Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Hur köpte ni telefonerna? Måste man vara medlem på refunder? Vad blev slutpriset?

Ja. Refunder -> Samsung -> #Blackweek festival -> "mobil med abb - upp till 6500kr rabatt" -> s22 ultra med hallon" 9kr/mån obundet -> bytte in min S10 för 1280kr rabatt -> köp genomfört via refunder som jag hade 15% cashback vilket resulterar i ca 6200-6300kr

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Ja. Refunder -> Samsung -> #Blackweek festival -> "mobil med abb - upp till 6500kr rabatt" -> s22 ultra med hallon" 9kr/mån obundet -> bytte in min S10 för 1280kr rabatt -> köp genomfört via refunder som jag hade 15% cashback vilket resulterar i ca 6200-6300kr

Schysst pris! Hur blir man medlem på refunder? Var det inte så att man måste vara anställd hos någon specifik arbetsgivare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Schysst pris! Hur blir man medlem på refunder? Var det inte så att man måste vara anställd hos någon specifik arbetsgivare?

Nej, Refunder är gratis för alla bara att skaffa ett konto. Du tänker på Benify, men även där finns en privatversion för 29kr engångsavgift. Du borde skaffa det om du inte har Benify från din arbetsgivare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Schysst pris! Hur blir man medlem på refunder? Var det inte så att man måste vara anställd hos någon specifik arbetsgivare?

Haha jag vill inte verka dryg här men har du kikat på Refunders hemsida? 😅 Jag tror du blandar ihop det med Benify! Bör nämnas att även Benify är öppet att skaffa privat, dock mot en kostnad: https://www.benifydealsprivat.se/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Hur köpte ni telefonerna? Måste man vara medlem på refunder? Vad blev slutpriset?

Precis som nedan skrev så är det billigare att köpa med abonnemang, men både Hallon och Vimla har ingen uppsägningstid så det blir betydligt mer rabatt med abonnemanget inkludet, som du sedan kan säga upp.

Refunder fungerar så att du skapar en profil, går via deras sida inloggad, klickar dig till Samsung Black Festival och sedan lotsar dig igenom till Samsungs sida och väljer telefon, sedan abonnemanget och slutför köpet. Görs alla ovan steg i samma webbläsare utan blockering av cookies så får du cashback för att du gjorde köpet genom dem (eller ja, cookien som sparas säger det även fast köpet görs på samsung.com). För mig landade 22 Ultra 256 GB (12GB ramminne ist. för 8 GB som 128GB versionen har) på ca 8700:- med Refunder.

Skrivet av KniFF:

Ja. Refunder -> Samsung -> #Blackweek festival -> "mobil med abb - upp till 6500kr rabatt" -> s22 ultra med hallon" 9kr/mån obundet -> bytte in min S10 för 1280kr rabatt -> köp genomfört via refunder som jag hade 15% cashback vilket resulterar i ca 6200-6300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

De som Netonnet sålde var fyndvara. Jag vet inte hur många det sålde men det kan knappast ha varit så många?

Exakt.

Även Inet var en specialdropp under en stream som var Max ca 200 då de var under inköpspris.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Ja. Refunder -> Samsung -> #Blackweek festival -> "mobil med abb - upp till 6500kr rabatt" -> s22 ultra med hallon" 9kr/mån obundet -> bytte in min S10 för 1280kr rabatt -> köp genomfört via refunder som jag hade 15% cashback vilket resulterar i ca 6200-6300kr

Hur fick du 15% cashback? Jag ser bara 7,5%

Permalänk
Medlem
Skrivet av nusiramines:

Hur fick du 15% cashback? Jag ser bara 7,5%

Som ny kund får man dubbel cashback på första köpet.

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen var riktigt intressersd av under helgen var en Roborock, men hittade inget fynd. Någon som kan rekommendera en robotdammsugare från en annan tillverkare? Dreame och Viomi har jag sett till hyggligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Som ny kund får man dubbel cashback på första köpet.

