Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Meningslöst, kommer aldrig få något

Förmodligen blir det så, men jag testade. Vad kan hända, så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Förmodligen blir det så, men jag testade. Vad kan hända, så att säga?

Googla yourgames.cz så ser man att det är en uppenbar scam. Avbryt nu så slipper du tjafsa med Amazon om återbetalning sen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Googla yourgames.cz så ser man att det är en uppenbar scam. Avbryt nu så slipper du tjafsa med Amazon om återbetalning sen.

Fair enough. 99.9 % scam. Tänkte att det var värt att chansa, då man inte lägger ut några pengar förrän produkten är i hamn. Tjafs är dock alltid drygt. Köper din poäng.

Permalänk
Medlem

illa

Skrivet av Shrudder:

Googla yourgames.cz så ser man att det är en uppenbar scam. Avbryt nu så slipper du tjafsa med Amazon om återbetalning sen.

Dum som jag är hann jag beställa innan jag insåg att det är scam. Har nu cancellerat ordern och hoppas det går igenom... I mitten av 2022 beställde jag bobovr m2 PRO felprisad för 76 kr styck som gick igenom. Ordinarie pris typ 900. Men denna gång känns det verkligen fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Är det aldrig några superba deals på systemkameror numera? Då menar jag inte en sänkning på 1000 kr - utan något bättre! Någon som sett något, hojta till. Tänker mig APS-C formatet primärt. Trodde Canons 90D skulle sänkas mer än den gjorde i November, och inte sett något nu i dec-jan heller.

Systemkameror har aldrig haft några bra reor vad jag minns. Framförallt inte om man tittar i prisklasser runt 10-20k SEK. 5-7% är väl det man kan räkna med att dom sänks i kampanjer. Cashbacks räknar jag inte med eftersom det inte är en rea och du spar inga pengar >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grand03:

Dum som jag är hann jag beställa innan jag insåg att det är scam. Har nu cancellerat ordern och hoppas det går igenom... I mitten av 2022 beställde jag bobovr m2 PRO felprisad för 76 kr styck som gick igenom. Ordinarie pris typ 900. Men denna gång känns det verkligen fel.

Ordern är nu avbruten av säljaren och pengarna påväg tillbaka.

Permalänk
Medlem

Som fortsättning på gårdagens diskussion:

"We're writing to inform you that your order has been cancelled by YOURGAMES. We're sorry for the inconvenience this has caused. You will be refunded within 3-5 business days.

Cancel reason: Seller cancelled"

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Coop har monster-vecka igen.
Alla monster 10:- styck.

Läskigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Coop har monster-vecka igen.
Alla monster 10:- styck.

Jag hittar inga 10kr monster i reklambladet eller på coop.se. Är det något dom bara kört igång utan att annonsera eller gäller det bara på vissa coop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag hittar inga 10kr monster i reklambladet eller på coop.se. Är det något dom bara kört igång utan att annonsera eller gäller det bara på vissa coop?

Fanns på Coop i Kärrtorp iaf.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Blub:

Jag hittar inga 10kr monster i reklambladet eller på coop.se. Är det något dom bara kört igång utan att annonsera eller gäller det bara på vissa coop?

Såg inget jag heller på Coop.se men upptäckte det när jag var dit idag och handlade.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Såg inget jag heller på Coop.se men upptäckte det när jag var dit idag och handlade.

Japp, det stod höga berg innanför entrén med monster för 10kr/styck. Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

15% rabatt på www.proteinbolaget.se.

Kod: PBLYKO1*
*=3+2.

Giltighetstid: t.o.m. 28/2 2023

Ännu ett företag som fuskar sig igenom marknadens alla regler om REA-priser. Dvs, de har rea vareviga dag. Men de är ju inte ensamma om detta, mmsports.se fular sig minst lika mycket de.

Dessutom har de höjt sina priser på t ex GAAM Whey helt sinnes, från 499kr för fyra 4kg GAAM till över 900kr, på deras ”rea”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ännu ett företag som fuskar sig igenom marknadens alla regler om REA-priser. Dvs, de har rea vareviga dag. Men de är ju inte ensamma om detta, mmsports.se fular sig minst lika mycket de.

