Permalänk
Medlem

Nätvärk

Hej
Jag har ett litet problem.

Jag har ett nätverk här hemma. En windows 2000 dator och en Red Hat 9.2 dator. Jag kan pinga båda datorenra och då hittar man båda men kan inte skicka filer mellan de. Om jag försöker från Windows sida så hittar den inte min dator medan linux inte säger ha sig rätt att koppla in sig fast jag loggar in som administratör när jag kopplar upp till min andra dator
jag har installerat tcp/ip på båda datorena och inget annat
Jag undrar nu om nån vet vad jag ska göra ???

Visa signatur

"Feminister är tjejer som är arg för att de är fula"

Permalänk
Medlem

Hur försöker du skicka filerna om jag får fråga?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Jag gissar på samba.. för RH bör ha samba installerat, eftersom det är ett nybörjarsystem. Men det lär man väl få konfigurera lite iaf? Om jag vore du skulle jag sätta upp en ftp. 10ggr lättare om man bara ska skicka över filer. Visst, det går fortare om man skickar 4000 småfiler, men jag kör hellre en ftp än en sambaserver.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

jag har prövat att skicka över filer ja

Visa signatur

"Feminister är tjejer som är arg för att de är fula"

Permalänk
Medlem

Eh.. ok?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Vart gör det ont någonstans?

Xaanin frågade förövrigt /hur/ du har försökt skicka över filerna.
Inte om.

Permalänk
Medlem