategorier och bra detaljerade filter specifikt för den typen av vara tex så man kan söka chassi efter att de ska klara viss längd på grafikkort eller viss storlek på vattenkylning.

Ska man vara ärlig har man väl också en mental bild av Elgiganten från mitten av 00 talet med grafikkort som var flera generationer gamla som låg på hyllorna för överpris även om de kanske är bättre nu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

En enda sak. Skippa CDON-grejen - det här med marknadsplats.
Ha det i så fall på en separat sida; ”elgigantenmarketplace.se”

Vill jag handla från Elgiganten vill jag vara 100% säker att grejerna kommer därifrån.

This. Helt avgörande för om folk skall fortsätta köpa. CDON har dömt sig själva till undergång.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

Köpte en iPhone där för ca 6 månader sen (i butik). Det tog en jävla tid att ta sig igenom alla frågor om merförsäljning. Jag försökte flera gånger påpeka att jag enbart skulle ha en vara/telefon men den stackars säljaren fick inte avvika från manus. Blev pinsamt för oss båda till slut och jag hade hellre lagt pengarna hos någon annan.

Förslag från säljaren
Extra försäkring
Skärmskydd
Fodral
Hardcase
Hörlurar
Laddning till bil
Hållare till bil

Fick svara nej för att komma vidare i köpet, det var som att prata med en chattrobot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

De sakerna upplevde jag med adblock och VPN, så man kan behöva trixa med detta. Det är faktiskt mitt val som användare att strula till det här. Jag löste det med att sätta rätt privilegier, det kan ni också testa.

Kan man inte bygga en marknadsplats utan att det krockar med diverse adblockers så har man fundamentalt missat vad det är man pysslar med som företag anser jag.

Permalänk
Medlem

Hemsidan funkar ju inte bra alltså. Svårmanövrerad utav bara den på telefonen framför allt, men klumpig och kass rent allmänt. Gillar inte när man jobbar med block-design typ. Ge mig listor och mindre text, inte en massa reklam.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon244477:

Köpte en iPhone där för ca 6 månader sen (i butik). Det tog en jävla tid att ta sig igenom alla frågor om merförsäljning. Jag försökte flera gånger påpeka att jag enbart skulle ha en vara/telefon men den stackars säljaren fick inte avvika från manus. Blev pinsamt för oss båda till slut och jag hade hellre lagt pengarna hos någon annan.

Förslag från säljaren
Extra försäkring
Skärmskydd
Fodral
Hardcase
Hörlurar
Laddning till bil
Hållare till bil

Fick svara nej för att komma vidare i köpet, det var som att prata med en chattrobot

Hade detta skett mig hade jag avbrutit köpet och gått därifrån, inte en chans att jag som kund skulle godkänna ett sådant beteende.

Då tar jag mina pengar och spenderar dom i en annan butik.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag uppskattat om ni tog något ansvar för era falska specifikationer. Det har gått mer än två veckor sedan jag rapporterade in att ni har fel uppgifter om en produkt. Att specifikationerna var fel upprepades och bekräftades i varje motstridiga steg genom er kundtjänst innan ni bestämde er att det helt och hållet var mitt problem. Trots det specificerar ni fortfarande att Samsung Galaxy Book2 ska ha ett bakgrundsupplyst tangentbord, vilket deninte har!

Så ni säljer, och tar betalt, för funktioner som gör datorer betydligt mycket dyrare, medan ni skickar simplare produkter och behåller mellanskillnaden. Och när en av era kunder kämpar sig igenom er jobbiga kundtjänst så får den personen tre olika svar, varav det sista är att ni som max kan ordna ett återköp, men att det är omöjligt att faktiskt skicka en dator som motsvarar de specifikationerna ni sålt, och tagit betalt för. Eller att jag skulle "få anställa något företag" för att driva igenom köpet.

Här är produktinformationen från er hemsida, hämtad 2022-09-13:

Här är Kompletts varningstext samt Inets korrekta produktinformation:

Givetvis blir det fel ibland. Då är det viktigt att komma fram till en rimlig lösning tillsammans med sina kunder, inte enbart erbjuda en lösning som är helt kostnadsfri för er.

Men när ni fortsatt vägrar rätta till specifikationerna så är det en helt annan sak. Då begår ni ett aktivt bedrägeri. Ni tar betalt för en dator med funktioner som ni inte levererar, mellanskillnaderna som uppstår på grund av detta “fel” måste var mycket lukrativa.

Det ni gör bryter mot Konsumentköplagen 4.3:

Så, det jag helst hade sett var korrekta specifikationer och bra lösningar vid misstag, snarare än att fortsätta tjäna på inte rätta till dem.

Edit: Länk till produkten i fråga: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Har inte en enda adblock på min mobil - eller vpn för den delen

Förmodligen handhavandefel från din sida ändå.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Hade detta skett mig hade jag avbrutit köpet och gått därifrån, inte en chans att jag som kund skulle godkänna ett sådant beteende.

Då tar jag mina pengar och spenderar dom i en annan butik.

