Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

Tycker att detta är ett av dom bästa spelen som jag har köpt!
Jag har testat betan till BBC2 och den var inte särskilt rolig så jag avbeställde det.

Det enda negativa med MW2 i mitt tycke är spawnsystemen och att det inte finns dedikerade servrar.

Hoppas att IW släpper nya kartor till spelet snart, man börjar faktiskt tröttna lite på kartorna

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har lirat nu i några dagar. Fungerar helt okej och har inte mycket att invända med, förutom att det ibland kan lagga till, men det är inte mer än vad det gör ibland i andra spel när man råkar hoppa in på en halvkass server.

Finns det någon vettig klan-commuty med matcher och sånt?

På ett sätt är det skönt att spelet är lite arkad-aktigt, samtidigt kanske det har sina begränsningar när man har lärt sig spelet och vill ha ut mer. Tills dess kommer jag springa runt med min sköld och banka skiten ur folk och skratta högt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Så skönt att BF BC2 kommer nu. Visst, banan man får spela i betan är hyffsat uttjatad men fy fasen vilket spel det kommer att bli. Det har potential till skillnad från MW2 som började med begränsningar. Heja Dice

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Buahahahha!

Permalänk

*elak röst* Mohahahahahahahahaha

Så går det när man gör något awesome och sedan drar ner det i skiten...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Yees, fast mw 2 kommer nog att bli skit bra om Teknogods släpper sin dedikerade servar patch.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Fast det kommer ju inte hända, och om det händer så fungerar det i en vecka, sen kommer IW att patcha systemet så att DS patchen inte fungerar.

Permalänk

Oj gammal tråd men låt mig få skriva av mig här lite ,
Hade inget bättre för mig så kollade vad jag hade spelat mest av alla och det va mw2 lite över 2000 timmar ! så installerade mw2 och startade upp spelet .
Wow känsla nostalgi fick mig att känna mig som den lilla tonåring jag då va, har nästan låst upp varenda sak när jag kollade igenom hur orkade man ens med det. Sökte på servrar hittade inga alls startade en egen server och sprang runt helt själv fick en flashback, tänkte på att detta va det ända man gjorde direkt efter skolan lirade detta och snackade i Skype med sina vänner .
Vad tiden går fort är över 30 sträcket och detta va mitt absolut favorit spel, när stängdes servrarna ner för pc någon som har koll på det?
Hade aldrig orkat lira det i den takten jag gjorde förr, men hade gärna velat få uppleva ett sista farväl.
Någon som hostar privat lobbys längre ? Hade gärna velat lira en sista gång någon helg framöver. Blir mitt sista år nu på Dreamhack så hade vart ett perfekt tillfälle att försöka köra det via lan.

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Oj gammal tråd men låt mig få skriva av mig här lite ,
Hade inget bättre för mig så kollade vad jag hade spelat mest av alla och det va mw2 lite över 2000 timmar ! så installerade mw2 och startade upp spelet .
Wow känsla nostalgi fick mig att känna mig som den lilla tonåring jag då va, har nästan låst upp varenda sak när jag kollade igenom hur orkade man ens med det. Sökte på servrar hittade inga alls startade en egen server och sprang runt helt själv fick en flashback, tänkte på att detta va det ända man gjorde direkt efter skolan lirade detta och snackade i Skype med sina vänner .
Vad tiden går fort är över 30 sträcket och detta va mitt absolut favorit spel, när stängdes servrarna ner för pc någon som har koll på det?
Hade aldrig orkat lira det i den takten jag gjorde förr, men hade gärna velat få uppleva ett sista farväl.
Någon som hostar privat lobbys längre ? Hade gärna velat lira en sista gång någon helg framöver. Blir mitt sista år nu på Dreamhack så hade vart ett perfekt tillfälle att försöka köra det via lan.

Tja testa https://xlabs.dev/