Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Hao:

Skulle inte beställa från LG om man är osäker och om man vill ha den i svart istället för vit. De har 14 dagars öppet köp och kanske krångligare frakt och retur som kräver att man behöver vara hemma. Om jag nu minns rätt från när jag pratade med deras kundservice. De har endast 14 dagars öppetköp. Elgiganten erbjuder exempelvis 50 dagars om man är medlem hos dem, samt enkelt att returnera direkt i butik.

Vet inte om det går att köpa i efterhand om man köpt TVn från en återförsäljare, men om du köper från LG får du i alla fall 2 års garanti, men att du sedan kan köpa 3 års extra garanti/försäkring för runt tusenlappen. <Uppladdad bildlänk>

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

Generellt från leverantörer är det beroende vad som är billigast för dagen , jetpack, dhl, ups eller bring skulle jag gissa på

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag kollade precis på deras ugn lista , Ikea var #2 men var lägre i alla poäng men ändå högre score än Siemens... Skilde 3k i pris

because the score is weighted. I assume you meant this test https://www.radron.se/tester/vitvaror/ugnar/, and they weigh the scores as below:

Ges i en 100-gradig skala där 1 är sämst och 100 bäst. Betygen är inte en sammanräkning av de olika delbetygen utan räknas samman enligt följande viktning: Baka och laga mat 30 procent, uppvärmning 5 procent, temperatur 10 procent, temperaturstabilitet 5 procent, hantering 20 procent, energiförbrukning 20 procent, ljudnivå 5 procent och säkerhet 5 procent. Säkerheten är begränsande på totalbetyget.

So if Ikea scores very well at Baka och laga mat, hantering and energiförbrukning (which they did), they will come out ahead of other ovens which might have higher scores at other criteria.

As @[SH] said, they will give the best buy award to product with best P/P

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

because the score is weighted. I assume you meant this test https://www.radron.se/tester/vitvaror/ugnar/, and they weigh the scores as below:

Ges i en 100-gradig skala där 1 är sämst och 100 bäst. Betygen är inte en sammanräkning av de olika delbetygen utan räknas samman enligt följande viktning: Baka och laga mat 30 procent, uppvärmning 5 procent, temperatur 10 procent, temperaturstabilitet 5 procent, hantering 20 procent, energiförbrukning 20 procent, ljudnivå 5 procent och säkerhet 5 procent. Säkerheten är begränsande på totalbetyget.

So if Ikea scores very well at Baka och laga mat, hantering and energiförbrukning (which they did), they will come out ahead of other ovens which might have higher scores at other criteria.

As @[SH] said, they will give the best buy award to product with best P/P

Yes seems like that one, just found it odd it came #2. As some specs seems so rubbish, like heating time or keep Temps within lvl.

As my mom got that oven I know it's no way near top class...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

2699kr är väl rätt bra pris på Apple Airpods Pro Gen2?

La märke till detta pris på min lokala Ica Maxi, kanske är samma på fler ICA Maxis. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

Fick min TV från Dascher. De ringer innan för att boka leverans, om du får samma speditör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

De skickade min med Dachser, aldrig hört talas om det bolaget. Fick först info om att den skickats från LG sen någon dag senare fick jag ett SMS från bolaget för att boka tid för leverans så det borde dyka upp info inom kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

Även ett företag som hette Pantos Logistics 👖 var med på ett hörn för iallafall några av oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Nej. Skulle säga att Samsungs toppmodeller är likvärdiga eller bättre. Bosch toppmodeller likaså. Mieles nya Triflex HX2 hör också till det bästa på marknaden, även om jag tycker de är bökiga att använda.
Nu är jag inte en jättestor anhängare av Råd & Rön men i deras senaste test landar Miele-maskinerna på 69 poäng, samma som Samsung V70, Bosch Serie 8 på 66-67 poäng och Dyson V15 Detect Absolute får 65 poäng. Alla är bra maskiner men Dyson har inget övertag längre.

Själv skulle jag välja en Serie 8 från Bosch alla dagar i veckan pga 10 års garanti på motorn och samma batteri som deras gröna verktyg (dvs batteri kommer vara enkelt att få tag på i framtiden).

Vilken rea/kampanj är det som gäller för bästa pris på den som du rekommenderar från Bosch?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrollhjul:

Var det ett Benify erbjudande eller vanliga Samsung? För om man går via Benify så kan man inte logga in på ett Samsung konto utan måste handla som en gäst och kan därmed inte registrera eventuella bonuspoäng. Varför det är så har jag ingen aning om, det har gått innan men de ändrade för ett par månader sedan.

Det stod Benify uppe till höger så jag antar att det är Benify, vilket är något jag inte har ett konto hos men det gick att handla som gäst. Ok, i så fall är det dags för Samsung att se över sin shop och kassa, det är vilseledande att ha sådana fält när det inte går att registrera bonuspoäng... @Samsung verkar inte ha varit aktiv på Sweclockers sedan i mars i år, orkar man mejla och klaga? Kanske en annan gång

Skrivet av SanTeoX:

Har inget SAS Eurobonus-kort så inget jag testat.
Däremot hade jag lite andra problem. Loggade in på mitt Samsung-konto när jag skulle handla, men då blev det fel så fort jag la varan i varukorgen. Loggade ut igen så funkade det. Handlade som gäst fast med min mailadress. Vad jag inte förstår är varför det bara är nån ”Samsung med Benify”-shop som har priset, men inte på deras vanliga shop? Jag har inget Benify heller.

Edit: Scrollhjul ovan förklarade ovan scenario. Tack! 👍🙂

En annan sak, detta paket d.v.s multi saknar en av borstarna. Den har inte den här turbo-brush-borsten som skickas med i ett antal andra paket som complete och cat and dog och vad dom heter.
Så vill man ha den får man köpa till den separat.

Tack för svar och info om borsten. Hur viktig är den tror du om man som jag inte har några husdjur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilken rea/kampanj är det som gäller för bästa pris på den som du rekommenderar från Bosch?

I somras och under hösten körde Elon denna en lång period för 5995 kr om man gick med i deras kundklubb. Riktigt bra tillbehör, dubbla batterier på 5 Ah och separat snabbladdare. Kan tänka mig att erbjudandet återkommer under våren.

Men av det som finns nu är nog denna bäst. Du tappar det extra batteriet och lite annat men framför allt tappar du soft roller-munstycket. Det golvmunstycket är helt suveränt om du inte kör på mattor, på mattor och blandade ytor är standardmunstycket bättre.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/h...

Funderar på denna då vi har två katter och hund är på gång till sommaren. Vår gamla Electrolux på 5 år börjar bli otroligt kass batteri på och är stort behov av en ny handdammsugare. Med två barn också på 3 år respektive 5 år som smutsar ned en del orkar man inte dra fram vanliga dammsugaren varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/h...

Funderar på denna då vi har två katter och hund är på gång till sommaren. Vår gamla Electrolux på 5 år börjar bli otroligt kass batteri på och är stort behov av en ny handdammsugare. Med två barn också på 3 år respektive 5 år som smutsar ned en del orkar man inte dra fram vanliga dammsugaren varje dag.

Tror denna vore ett betydligt bättre val för inte mycket mer pengar: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.VS20R9044T2...

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tror denna vore ett betydligt bättre val för inte mycket mer pengar: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.VS20R9044T2...

Såg den också. Det som gör mig väldigt osäker är dels ljudnivån på 86db i maxläge. De flesta andra som Bosch, Dyson osv ligger på 76-78db i maxläget. Rätt stor skillnad. 86db är ju riktigt högt. 85db plus klassas väl som skadligt för öronen och man ska ha öronproppar?

Men också 6 min drifttid i maxläge medans de andra har 10 min. Är ju också väldigt stor skillnad.

Det som gör mig osäker på Samsungen. Annars hade jag köpt den då den verkar väldigt prisvärd för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

I somras och under hösten körde Elon denna en lång period för 5995 kr om man gick med i deras kundklubb. Riktigt bra tillbehör, dubbla batterier på 5 Ah och separat snabbladdare. Kan tänka mig att erbjudandet återkommer under våren.

Men av det som finns nu är nog denna bäst. Du tappar det extra batteriet och lite annat men framför allt tappar du soft roller-munstycket. Det golvmunstycket är helt suveränt om du inte kör på mattor, på mattor och blandade ytor är standardmunstycket bättre.

Tack! Funderar på den lite billigare varianten för 4 papp från MM nu, men då vi har mest hårda golv med kakel/klinker eller parkett utan mattor (då vi har både katt och hund så fungerar inte mattor så bra för oss) så är det kanske fel val?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Såg den också. Det som gör mig väldigt osäker är dels ljudnivån på 86db i maxläge. De flesta andra som Bosch, Dyson osv ligger på 76-78db i maxläget. Rätt stor skillnad. 86db är ju riktigt högt. 85db plus klassas väl som skadligt för öronen och man ska ha öronproppar?

Men också 6 min drifttid i maxläge medans de andra har 10 min. Är ju också väldigt stor skillnad.

Det som gör mig osäker på Samsungen. Annars hade jag köpt den då den verkar väldigt prisvärd för det priset.

Skulle ta alla siffror med en enorm nypa salt (beror på hur man mäter iom det inte finns någon standard). Samsungen vet vi att är bra och jämförbar med Dysons bästa så skulle 100% välja den (skulle själv ha köpt, men har redan en Dyson)!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Såg den också. Det som gör mig väldigt osäker är dels ljudnivån på 86db i maxläge. De flesta andra som Bosch, Dyson osv ligger på 76-78db i maxläget. Rätt stor skillnad. 86db är ju riktigt högt. 85db plus klassas väl som skadligt för öronen och man ska ha öronproppar?

Men också 6 min drifttid i maxläge medans de andra har 10 min. Är ju också väldigt stor skillnad.

Det som gör mig osäker på Samsungen. Annars hade jag köpt den då den verkar väldigt prisvärd för det priset.

https://youtu.be/dLiFOSR9q28

You might be overthinking it. max mode of Samsung can be different from max mode of other manufacturers. You might need it only for 1 minute or 2 for some very stubborn dirt.

It is a good shaft vacuum cleaner, one of the best, and given the current price it is hard to beat :). Also you can try it and return if you don't like it. Samsung includes return label in their shipping box

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Skulle ta alla siffror med en enorm nypa salt (beror på hur man mäter iom det inte finns någon standard). Samsungen vet vi att är bra och jämförbar med Dysons bästa så skulle 100% välja den (skulle själv ha köpt, men har redan en Dyson)!

Skrivet av delta76:

https://youtu.be/dLiFOSR9q28

You might be overthinking it. max mode of Samsung can be different from max mode of other manufacturers. You might need it only for 1 minute or 2 for some very stubborn dirt.

It is a good shaft vacuum cleaner, one of the best, and given the current price it is hard to beat :). Also you can try it and return if you don't like it. Samsung includes return label in their shipping box

Tack för input båda två! Efter att ha tittat på videon så la jag mig en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Skulle ta alla siffror med en enorm nypa salt (beror på hur man mäter iom det inte finns någon standard). Samsungen vet vi att är bra och jämförbar med Dysons bästa så skulle 100% välja den (skulle själv ha köpt, men har redan en Dyson)!

Hade jag inte redan bestämt mig för dyson v15 och fick hem den igår så hade jag kanske köpt samsungen ja. Dock helnöjd med min v15 detect. Jäkla va bra lasern är tbh.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

2699kr är väl rätt bra pris på Apple Airpods Pro Gen2?

La märke till detta pris på min lokala Ica Maxi, kanske är samma på fler ICA Maxis. 🙂
<Uppladdad bildlänk>

Några fler som sett detta pris på sin lokala Ica maxi för AirPods Pro Gen 2? Tänkte om det är något Ica maxi har generellt som kampanj eller om det bara var denna lokala Ica Maxi. Bra sugen för det priset, men har 4 mil till närmsta för att kolla. Men om flera sett det kanske det är värt och chansa.

Permalänk
Medlem

Det finns två jättebra trådar om fynd som inte är dator-relaterade, t.ex. städutrustning mm. En viss självsanering kan hålla nere antalet irrelevanta notiser.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1577898-ovriga-fynd-di...

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag har inte orkat prata med dem igen (satt i kö till chatten nästan en timme sist), så jag uppskattar verkligen uppdateringen. Tack!

Nu har jag pratat med dom igen. Tydligen kommer det inte in några förens tidigast v 1 men inte ens det var säkert. Det gäller att ha tålamod....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Flippson69:

Nu har jag pratat med dom igen. Tydligen kommer det inte in några förens tidigast v 1 men inte ens det var säkert. Det gäller att ha tålamod....

Ja verkligen De har i alla fall inte bara avbrutit alla ordrar, så man kanske får dem någon gång.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Någon som vet vilket fraktbolag LG använder? Min tv är påväg men vet inte vart den är eller med vilket bolag de skickar..

Beställde en häromdagen och idag ringde det en kille från DHL som bokade in en tid på måndag. Det löser sig nog för dig med

Permalänk
Skrivet av Caoz:

Fick min TV från Dascher. De ringer innan för att boka leverans, om du får samma speditör.

Frågade LGs support. De meddelade bara att den var påväg och har inte svarat på när eller hur. Dascher har jag aldrig hört talas om? Men tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Frågade LGs support. De meddelade bara att den var påväg och har inte svarat på när eller hur. Dascher har jag aldrig hört talas om? Men tack!

Tror jag har sett deras bilar ett par gånger på E4:an, men det är definitivt inte en av dom större man ser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-a90j-65-master-ser...

Hur står sig Sony A90J idag mot exempelvis LGC2?
Har redan A80J, likadant pris fast förra året som på A90J idag på MM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander939393:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-a90j-65-master-ser...

Hur står sig Sony A90J idag mot exempelvis LGC2?
Har redan A80J, likadant pris fast förra året som på A90J idag på MM

Har en A90J och 2st C1 där jag föredrar Sonyn bildmässigt på alla sätt och vis, verkar inte som att det är någon markant skillnad mellan C1 och C2. Tycker rtings sammanfattar det rätt bra. Är inte 4st HDMI2.1 ett absolut krav hade jag gått på Sony om du använder tvn mer allround utan att behöva ha 3st enheter med 120Hz/VRR inkopplade samtidigt;

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-a90j-oled-vs-lg-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander939393:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-a90j-65-master-ser...

Hur står sig Sony A90J idag mot exempelvis LGC2?
Har redan A80J, likadant pris fast förra året som på A90J idag på MM

För de flesta är A90J bättre men är man en seriös gamer är LG det bättre valet. Ska du verkligen uppgradera din A80J? Är det för storlekens skull?

Här har du en jämförelse iaf: https://youtu.be/Mw2cNhyOFYU

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Clasito:

För de flesta är A90J bättre men är man en seriös gamer är LG det bättre valet. Ska du verkligen uppgradera din A80J? Är det för storlekens skull?

Här har du en jämförelse iaf: https://youtu.be/Mw2cNhyOFYU

Japp, sitter på en 55 idag och 65 hade ju inte suttit fel, men är väll det vanliga komplexet att ögonen vänjer sig och alltid vill ha större.