Dessutom har de höjt sina priser på t ex GAAM Whey helt sinnes, från 499kr för fyra 4kg GAAM till över 900kr, på deras ”rea”.

Åh fan. Trist att de gör så. Har själv aldrig handlat där utan koden kom i samband med köp på en helt annan sida.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ännu ett företag som fuskar sig igenom marknadens alla regler om REA-priser. Dvs, de har rea vareviga dag. Men de är ju inte ensamma om detta, mmsports.se fular sig minst lika mycket de.

Dessutom har de höjt sina priser på t ex GAAM Whey helt sinnes, från 499kr för fyra 4kg GAAM till över 900kr, på deras ”rea”.

Samma pris överallt ju, har inte handlat proteinpulver sen i somras där jag "lyckades" få tag på en 4kg för ca 700. Även under black friday och mellandagsrea gick det inte under 800kr. Vilka andra alternativ finns det för oss som vägrar gå med på deras sanslösa priser?
Har även tänkt beställa från utlandet men ser inte att det är billigare där heller...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Samma pris överallt ju, har inte handlat proteinpulver sen i somras där jag "lyckades" få tag på en 4kg för ca 700. Även under black friday och mellandagsrea gick det inte under 800kr. Vilka andra alternativ finns det för oss som vägrar gå med på deras sanslösa priser?
Har även tänkt beställa från utlandet men ser inte att det är billigare där heller...

I know. Undrar mest om Konsumentverket har koll på dessa företag eller hur lyckas dom med detta år efter år?

Jag ledsnade iaf på den fula stilen hos alla svenska handlare och beställde från bulk.com, sist fick jag hem 2,5kg ärtprotein med kokos-smak för 289kr och 2,5kg vanilj för 312kr. Helt okej pris i dessa tider. Tyvärr så skickas det från utlandet :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Def_Dog:

I know. Undrar mest om Konsumentverket har koll på dessa företag eller hur lyckas dom med detta år efter år?

Vi får hjälpa dem:

https://anmalan.konsumentverket.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon138754:

Jag tycker det är lite patetiskt. Är det över huvud taget någon som litar på butikers "ordinarie" priser? Jag bryr mig aldrig vad som står som ordinarie pris, utan jag köper det som jag tycker är värt pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Skrivet av vlachos:

Jag tycker det är lite patetiskt. Är det över huvud taget någon som litar på butikers "ordinarie" priser? Jag bryr mig aldrig vad som står som ordinarie pris, utan jag köper det som jag tycker är värt pengarna.

Nu är det naturligt att alla inte tycker likadant och tur är det. Men att anse det vara patetiskt är väl att ta i. Detta är för att ge oss konsumenter en viss transparans i företagens prissättningar och användandet av reor. Det är uppenbart att det har vilselett och missbrukats tidigare därav behovet för att lagstadga detta. Om företag inte förhåller sig till det så är det klart att någon måste agera.

Anser du att det inte är viktigt så kan enkelt ignorera detta, istället för att dömma ut andra som patetiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

I know. Undrar mest om Konsumentverket har koll på dessa företag eller hur lyckas dom med detta år efter år?

Jag ledsnade iaf på den fula stilen hos alla svenska handlare och beställde från bulk.com, sist fick jag hem 2,5kg ärtprotein med kokos-smak för 289kr och 2,5kg vanilj för 312kr. Helt okej pris i dessa tider. Tyvärr så skickas det från utlandet :/

Haha jag har det ärtproteinet hemma, absolut mycket protte för pengarna men usch så vidrig konsistens den har xD. Går ner med mjölk men det är en process

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Samma pris överallt ju, har inte handlat proteinpulver sen i somras där jag "lyckades" få tag på en 4kg för ca 700. Även under black friday och mellandagsrea gick det inte under 800kr. Vilka andra alternativ finns det för oss som vägrar gå med på deras sanslösa priser?
Har även tänkt beställa från utlandet men ser inte att det är billigare där heller...

Helt sjukt vad proteinpulver gått upp i pris. För ca 1 1/2 år sen köpte man 4kg whey för mellan 499-599:- på mmsports(har kollat igenom mina ordrar). Nu är samma paketpris 899:- när det är ”rea”. Är ju samma överallt men bara som exempel. Kreatin har också gått upp rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Helt sjukt vad proteinpulver gått upp i pris. För ca 1 1/2 år sen köpte man 4kg whey för mellan 499-599:- på mmsports(har kollat igenom mina ordrar). Nu är samma paketpris 899:- när det är ”rea”. Är ju samma överallt men bara som exempel. Kreatin har också gått upp rejält.

Vad i hela är det jag hör?! Jag tränade som en galning mellan 2012-2018 och det dog av helt efter att jag fått 2 småbarn.
Hade tänkt komma tillbaka lite i rutinerna nu när de börjar bli större och lite enklare att komma iväg. Dessa priser är ju absurda inte bara grafikkort som skjutit iväg i pris.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

https://www.amazon.de/-/en/Digital-Programmes-Preheating-Keep... CP158 för 130 euro

https://www.amazon.de/-/en/COSORI-Heating-Element-Airfryer-Mu... Och p583s för 180 euro bör fortfarande vara billigare än att köpa från svenska amazon

2 209 kr (i verkligheten det är 189€ + 6€ leverans) får jag om jag försöker beställa från tyska amazon, visst, det är ett alternativ, men inte billigare dock.

Däremot CP158 blir definitivt billigare jämfört med svenska priser 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

<Uppladdad bildlänk>

Pingvinstänger för 2 kr/st på ICA Maxi Häggvik.

Annars är de "helt gratis" vid köp av till exempel disk eller något annat du villhöver från www.inet.se !

Vilket förövrigt gör en lika glad som prylen som man beställt! Om det inte råkar vara mintvarianten då...!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vi lämnar politikdiskussionen hädan. Fel tråd, fel forum.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av tragath:

Fungerar bra för enklare trädgård
Outlet Nyskick - i originalförpackning

Produkt: Gardena Sileno City 500 robotgräsklippare
Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/gardena-sileno-city-...
Pris: 3996kr
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722518

Fint tips!

Prisjaktlänken gäller dock med gatewayen (så gräsklipparen är uppkopplad via wifi)

Här är prisjaktlänk gällande enbart enheten https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4671238

Gatewayen är inget måste, man kan styra gräsklipparen via bluetooth direkt ur kartong.

Försökte hitta enbart gatewayen på prisjakt men fann bara olika andra kit där den ingår.
https://www.prisjakt.nu/s/gardena-smart-gateway/

Permalänk
Medlem

50% på comfyballs med kod FF23.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Produkt: Mi Electric Scooter 3 + Xiaomi Commuter Helmet (Black) M
Länk: https://mistore.se/collections/scooter-3/products/mi-electric...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5852154
Pris: 3268kr

Detta är med hjälmen Xiaomi Commuter.

”Dock är det tillåtet att använda fordonet på inhägnat område.”

Lite sjukt att detta tillåts att säljas, eller att lagen inte ändras

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

”Dock är det tillåtet att använda fordonet på inhägnat område.”

Lite sjukt att detta tillåts att säljas, eller att lagen inte ändras

Men detta va ju skräp får man inte ens köra med den
Skille just slå till täbkte jag.
Tanken är att ha den till och från jobbet både på väg och cykelbana men då är det ju kört. Hur har dom tänkt där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Men detta va ju skräp får man inte ens köra med den
Skille just slå till täbkte jag.
Tanken är att ha den till och från jobbet både på väg och cykelbana men då är det ju kört. Hur har dom tänkt där?

Känns som att dom typ aldrig kommer uppdatera lagen, dom har sagt i flera år att den ska omarbetas. Men jag och flertalet bekanta kör våra varje dag i veckan, och det är ingen som aldrig har stoppat oss. Så även om dom rent tekniskt är olagliga att framföra så är min känsla att polisen ser genom fingrarna, och prioriterar andra saker.
Skulle man däremot komma farandes på nån riktig värsting så kanske dom skulle höja ögonen. Men det beror ju också på hur man agerar. Åker man ansvarsfullt så känns det som att risken är typ noll. För skulle dom ta det på allvar så hade man nog sett det vid det här laget.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X