Orkade inte åka 5 mil till annan butik. Problemet var också att jag kände på mig att säljaren var tvingad att läsa upp allt skit så tyckte synd om denne.

Permalänk

som det flesta så är det behov att fixa quality of life på hemsida.

butiks sidan är väldigt bra. dom som jobbar ute i butikerna är vad jag skulle tycka kunniga nog. dom kan både en del om produkten och lite extra och det är ju bra nog för 95% av kunder. Jag har stött på ett flertal som var väldigt kunniga. har haft hårdvaruproblem med ett par olika produkter och det har lösts bra av personalen. jag går hellre till elgiganten en till exempel inet. mest för att det finns mycket annat roligt att kolla på. när det kommer till dator delar typ cpu, gpu, ram etc så är webhallen, inet och komplett bättre.
det är bara en sak jag skulle vilja se mer av i butikerna och det är att testa olika produkter. det finns mycket att testa men sällan det jag har varit där för. tex köpte Logitech G604 eller razer orb weaver hos elgiganten. ville testa dom innan köp då jag är väldigt specifik med möss tangentbord och kontroller. men fans inget demo x för dom att testa. detta är mer av en önskan och jag vet inte hur rimligt det är med att ha demo x av hundratals produkter i butik.

Permalänk
Medlem

Sluta ha säljare som bara vill sälja det som företaget tjänar mest på. Det känns väldigt 90tal.
Ha "säljare" som faktiskt kan nånting om sin avdelning och kan diskutera vad man ska eller inte ska köpa för att få bästa produkt för sitt behov. Inte vad butiken tjänar mest marginal på.

Mest irriterad på att jag ofta kan mer om det jag söker efter än "säljaren". Så varför frågar jag ens?

O HEMSIDAN"

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Kan man inte bygga en marknadsplats utan att det krockar med diverse adblockers så har man fundamentalt missat vad det är man pysslar med som företag anser jag.

Då anser vi olika. Adblockers tar aldrig hänsyn till om det är en okej objekt som laddas etc. De blockerar bara och det måste ändå ligga på adblockerarens sida.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Sluta ha säljare som bara vill sälja det som företaget tjänar mest på. Det känns väldigt 90tal.
Ha "säljare" som faktiskt kan nånting om sin avdelning och kan diskutera vad man ska eller inte ska köpa för att få bästa produkt för sitt behov. Inte vad butiken tjänar mest marginal på.

Mest irriterad på att jag ofta kan mer om det jag söker efter än "säljaren". Så varför frågar jag ens?

O HEMSIDAN"

Säljaren har INGEN provision eller påbud. Kan tycka att flertalet säljare faktiskt vet vad de pratar om. Å andra sidan så vill företaget locka de som kan och vill mycket om produkter.
Är du såpass duktig så ta ett par timmars kontrakt

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244477:

Köpte en iPhone där för ca 6 månader sen (i butik). Det tog en jävla tid att ta sig igenom alla frågor om merförsäljning. Jag försökte flera gånger påpeka att jag enbart skulle ha en vara/telefon men den stackars säljaren fick inte avvika från manus. Blev pinsamt för oss båda till slut och jag hade hellre lagt pengarna hos någon annan.

Förslag från säljaren
Extra försäkring
Skärmskydd
Fodral
Hardcase
Hörlurar
Laddning till bil
Hållare till bil

Fick svara nej för att komma vidare i köpet, det var som att prata med en chattrobot

Tips för nästa gång:

- Du, jag måste avbryta dig lite snabbt. Jag förstår att du har tillbehör och tjänster du vill rekommendera, så kallad merförsäljning. Jag är däremot endast intresserad av det vi diskuterat och jag skulle uppskatta ifall du respektera min tid och vi hoppar över allt extra. Bonusen är att du även inte slösar bort din egen tid och kommer snabbare till nästa kund.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

Tips för nästa gång:

- Du, jag måste avbryta dig lite snabbt. Jag förstår att du har tillbehör och tjänster du vill rekommendera, så kallad merförsäljning. Jag är däremot endast intresserad av det vi diskuterat och jag skulle uppskatta ifall du respektera min tid och vi hoppar över allt extra. Bonusen är att du även inte slösar bort din egen tid och kommer snabbare till nästa kund.

Bra tips. Men när börjar man avbryta egentligen? Trodde det rörde sig om klassiska försäkringen och ett skärmskydd men fick nästan hela butiken som förslag. Blir internet nästa köp så slipper man utsätta sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Förmodligen handhavandefel från din sida ändå.

Du jobbar inte möjligtvis hos det bolag som gjorde Elgigantens hemsida tro?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hahaha
Dessa försäljare...
Länge sen jag handla där..
Kommer dröja innan jag sätter min fot där..
Allt tar ju såååå lång tid
Och att göra en retur tar ännu längre
Att man tillbringar 4 år av sitt liv av att stå i kö betyder inte att jag vill fördubbla den...
Tack men nej tack Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du jobbar inte möjligtvis hos det bolag som gjorde Elgigantens hemsida tro?

Nej för fan

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide