Windows 11, strul med ljud där headphones uppfattas som högtalare.

Permalänk

Windows 11, strul med ljud där headphones uppfattas som högtalare.

Hej Sweclockers,

nu behöver jag er hjälp! Jag kör Windows 11 och har stört mig lite på att mina Sennheiser PC360 inte riktigt haft samma höga volym som innan. Efter lite felsökning insåg jag att datorn regstirerar lurarna som högtalare, och jag verkar inte kunna ändra detta? Det slutade med att jag nedgraderade drivrutinerna och helt plötsligt uppfattar datorn det som headphones, men nu kommer det bara sprak ur mikrofonen istället. Nån som kan guida mig till nåt vettigt?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Rekordmedlem

Hur och var ansluter du dem, använder du adaptrar, vad har du för ljudkort ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Hur och var ansluter du dem, använder du adaptrar, vad har du för ljudkort ?

Bra frågor. Jag har testat att ansluta både direkt på moderkort och på frontpanelen. Ett asus rog strix x570-f gaming med realtek. Det konstiga är att när jag ansluter lurarna så får jag ju valet att säga till datorn vad jag precis anslöt och där kan jag välja headphones. Likförbaskat så står de som högtalare när jag väl går in i ljudinställningarna och kikar.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Vintervilan:

Bra frågor. Jag har testat att ansluta både direkt på moderkort och på frontpanelen. Ett asus rog strix x570-f gaming med realtek. Det konstiga är att när jag ansluter lurarna så får jag ju valet att säga till datorn vad jag precis anslöt och där kan jag välja headphones. Likförbaskat så står de som högtalare när jag väl går in i ljudinställningarna och kikar.

Det verkar inte finnas nått uppenbart problem utan det är nog bara dålig mjukvara kanske hjälper en ominstallation eller så får du använda extern hårdvara för ljudet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.