Permalänk
Medlem

Mushkin pc3500 level II

Halloj.

Ska bygga ett litet system när pengarna kommer i augusti..
Minnet som jag önskar stoppa i min burk är Mushkin pc3500 level II. cas2 2 2 5

Den enda nordiska butik som säljer mushkin överhuvudtaget är waterheads.dk, men dom har inte level II typen.

Är det någon som vet någon handlare i USA eller europa som skeppar till Eu el, sverige? Det enda alternativet jag har nu är att köpa direkt från mushkin och då landar notan på ca 240$. inklusive frakt.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Yes, i'm having a very bad hair day. Don't rub it in...

Permalänk

jag skulle köpa adata PC4000 på overclockers.co.uk för 1800:- (512mb) inkl frakt.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Mjaa, jag hade tänkt köra lite tighta timings.. Läste att ADATA ddr500 inte gick att köra på tighta timings...

Visa signatur

Yes, i'm having a very bad hair day. Don't rub it in...

Permalänk

tighta timings. varför då inte corsair 3500 ?
har sett dem i 500Mhz i cas2 med 3.2v iofs
mnen det visar ju att de har potential.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puher
Mjaa, jag hade tänkt köra lite tighta timings.. Läste att ADATA ddr500 inte gick att köra på tighta timings...

Det är så sant så, dock endast när du kör dem i DDR4000 (500mhz DDR). Hade du tänkt att köra dem som i Mushkins fall DDR3500 (433mhz DDR) så klarar de lätt samma timings, då de använder snabbare chipets i sina minnen (3.5ns)

Ett tips är att kolla Geils PC4000 (2x 256 DDR) antingen golden lr utan, går på 1600kr @ www.oneshop.nu

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk
Medlem

Läste lite i ABXZONE forums..

tried 3-4-3-5 and 3-3-4-5 but no go. I could boot at 3-3-4-5 but got blue screens. I tried 2.5-3-3-5 with 3.0 volts and could boot, but blue screens.

Personen skriver om sina upplevelser med ADATAS ddr4000...

länken till threaden är:
http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?threadid=50708

där finns också en thread om mushkins 3500 level II....

Visa signatur

Yes, i'm having a very bad hair day. Don't rub it in...