Vart hittar du det? Inget som jag sett då detta var mitt första köp.

edit: Såg nu att det gäller om man kör Refunder Pay. Inget jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Det enda jag egentligen var riktigt intressersd av under helgen var en Roborock, men hittade inget fynd. Någon som kan rekommendera en robotdammsugare från en annan tillverkare? Dreame och Viomi har jag sett till hyggligt pris.

Jag köpte Dreame L10s Ultra på Netonnet med presentkort via Benify 6% rabatt, så blev 9400:- för den där. Har fått hem den men inte provat ännu men eftersom den är så pass ny så räknade jag inte med att hitta just den billigare.

Permalänk
Medlem

Blev en xgimi 4k horizon pro för €1399

https://eu.xgimi.com/products/horizon-pro

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Blev en xgimi 4k horizon pro för €1399

https://eu.xgimi.com/products/horizon-pro

Nice, återkom med hur den blev.
Är mer intresserad av deras Halo+ eller nån annan portabel projektor med ca 600+ lumen men jag vill gärna veta hur kvaliteten är på deras produkter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Vart hittar du det? Inget som jag sett då detta var mitt första köp.

edit: Såg nu att det gäller om man kör Refunder Pay. Inget jag vill ha.

Kanske har ändrats. När jag signade upp för någon vecka sedan fick jag välja mellan dubbel cash-back på första köpet (giltigt i 24h) eller något gratis skräp (mobilskal?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nice, återkom med hur den blev.
Är mer intresserad av deras Halo+ eller nån annan portabel projektor med ca 600+ lumen men jag vill gärna veta hur kvaliteten är på deras produkter.

Yes, köpte även en vividstorm projektorduk som har ALR så man kan titta under dagsljus också

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Yes, köpte även en vividstorm projektorduk som har ALR så man kan titta under dagsljus också

Inte jätteinsatt men är inte ALR enbart för ultra short throw? Horizon pro är ju inte det. Eller finns det ALR för vanliga projektorer också?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Alladin Paradis-ask för 39:- på Willys.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Jag köpte en Alladin Paradis-ask för 39:- på Willys.

Det var dyrt, jag gav 31kr med en rabattkod på Ica online🥳

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Det var dyrt, jag gav 31kr med en rabattkod på Ica online🥳

31kr låter lite väl mycket. Jag hade nämligen samma rabattkod, men jag chattade med ICA via hemsidan och sa att det inte gick att signa upp sig på nyhetsbrevet så jag fick en rabattkod på ytterligare 10%, sen hade jag nykundserbjudande på refunder också, på så sätt landade kalaset på 23kr~

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

31kr låter lite väl mycket. Jag hade nämligen samma rabattkod, men jag chattade med ICA via hemsidan och sa att det inte gick att signa upp sig på nyhetsbrevet så jag fick en rabattkod på ytterligare 10%, sen hade jag nykundserbjudande på refunder också, på så sätt landade kalaset på 23kr~

Jag körde benify i kombination med tele2 obegränsad, då gav de mig 10 riksdaler. Så länge jag sade upp abbonnemanget innan det tecknades och jag offrade en smutsig köttbulle till skogsguden… /s

Ungefär så känns den här tråden ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

31kr låter lite väl mycket. Jag hade nämligen samma rabattkod, men jag chattade med ICA via hemsidan och sa att det inte gick att signa upp sig på nyhetsbrevet så jag fick en rabattkod på ytterligare 10%, sen hade jag nykundserbjudande på refunder också, på så sätt landade kalaset på 23kr~

Har du något tips till chatten så jag med kan få koden direkt utan att vänta i tre dagar på koden? 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vill ni diskutera Samsung Tab S8-erbjudandet finns det en separat tråd här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1677362-samsung-tab-s8...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Inga spel verkar följa med längre, Callisto och Dead Island 2 fanns tidigare med kortet.

Hade en beställning som jag avbröt idag då jag insett att en custom vattenkylning kostar minst 3700 även med 20% rabatt på Inets EKWB sortiment 😩

Finns även luftkylt för 8555 kr https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-... som hade blivit billigare om man inte har vattenkylning.

Just Gigabyte verkar ha dåliga recensioner på sina kort. På vattenkylda kortet har dem blandade metaller som gör att det eroderar, finns bilder om man googlar lite. Och inkompatibilitets problem med luftkylda AUROS kortet enligt Amazon recensioner.

Kul att korten verkar bli billigare iallafall 🙂

Hej

Jag beställde detta för 6400 kr, https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3070-E...

Men hittade idag tack vare era tips det nya erbjudandet för samma pengar, https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-...

Jag är ny när det kommer till vattenkylda kort, men behöver man köpa till ännu ett system för att det ska fungera? Läste någon som skrev att det blir säkert billigare i slutändan med luftstyrt än köpa detta.
Om det har vattenkylning eller inte struntar jag i. Vill ha så bra kort som möjligt för denna summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jewhan L:

Hej

Jag beställde detta för 6400 kr, https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3070-E...

Men hittade idag tack vare era tips det nya erbjudandet för samma pengar, https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-...

Jag är ny när det kommer till vattenkylda kort, men behöver man köpa till ännu ett system för att det ska fungera? Läste någon som skrev att det blir säkert billigare i slutändan med luftstyrt än köpa detta.
Om det har vattenkylning eller inte struntar jag i. Vill ha så bra kort som möjligt för denna summa.

Håll dig till det luftkylda kortet om du inte vet vad som krävs för att komma igång med vattenkylning i både kostnad, utbildning och tid att bygga ihop m.m (såvida du inte vill spendera tiden och pengarna på att lära dig bygga vattenkylning).

Vill du ge dig på vattenkylning bör du först googla eller kolla på youtube hur det funkar och vad som krävs.

Edit: nu lät ovan kanske väldigt negativt, men kontentan är att man oftast inte ger sig in i custom vattenkylning om man inte redan är väl van datorbyggare i övrigt sedan innan 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Inte jätteinsatt men är inte ALR enbart för ultra short throw? Horizon pro är ju inte det. Eller finns det ALR för vanliga projektorer också?

Min duk hade ALR för long throw iaf, verkar vara en typ av material men är inte superinsatt heller

https://vividstormscreen.com/collections/projection-screen/pr...

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av Hybenos:

Vilken budget och storlek?

Tar mig friheten att gissa dock dvs lite mindre. Mina ungar har varsin 32" av äldre modell, köpta begagnade för dryga 300kr var. Pimpade med google chromcasts så kvittar det lite vilka funktioner som finns i tv när det kommer till ungarna.

Men tipsar ändå om denna:
https://www.webhallen.com/se/product/347588-TCL-43-43P735-LED...

Tack jag 32" kanske vire böst kan knte vara för stort. Så en beg tv och en cromecast så har man wifi osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daa_grinch:

Tack jag 32" kanske vire böst kan knte vara för stort. Så en beg tv och en cromecast så har man wifi osv?

Que?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Så de har återbetalat dig beloppet två gånger? Det låter konstigt.

Nu har disken skickats och jag har blivit debiterad beloppet. Men bara en gång. Än så länge ser det alltså ut som att jag har fått tillbaka lika mycket pengar som jag betalat. Får kontakta Amazon om det kvarstår (japp, jag är ärlig).

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pemani:
Citat:

Tack!

Ja, 32" kanske vore bäst, det kan inte vara för stort. Så med en begagnad tv och en chromecast så har man wifi osv?

Min tolkning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZlatan1000:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 WiFi surfplatta 4/64GB (grå)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7004081
Pris: 2490 kr

I skrivande stund är beräknad leverans 6 december och den finns i lager i 71 butiker.

Hej!

När slutade Samsung använda OLED-skärmar i deras plattor?

Såg det som enda fördelen med dom versus iPad.